Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser vraag

    Hallo ik ben in het bezit van een Canon 600D en heb nu een Canon 430exII flitser gekocht. Nu blijkt dat als ik de flitser als slave gebruik, dan moet ik dus de flitser op de camera aan doen om de slave te laten flitsen (anders werkt het niet) nu wil ik dat dus niet. Kan ik ergens deze flitser (op de camera) toch uitzetten en dan de 430EX flitser toch gebruiken als slave? En kan iemand mij uitleggen als ik de camera op bv Bulb zet en ik klik op de camera dan gaat de flitser meteen af kan ik door middel van iets de flitser ook later laten flitsen? Ik wil dit omdat ik bv iets wil laten vallen in een donkere ruimte de camera op Bulb zetten dan het onderwerp laten vallen en dan op gevoel de flitser laten afgaan zodat ik als ik op het juiste moment flits de val er op heb staan. Ook wil ik weten of er mensen zijn die met de Nerotrigger ervaringen hebben.

  • #2
    Re: flitser vraag

    Mmm, al is het een moeilijk stukje proza om lezen, toch kan ik er uit opmaken dat je een beweging wenst te bevriezen door gebruik te maken van het flitslicht, dat een duur heeft van in sommige gevallen 1/20.000ste van een seconde. Dit is perfect mogelijk maar vraagt wel enige hardware onder vorm van radiotrigger(s) want meestal maakt men gebruik van meer dan één flits en die zijn allemaal uitgerust met een ontvanger die op dezelfde frequentie is ingesteld als de zender op je camera. Het is ook niet nodig van in bulb mode te werken want dan moet het wel een erg donkere omgeving zijn.

    Bij zeer moeilijke omstandigheden kan het zijn dat je gebruik dient te maken van een infrarood of laser detectie die de camera en de flitsen laat afgaan als er bijvoorbeeld een voorwerp een sensor passeert . Dat is dan weer wat extra hardware en dus ook weer wat extra kosten.

    Je vraag is te algemeen om een concreet antwoord te formuleren, probeer is meer exact je gewenste foto te beschrijven .

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: flitser vraag

      Kent de canon 600 tweede gordijn flitsen?

      Slave flitsen: je flits gaat meeflitsen met alles wat flitst. Wil je dit niet dan zal je een trigger moeten gebruiken die met radiosignalen werkt.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: flitser vraag

        je kan in je flits menu (niet 100% zeker bij een 600) ergens kiezen hoe je offcamera flitst. bv camera flits en externe samen, extern : camera of enkel extern. als je enkel extern kiest zal je camera flits toch afgaan. Dit is slecht een flits die de externe triggert, je zal die dus niet zien op je foto. Ik weet niet wat je juist probeert te fotograferen maar als je wil flitsen kan je die best instellen op 2th curtain sync ofwel flitsen opt tweede gordijn.
        als je bv een druppel wilt bevriezen zou ik toch niet in bulb werken, eerder op TV of M.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: flitser vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door demeij Bekijk bericht
          op gevoel de flitser laten afgaan zodat ik als ik op het juiste moment flits de val er op heb staan.
          zet je flits niet op je toestel... neem hem gewoon in de hand, manuele mode (juist instellen) en laat de flits afgaan... met de test button...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: flitser vraag

            Kijk eens of een Nikon SG 3IR ook de flits van jouw camera helemaal afdekt en nog genoeg IR doorlaat om te werken, dan heb je totaal geen last meer van je pop-up.
            Last edited by hjanssen; 21 september 2012, 11:17.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: flitser vraag

              Bedankt voor jullie advies. Ik heb nu maar een cactus v5 gekocht dat werkt dus wel.

              Comment


              • #8
                Re: flitser vraag

                ik heb me net de nieuwe nerotrigger gekocht ,ik ga vanavond hem proberen en als het en beetje redelijke foto is zet ik deze wel even hier op BD .

                ik laat mijn ervaring met deze nerotrigger hier wel weten .

                Groetjes
                Ardesign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • #9
                  Re: flitser vraag

                  Nou ik ben benieuwd succes er mee
                  gr desiree

                  Comment

                  Working...
                  X