Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter B+W

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Filter B+W

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Is al een beter antwoord
    Ik had de indruk dat mijn 550D een iets rode (warme) cast had vandaar de vraag.
    Ik ken totaal niks van of over filters
    Vandaag ben ik er wel mee bezig geweest (Cokin en Lee).
    En ik heb een aangaande artikel gelezen op shoot.be.

Bij aankoop van de 550D heb ik wel gevraagd voor een goede protectie van de lens en dus kwam die B+W op de lens.
    Wist ik veel he.

Wat ik kan doen is foto's maken
    Met en zonder die filter.
    Vandaag dus gedaan en ik merk weinig of geen verschil.

Vorige week drie uren aan kleurbeheer gedaan hier bij mij thuis.
    En toen is me bevestigd dan Canon een lichte rode cast kan hebben...

Mijn monitors zijn gekalibreerd. Doe ik min. elke week.
    Ik heb de B+W ook en had ook het gevoel dat alles er iets "anders" mee werd dus gebruik ik hem niet meer. Heb toen een Tiffen 77MM DIGITAL HT ULTRA CLEAR gekocht op mijn 17-55 f2.8 voor het bekende stofzuigprobleem en die doet het schitterend. Op mijn sigma 70-200 gebruik ik zelfs geen filters.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Wel of geen beschermfilter? Daar zijn al heel veel discussies over geweest. Als je een goed filter hebt, dan is een verschil in witbalans onmogelijk. En dat beeldkwaliteit afneemt??? Knappe jongen die mij kan vertellen welke foto met en welke zonder beschermfilter is genomen hoor

En als er een keer iets gebeurt (bijv lens schoonmaken en er zit een heel klein zandkorreltje op je schoonmaakdoek) dan ben je blij dat het je filter is en niet je dure lens
      Last edited by danielsl; 15 september 2012, 09:59.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Ik heb de B+W ook en had ook het gevoel dat alles er iets "anders" mee werd dus gebruik ik hem niet meer. Heb toen een Tiffen 77MM DIGITAL HT ULTRA CLEAR gekocht op mijn 17-55 f2.8 voor het bekende stofzuigprobleem en die doet het schitterend. Op mijn sigma 70-200 gebruik ik zelfs geen filters.
        Zal ik zeker eens bekijken.
        Ik heb de slechte(?) eigenschap dat ik alles direct opmerk & zie.
        En dan ben ik niet meer te houden...
        Dat MOET dus opgelost worden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Wel of geen beschermfilter? Daar zijn al heel veel discussies over geweest. Als je een goed filter hebt, dan is een verschil in witbalans onmogelijk. En dat beeldkwaliteit afneemt??? Knappe jongen die mij kan vertellen welke foto met en welke zonder beschermfilter is genomen hoor
          Ooit was ik ene knappe jongen
          Met mijn leeftijd tegenwoordig krijg ik schrik van de spiegel.

Je mag me wel vertellen wat volgens jou een goede beschermfilter is.

En als er een keer iets gebeurt (bijv lens schoonmaken en er zit een heel klein zandkorreltje op je schoonmaakdoek) dan ben je blij dat het je filter is en niet je dure lens
          Juist. Moet er niet aan denken.

De combinatie van het soort & type camera en de gebruikte lenzen en dan met of zonder filter.
          Ik bedoel dat het me een hoop werk zou sparen als ik zekerheid had.

Daar gaan we weer:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Het is geen wereldramp maar je de prijzen eens vergelijken tussen Konijn en B&H
          Last edited by theokus; 15 september 2012, 18:22.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik kuis nooit op het veld, zoals ze dat noemen mijn lenzen met een doekje, hoogstens met de blaaspeer, om die reden.De rest word thuis gedaan, en ook weer eerst blazen met blaaspeer of perslucht uit het busje, en dan indien nodig, met een gebruikte sensor swap en isopropanol vanuit het midden.Dus onderweg geen gepoets.
            https://ggpics.be/

Comment

Ik weet nog dat mijn pa en een vriend een keer een lange bergtoch gingen maken.
              Boven viel er een steentje van de bergwand af en pats... vol tegen het glas van zijn 2000 gulden kostende lens.

De eerste keer dat mijn pa een volwassen vent zag huilen.
              En dat krijg je met een blaaspeertje niiet opgelost.

bepaal voor je zelf hoeveel de lens voor je waard is. Lensje van 100 euro is niet echt een filter waard. Lens van 300 euro of meer hebben bij mij allemaal een filter erop

Comment

Ik weet nog dat mijn pa en een vriend een keer een lange bergtoch gingen maken.
                Boven viel er een steentje van de bergwand af en pats... vol tegen het glas van zijn 2000 gulden kostende lens.
                Veel kans dat het steentje gewoon doorgevallen was tot op de lens en daar is eigenlijk gewoon de lensdop voor.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Veel kans dat het steentje gewoon doorgevallen was tot op de lens en daar is eigenlijk gewoon de lensdop voor.
                  ja droom maar lekker verder

Comment

ja droom maar lekker verder
                    Uit eigen ervaring weet ik dat ik de lensdop van de camera neem, foto's maak en als ik klaar ben gaat de lensdop er weer op
                    Het kan mijn eigen luiheid zijn OF het gewoon niet beseffen dat een ongelukje rap gebeurd is.
                    Het enige tot nu toe was een vingerafdruk op de filter en die is snel afgeveegd, ook van een lens.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

En dat beeldkwaliteit afneemt??? Knappe jongen die mij kan vertellen welke foto met en welke zonder beschermfilter is genomen hoor
                      Er zijn hier anders ook heel wat draadjes over precies dit probleem hier te vinden, hoor. Naast de bescherming voor het cameraschermpje is m.i. een beschermfilter voor het objectief ook een goede kandidaat voor de nominatie 'beste geldverspilling'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Uit eigen ervaring weet ik dat ik de lensdop van de camera neem, foto's maak en als ik klaar ben gaat de lensdop er weer op
                        Het kan mijn eigen luiheid zijn OF het gewoon niet beseffen dat een ongelukje rap gebeurd is.
                        Het enige tot nu toe was een vingerafdruk op de filter en die is snel afgeveegd, ook van een lens.
                        Nou Ik ga ervan uit dat als je meerdere foto's van 1 locatie maakt je niet heel de tijd je dop er weer op doet

Comment

Working...
                        X