Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Achtergrond

    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    info hierover of een linkje, klink dik ok

    ebay is your friend
    het is een verkoper uit engeland, een link voor diegene dat ik nu besteld heb, kan ik je niet bezorgen want heb dit via mail met hem geregeld
    in zijn shop staan enkel een paar van 2m breed
    http://www.benl.ebay.be/itm/16073764...84.m1423.l2649

    ook is er toch wel een iets langere wachttijd, nl een 5-tal weken alvorens hij hem zelf zal hebben vermoed ik, toch voor die 3m breed
    support system heb ik ook bij hem aangevraagd natuurlijk
    nadien kijk ik wel voor een ophangsysteem van manfrotto of dergelijke om hem omhoog te hangen indien de nieuwe ruimte die ik in gedachten heb, voldoet
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: Achtergrond

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      info hierover of een linkje, klink dik ok

      ebay is your friend
      het is een verkoper uit engeland, een link voor diegene dat ik nu besteld heb, kan ik je niet bezorgen want heb dit via mail met hem geregeld
      in zijn shop staan enkel een paar van 2m breed
      http://www.benl.ebay.be/itm/16073764...84.m1423.l2649

      ook is er toch wel een iets langere wachttijd, nl een 5-tal weken alvorens hij hem zelf zal hebben vermoed ik, toch voor die 3m breed
      support system heb ik ook bij hem aangevraagd natuurlijk
      nadien kijk ik wel voor een ophangsysteem van manfrotto of dergelijke om hem omhoog te hangen indien de nieuwe ruimte die ik in gedachten heb, voldoet
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: Achtergrond

        Oorspronkelijk geplaatst door Liessa Bekijk bericht
        Hallo iedereen!

        Ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar heb nu de vraag gekregen om de baby van een vriendin te fotograferen.
        Graag zou ik dit doen tegen een egaal witte achtergrond, maar hoe creëer ik dit best?
        Ik heb eerder een simpel wit laken aangeschaft maar deze blijft verkreukeld...

        Iemand een idee om dit goedkoop (met een toch ietwat "professionele" look) op te lossen?

        Alvast hartelijk bedankt!

        Alles valt of staat met uw belichting.
        Een witte achtergrond mooi egaal wit krijgen kan enkel door de achtergrond apart te belichten (overbelichten).
        (meestal met flitsers).

        Maar het kan ook zonder als je wat inventief bent.

        Deze foto
        is enkel met 1 opzetflitser gemaakt, en zou zelfs zonder kunnen ook.

        De witte achtergrond zijn gewoon de gordijnen van onze eetkamer (zo van die golvende kante gordijnen voor een groot raam).
        Toestel op manueel en sluitertijd naar beneden tot de achtergrond egaal wit is.

        Dan moet je natuurlijk je onderwerp (bij mij hond, bij jou baby) gaan correct belichten.
        Ik heb dit gewoon gedaan met mijn opzetflitser te laten bouncen van plafond (gewoon op TTL), maar je zou dit ook met een reflectiepaneel op zelfs met een blad aluminiumfolie over een plank gespannen kunnen doen

        Als je weet waarmee je bezig bent heb je helemaal geen ingewikkelde spullen of duur studiomateriaal nodig
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #19
          Re: Achtergrond

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Alles valt of staat met uw belichting.
          Een witte achtergrond mooi egaal wit krijgen kan enkel door de achtergrond apart te belichten (overbelichten).
          (meestal met flitsers).

          Maar het kan ook zonder als je wat inventief bent.

          Deze foto
          is enkel met 1 opzetflitser gemaakt, en zou zelfs zonder kunnen ook.

          De witte achtergrond zijn gewoon de gordijnen van onze eetkamer (zo van die golvende kante gordijnen voor een groot raam).
          Toestel op manueel en sluitertijd naar beneden tot de achtergrond egaal wit is.

          Dan moet je natuurlijk je onderwerp (bij mij hond, bij jou baby) gaan correct belichten.
          Ik heb dit gewoon gedaan met mijn opzetflitser te laten bouncen van plafond (gewoon op TTL), maar je zou dit ook met een reflectiepaneel op zelfs met een blad aluminiumfolie over een plank gespannen kunnen doen

          Als je weet waarmee je bezig bent heb je helemaal geen ingewikkelde spullen of duur studiomateriaal nodig
          ......
          Last edited by danielsl; 2 september 2012, 19:48. Reden: overbodig
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment

          Working...
          X