Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: statief

Zelf jaren terug begonnen met een vergelijkbaar toestel en lens. En ik heb precies hetzelfde gedaan: een goedkoop statief gekocht en heb er veel plezier aan gehad voor €30. Op dit moment heb ik een duurder statief voor de camera en gebruik mijn goedkope statief voor de flitser en heb er dus nog steeds profijt van. Je ziet ook van die gasten met dure fietsen en outfits op terras zitten zeveren over hun materiaal wat dat allemaal wel niet kan

Ongeacht de reacties of adviezen: blijf zelf nadenken, what ever works for you.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
      zeer wel bedankt voor jullie positieve reacties kaiman en Fibonacci, Ik was hier idd even weggebleven mits ik hier niets anders dan negatieve commentaar leesde .
      in December kan ik een statief overkopen van een persoon die al een hele tijd met fotografie bezig is. ik weet wel de naam van het statief niet meer. maar voorlopig had ik mij die hama gekocht voor al wat geholpen te zijn.

grtz
      U wilde dus alleen horen dat u een super aankoop had gedaan? Had dat meteen vermeld, dan hadden anderen dan kaiman en Fibonacci niet hoeven te reageren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lachofikschiet Bekijk bericht
        Ik zal eens kijken of ik de bron nog kan terug vinden.Het verhaal was als volgt: iso 1600 of hoger, sluitertijd 1/30 (even lang als werd gesteld een trilling van de spiegel nodig had het statief te verlaten) en f4 als voorbeeld.Een kleinere sluitertijd levert onderbelichting op en een langere overbelichting. Nu werd toch gesteld dat een langere sluitertijd de betere keuze was 1/15 bv omdat de bewegingsonscherpte van de trilling zo al dan niet te niet werd gedaan. Overbelichting is in nabewerking geen enkel probleem, het levert zelfs voordeel op.
        Als de trillingstijd 1/30 is en de sluitertijd 1/15, dan staat de camera dus de halve sluitertijd te trillen en dat zie je dus wel op de foto. Volgens mij moet je rekening houden met een faktor 10, dus iets van een 1/3s sluitertijd als minimum.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kaiman Bekijk bericht
          heeheehee... mensen kom op... er is een nieuwe aankomende fotograaf die een beetje hulp nodig heeft.
          De eerste paar reacties zie ik alleen maar dat hij/zij word afgedaan met geen leuke reactie's. daar hebben we niks aan.

Montana,
          Een beetje rond vragen voordat je iets koopt had inderdaad geen kwaad gedaan, Je hb hier dan wel van geleerd maar was niet nodig.

Als ik naar mezelf kijke heb ik naar veel vragen en info op doen deze gekocht.. Manfrotto 055 x prob met de balhoofd 496rcs
          Is zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Het is een statief waar ik me prettig bij voel en alles kan wat ik ermee wil doen.
          Het hoeft inderdaad niet zo duur te zijn.
          Je moet weten wat je statief aankan.
          Dat van die trillingen klopt, blijf uit de buurt van 1/15.
          En wat ben je met een stevig statief in het moeras ?

Comment

helemaal goed.
            Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              En wat ben je met een stevig statief in het moeras ?
              Wat ben je met een slap statief in een moeras?

EDIT: Voor het fotograferen in moerassen kan ik dit statief aanbevelen: http://www.dslrnewsshooter.com/2012/...-the-tree-pod/
              Last edited by Leonidas; 7 september 2012, 07:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Volkomen fout, je gaat vertrouwen op een statief, dat het niet verdient, en dan kan je beter proberen je stabiliteit op andere wijze te verkrijegen.
                Wow, nu ga ik hopelijk iets super fomitastisch leren:
                iets dat me meer stabiliteit geeft dan een goedkoop statief (en dezelfde mogelijkheden biedt als een statief)???
                Ik wil het weten. Ik wil het weten. Ik wil het weten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                  Wow, nu ga ik hopelijk iets super fomitastisch leren:
                  iets dat me meer stabiliteit geeft dan een goedkoop statief (en dezelfde mogelijkheden biedt als een statief)???
                  Ik wil het weten. Ik wil het weten. Ik wil het weten ...
                  Een muur bv......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Een muur bv......
                    En een bonenzak, vele natuurfotografen houden hier echt van als ze wat flexibeler willen zijn. (maar het is zeker ook goed bruikbaar voor andere fotografie)

Comment

Tsja Montana, ik lees hier een hoop bullsh... van een hoop would be profs.......
                      Als eerste wagen kochten ze waarschijnlijk ook allemaal een Ferrari dan .......
                      Groot gelijk heb je om te beginnen met een goedkoop statief, misschien is het fotograferen met statief (en het overal meesleuren) helemaal je ding niet, en als dit achteraf blijkt dan ben je toch niet veel geld kwijt .
                      Ik heb hier in 'Aangeboden' reeds meermaals hééééél deftig materiaal te koop zien staan 'wegens stopzetting hobby'........ Misschien ook heel vlug van alles het beste gekocht om dan vast te stellen dat fotograferen toch niet hun ding is.
                      Last edited by Guest17; 9 september 2012, 10:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Tsja Montana, ik lees hier een hoop bullsh... van een hoop would be profs.......
                        Als eerste wagen kochten ze waarschijnlijk ook allemaal een Ferrari dan .......
                        Groot gelijk heb je om te beginnen met een goedkoop statief, misschien het is het fotograferen met statief (en het overal meesleuren) helemaal je ding niet, en als dit achteraf blijkt dan ben je toch niet veel geld kwijt .
                        Ik heb hier in 'Aangeboden' reeds meermaals hééééél deftig materiaal te koop zien staan 'wegens stopzetting hobby'........ Misschien ook heel vlug van alles het beste gekocht om dan vast te stellen dat fotograferen toch niet hun ding is.
                        Zo is het.

Comment

+1
                          Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

Comment

Working...
                          X