Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon-metz?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon-metz?

    Hoi, ik ben van plan een flits aan te schaffen voor op mijn D90. voornamelijk indoor en wat bij flitsen buiten.
    Nu heb ik 2 flitsers op het oog
    nikon sb 700
    Metz Mecablitz 50 AF-1 Nikon
    iemand ervaring met een van de twee?

  • #2
    Re: nikon-metz?

    Oorspronkelijk geplaatst door rikdertien Bekijk bericht
    Hoi, ik ben van plan een flits aan te schaffen voor op mijn D90. voornamelijk indoor en wat bij flitsen buiten.
    Nu heb ik 2 flitsers op het oog
    nikon sb 700
    Metz Mecablitz 50 AF-1 Nikon
    iemand ervaring met een van de twee?
    Beste, als u de keus heeft, dan altijd voor het originele merk gaan, in dit geval Nikon. Hij zal u nergens in teleurstellen
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

    Comment


    • #3
      Re: nikon-metz?

      Mijn ervaringen met Metz 58AF-1 en Nikon SB-800 zijn dat ze onderling weinig verschillen qua mogelijkheden en prijs. Beide flitsers werken prima op D80 en D300. Technisch verschillen deze flitsers qua omvang, aantal flitsbuizen, minimum flitsvermogen. In gebruik heeft de 58AF-1 een wat minder duidelijk display en onoverzichtelijker menusstructuur dan de Sb-800.

      Hoe dit is met SB-700 en 50AF-1 weet ik niet.

      Ik heb de Metz indertijd gekocht omdat de Sb-900 nieuw uitkwam en aanzienlijk duurder was.

      Bij niet te groot prijsverschil zou ik voor Nikon gaan, omdat Metz me niet meer biedt.

      Groet Hans.

      Comment


      • #4
        Re: nikon-metz?

        SB700, zonder enige twijfel.

        Cheers,
        F.

        Comment


        • #5
          Re: nikon-metz?

          Ik heb de Metz (48 en 50). Weinig ervaring met de Nikon flitsers (maar een paar keer gebruikt), denk dat er functioneel en qua prestaties weinig verschil is tussen beide.
          Er is wel wat verschil in gebruiksgemak, Nikon heeft meer afzonderlijke knopjes om snel iets aan/uit te zetten terwijl je bij Metz soms wat moet prutsen in het menu.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: nikon-metz?

            staat niet bij je keuzemogelijkheden, maar zou de Nissin SpeedLite Di866 toch ook eens overwegen.
            In alle tests die ik al gelezen heb komt deze er meestal als beste uit...

            Comment

            Working...
            X