Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitor

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Kalibreren zal sowieso nodig zijn.
    Als je in mijn buurt woont, zou dat een klein prijskaartje kunnen worden.
    Diest.....
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
      Allamaal bedankt voor de tips, jammer genoeg was mijn budget redelijk beperkt en heb ik mij de LG IPS224 20inch aangeschaft en voorlopig ben ik wel tevreden. Heb enkel nog de volgende vragen/probleempjes:
      In het programma Lightroom kan je werken met twee verschillende schermen. Wanneer ik die functie activeer, handelen mijn beide schermen nog steeds hetzelfde, het programma weet blijkbaar niet dat ik twee schermen heb, heb het dual package nochtans geďnstalleerd...
      Een tweede probleempje... bijkbaar kan je de kleuren, het contrast, witbalans van de monitor ook nog eens aanpassen, hoe weet ik nu wat de "echte" kleuren zijn? Kan dit enkel via kalibratie waar dan weer een prijskaartje aanhangt...
      Alvast bedankt voor jullie reacties!
      Ik sta al een stap verder met mijn Lightroom probleem, ik krijg nu het tweede scherm op mijn tweede monitor, doch dit is een volledig groene foto
      Aan het scherm kan het niet liggen, want de kleuren zijn normaal als ik het gewoon gebruik zonder Lightroom, kent iemand het probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
        Ik sta al een stap verder met mijn Lightroom probleem, ik krijg nu het tweede scherm op mijn tweede monitor, doch dit is een volledig groene foto
        Aan het scherm kan het niet liggen, want de kleuren zijn normaal als ik het gewoon gebruik zonder Lightroom, kent iemand het probleem?
        kalibreren is de boodschap
        ik weet nu niet met welke lightroom versie dat je werkt maar ik heb een gelijkaardig probleem gehad.
        toen ik lightroom 3 installeerde indertijd, had ik ook het gevoel dat al mijn foto's veel te donker waren t.o.v. de andere applicaties om foto's te bewerken waardoor ik LR aan de kant liet staan.
        intss heb ik lightroom 4 geďnstalleerd en dan ook een spyder kunnen kopen waardoor mijn schermen gekalibreerd zijn en ik kan je verzekeren, een wereld van verschil.
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Peter, een iMac aansluiten op een laptop?
          Had je nu eens een Apple Thunderbolt Display (27-inch) aangeraden.
          Grtz, RF
          Hi,
          een iMac is aan te sluiten op een laptop.
          Daar zijn, afhankelijk van leeftijd en OS (op de laptop)
          hard-en/of software-matige oplossingen voor.
          Maar een losse Thunderbolt display is wel goedkoper.

Greetz, Peter
          Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Bedankt iedereen voor de info. Zowel mijn laptop als mijn tweede scherm zijn nu gekallibreerd en werken goed, maar wel apart. Blijkbaar is de grafische kaart in mijn laptop niet sterk genoeg om de schermen tegelijkertijd te laten werken,

groetjes,

Tigor

Comment

Working...
            X