Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij D7000

    Heeft er iemand ervaring met "namaak" batterijen voor de nikon D7000?

    Dank je!

  • #2
    Re: Batterij D7000

    Ik heb er toch negatieve ervaringen mee: batterij compleet dood na amper 6 maand:
    Dat het nu voor een D7000 of D4 gaat, maakt echt niet veel uit...
    Ga dus voor originele batterijen...

    Comment


    • #3
      Re: Batterij D7000

      Nee, maar volgens wat ik gelezen heb, gaan die niet lang mee. En je garantie vervalt als je een probleem hebt door een namaakbatterij. De originele kost zo'n 60€ wat kost de namaak?
      Ik heb persoonlijk 2 originele en deze gaan mee voor meer dan 1400 foto's per batterij, Ik moet ze bijna nooit opladen . Die namaak zal waarschijnlijk niet zolang meegaan en zal ook geen 500 keer kunnen heropgeladen worden.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij D7000

        Niet specifiek voor deze accu maar ik heb geen slechte ervaringen met 3rd party accu's en sommigen gingen langer mee als de originelen. Enige probleem: oude accu werkt niet meer in een nieuwe camera.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Batterij D7000

          Mijn eerste originele batterij van mijn d7000 was na een maand (+-2000 foto's) ook al in niveau 4 als je bij batterijinformatie keek.
          In mijn vorige camera zat een 3rd party accu die na 2 jaar en 25000 foto's nog altijd 900kliks meeging.
          Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Batterij D7000

            Kan best zijn dat je met namaak evengoed bent, maar wat betreft garantie bij eventuele fouten in de batt.is het nog maar de vraag, of ze het openbaar deze gaan terugroepen.Zoals Nikon laatst met een batt voor bv de D7000 en D800 en D 800E en Nikon1 V1 van een bepaalde reeks.Klik De constructeur van gelijk welk merk vraagd nu eenmaal een bepaalde kwaliteit van de leverancier voor de batt. En het zou de eerste leverancier niet zijn die zijn afgekeurde batt in dit geval dumpt op de secundaire markt.
            Ik vind het zowat als een dure auto kopen en dan op zoek gaan naar tweedehands banden.Het zal je veel meer kosten als je het toestel moet vervangen of herstellen , dan het prijsverschil van de batt.
            En het is best mogelijk dat sommige de defecte inruilen,en of andere gebruikers er geluk mee hebben, voor mij is het prijsverschil van plus minus 20€ het niet waard. De goedkoop zou wel eens een duurkoop kunnen worden.grt
            Last edited by guido.g; 14 augustus 2012, 13:41.
            https://ggpics.be/

            Comment

            Working...
            X