Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV en Polarisatie filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: UV en Polarisatie filter

    Een - waardig stukje glas voor een xxx(x) en meerwaardig objectief, de zonnekap geeft betere bescherming,koop dan liever een hoogwaardig stuk beschermglas als je er toch wat wil voorzetten, voor de extreme omstandigheden, zoals, stormweer aan en op zee, motorcross ed ok, maar die word zelden of nooit aangeboden, hoe zou dat toch komen ? Mindere winstmarge ?
    Sommige verkopers vragen, waarom niet?
    En als je dan de nadelen hiervan (zoals hierboven) zoals reflectie ed aanhaalt, begrijpen ze al dat je verder staat,en word de UV in de kast gelaten.En de voorstanders zullen er zelf wel om vragen, grt
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #17
      Re: UV en Polarisatie filter

      Wat ik mij wel zo nu en dan afvraag. Men heeft het vaak over een bescherm filter, maar waarom niet een zonnekap gebruiken en je spullen goed verzekeren ?
      Recentelijk ongeluk gehad en UV filter had hier niks geholpen. Gelukkig de verzekering wel ;-)
      Last edited by Apple; 10 augustus 2012, 22:01.

      Comment


      • #18
        Re: UV en Polarisatie filter

        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
        Wat ik mij wel zo nu en dan afvraag. Men heeft het vaak over een bescherm filter, maar waarom niet een zonnekap gebruiken en je spullen goed verzekeren ?
        Recentelijk ongeluk gehad en UV filter had hier niks geholpen. Gelukkig de verzekering wel ;-)
        Tsja... sometimes **** happens.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #19
          Re: UV en Polarisatie filter

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Een - waardig stukje glas voor een xxx(x) en meerwaardig objectief, de zonnekap geeft betere bescherming,koop dan liever een hoogwaardig stuk beschermglas als je er toch wat wil voorzetten, voor de extreme omstandigheden, zoals, stormweer aan en op zee, motorcross ed ok, maar die word zelden of nooit aangeboden, hoe zou dat toch komen ? Mindere winstmarge ?
          Sommige verkopers vragen, waarom niet?
          En als je dan de nadelen hiervan (zoals hierboven) zoals reflectie ed aanhaalt, begrijpen ze al dat je verder staat,en word de UV in de kast gelaten.En de voorstanders zullen er zelf wel om vragen, grt
          Ik ben neem ook foto's op 4x4 evenementen en zo, en heb zo al 3 kapotte compact camera's liggen van stenen of slijk die in de lens terecht zijn gekomen.
          Daarom dat ik dus ook de UV filter gebruik.
          En jij spreekt over beschermglas, maar overal dat je iets vindt over beschermglas spreken ze over een UV filter.
          Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

          Comment


          • #20
            Re: UV en Polarisatie filter

            Als Nikon dat heeft, zal Canon dat ook wel in zijn ass. hebben zeker (voor Nikon)grt
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #21
              Re: UV en Polarisatie filter

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Uw stelling klopt, op het hardrijden op de Duitse Autobahn na dan toch, volledig maar wanneer iemand mij vraagt naar het nut van ga ik trachten om de persoon erop attent te maken dat ie niet onnodig geld uitgeeft.



              Precies!
              precies tegen wat beschermen?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: UV en Polarisatie filter

                Bv tegen ZOIETS

                Groet Hans.

                Comment


                • #23
                  Re: UV en Polarisatie filter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                  • Beeldonscherpte, ieder stuk glas in het lichtpad betekent twee lucht-glas overgangen meer, met bijhorende refraktiestoringen.
                  Maar wat dan met een zoomlens met 17 elementen en 15 groepen zijn die ook helemaal niks vergeleken met een vergrootglas? Dat heeft toch duidelijk minder refractiestoringen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: UV en Polarisatie filter

                    Een vergeten argument ... ze dienen als verkoopsargument in het "te-koop-deel" ook hier
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #25
                      Re: UV en Polarisatie filter

                      Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                      Censor van dslr is niet gevoelig voor UV licht zover ik weet.
                      Dus werkelijk een censor voor UV-licht.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X