Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijgrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijgrip

Hoi, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een "merk"-grip (neem nikken) en een niet "merk"-grip?
    Behalve de prijs dan?

Re: batterijgrip

Het frame,tov plastiek.Zo lang de plastieke op een statief staat of los gebruikt word geen probleem, maar hang hem niet aan een strap, het risico van bruik is groot en het moment is niet voorspelbaar?
    https://ggpics.be/

Comment

Op welke body?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

op een d90

Comment

Werkt perfect en precies hetzelfde, maar zoals Guido.g al aangaf zal het gebruikte materiaal iets lichter van kwaliteit zijn.
          Prijsverschil moet ergens in zitten hé.

Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik vond de knoppen op de originele ook veel beter. Ik merkte duidelijk het verschil wanneer ik ze in mijn handen had. Kijk ook eens aan de binnenkant, dan merk je waarom de originele zoveel kost.

Comment

Ik zei dus ook dat de originele waarschijnlijk beter gebouwd is, maar als de grip zolang meegaat als de camera blijft leven heeft hij zijn best gedaan.
              En het zal ongetwijfeld zo zijn dat de instel wieltjes en de afdruk knop lichter werken, mag dan ook wel voor die prijs.
              Mocht het zo zijn dat mijn grip (die dus niet origineel is) binnen een te snelle tijd defect raken zal ik het hier laten weten.
              Maar tot nog toe doet hij wat hij moet doen. Mijn batterijen bij elkaar houden en foto's maken.

Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

wat de namaakgrip voor de D90 van het merk meike betreft vergt een speciale vermeling, er zit een "bug" in het ontwerp waardoor je problemen kan hebben.

het probleem situeerd zich in de "vervangende" batterijcontacten die in je camera gaan, dat ontwerp is zo slecht gemaakt dat die soms geen contact geven, met problemen als gevolg.

een vriend van me die een d90 heeft, heeft het moeten ondervinden. de oplossing bij hem bestond er in om een stukje karton te plaatsen tussen body en grip zodat je die niet tot het einde kon aanschroeven want net dan maakte die geen contact meer, als de grip los zat werkte het wel goed.

conclusie: als je een namaak koopt, koop er dan zeker geen van het "merk" Meike

ps:ik heb geen problemen met mijn namaak grip voor canon, maarja is dan ook canon namaak e

Comment

Ik gebruik een grip van het merk phottix op mijn D90, ben er zeer tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    conclusie: als je een namaak koopt, koop er dan zeker geen van het "merk" Meike

ps:ik heb geen problemen met mijn namaak grip voor canon, maarja is dan ook canon namaak e
                    Toevallig zijn er hier 3 grips van "Meike" in dienst en ééntje ervan al meer dan 3j., de 2de 2j. en de derde op mijn 60D enkele maanden, en nog geen enkel probleem gehad. Ik heb ook niet het gevoel dat ze minder van kwaliteit zijn in vergelijking met de originele, die ik ook al op een toestel gehad heb. Maar zoals je ook zegt, xafke, de betere "namaak" zit ook allemaal op een Canon, hé
                    Last edited by RichKE; 6 augustus 2012, 18:24.
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik heb het niet zo voor die grippen ... , ze maken het toestel zwaarder , een stuk minder stabiel op statief .
                      Maar je camera ziet er wel een stuk professioneler uit .
                      Na mijn overstap van mijn D90 naar mijn huidig toestel heb ik er geen meer gekocht.
                      Toen had ik een originele gekocht want het prijsverschil was nu niet echt erg groot.

Comment

Hi,
                        Ik heb een half jaar een replica gehad, maar nu toch maar een originele MB-D11 gekocht.
                        Die is vanwege de magnesium delen een stuk steviger, en tevens weathersealed.
                        Je camera wordt inderdaad wat zwaarder, maar ik vind dat hij dan juist stabieler in de hand ligt.
                        Van verminderde stabiliteit op statief heb ik geen last ervaren, zelfs niet met de replica,
                        maar dat kan er aan liggen welke lens er wordt gebruikt.

Greetz, Peter
                        Last edited by PeterGD; 12 augustus 2012, 17:49.
                        Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

ik heb een originele (van Canon)
                          Er is hier iemand op het forum waarvan z'n toestel op de grond gevallen was, losgeschoten van een BlackRapid (of SunSniper?) met een niet-merk-grip.
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik heb een meike voor mijn D7000. lampje achterop de camera flikkert constant zonder dat iemand aan de camera komt, zonder grip doet die dat niet.
                            Batterij in de grip wordt niet herkend en dus ook niet gebruikt... Ik heb al betere aankopen gedaan. :-D
                            Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
                              Ik heb een meike voor mijn D7000. lampje achterop de camera flikkert constant zonder dat iemand aan de camera komt, zonder grip doet die dat niet.
                              Batterij in de grip wordt niet herkend en dus ook niet gebruikt... Ik heb al betere aankopen gedaan. :-D
                              Slecht contact dus, bij mij (originele grip) flikkert dit enkel bij het opsteken, daarna gaat het lichtje netjes uit.

Comment

Working...
                              X