hallo beste forum-genoten.
Ik gebruik een canon 5D MII met 24-70 2.8 objectief.
Ik zou graag een set COKIN aanschaffen (grijsverloop in drie gradaties en NDset in meerdere sterkten.
Ik heb gelezen dat Cokin de "boel" heeft overgedragen aan Kenko, hoewel ik op de site van deze laatste niets vind van dit schuif-filtersysyteem.
Bij Konijnenberg speelt men op zeker en kan men geen leveringstermijn geven;
Heeft kenko nu reeds de productie overgenomen of is het nog steeds zoeken naar oude cokin's in een of ander magazijn ?
Het is mij ook niet geheel duidelijk welke filteradapter/filterglas ik moet nemen om geen vignettering te krijgen op 24mm en later op 17 mm (voorzie een aakoop van 17-40 of 16-35)
Jullie kunnen mij zeker hierin helpen.... alvast bedankt voor de reacties

(Oh ja, ik ken ook LEE, maar dat vind ik wel erg prijzige filters)
Ray
Ik gebruik een canon 5D MII met 24-70 2.8 objectief.
Ik zou graag een set COKIN aanschaffen (grijsverloop in drie gradaties en NDset in meerdere sterkten.
Ik heb gelezen dat Cokin de "boel" heeft overgedragen aan Kenko, hoewel ik op de site van deze laatste niets vind van dit schuif-filtersysyteem.
Bij Konijnenberg speelt men op zeker en kan men geen leveringstermijn geven;
Heeft kenko nu reeds de productie overgenomen of is het nog steeds zoeken naar oude cokin's in een of ander magazijn ?
Het is mij ook niet geheel duidelijk welke filteradapter/filterglas ik moet nemen om geen vignettering te krijgen op 24mm en later op 17 mm (voorzie een aakoop van 17-40 of 16-35)
Jullie kunnen mij zeker hierin helpen.... alvast bedankt voor de reacties

(Oh ja, ik ken ook LEE, maar dat vind ik wel erg prijzige filters)

Ray
Comment