Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Geheugenkaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil Geheugenkaarten

Beste,
    Ik had even een vraagje wat het verschil is in geheugenkaarten,
    Ik weet je hebt GB, de snelheid maar als je nu deze 2 neemt:

Beide 32GB, classe 10, 30mb per seconde,
    Maar wel 10€ verschil, waar zit hem dan het verschil?

Alvast bedankt!

Re: Verschil Geheugenkaarten

20 jaar garantie en als je van plan bent heel oud te worden de duurdere met 100 jaar garantie. lol.

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Die extreem is geschikt voor video , en als je foto's neemt met een mitraillette, staat op het kaartje, en de andere is een goede fotokaart. En de prijs is ook een verschil. grt
      https://ggpics.be/

Comment

Dat staat toch bij beide bij de specificaties dat ze geschikt zijn voor video.
        Ok, bij de een staat het op het kaartje gedrukt.
        Maar als de lees en schrijf snelheid hetzelfde zijn en ook de klasse van het geheugen kan er volgens mij geen verschil zijn.
        Ik zou dan voor de goedkoopste gaan hoor.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Jah dat dacht ik ook al
          Dan gaan we voor het goedkoopste!
          Bedankt!

Comment

Kijk af en toe eens bij www.conrad.be , staat altijd wel één merk in promotie. Ik kocht vorige week 4x PNY 32GB class10 kaartjes (20MB/sec lezen en schrijven) aan 25 euro/stuk, staan nu 35.90 zie ik... Maar dan stellen ze andere merken eens in promotie zoals deze week Platinum 32GB class10 (20MB/sec lezen maar wel maar 10MB/sec schrijven). 6 euro verzendingskosten komen er wel nog bij maar ze hebben zodanig veel in hun shop (het lijkt wel de oude Tandy winkel van vroeger)...
            Linkje naar gesorteerde lijst op prijs van 32GB class10 SDHC kaartjes
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

koop je CF's of SD's op Ebay in Duitsland
              en neem Sandisk Ultra (waar voor je geld)
              en neem er 2 van 8GB ipv 1tje van 16GB
              altijd reserve dan
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik durf geen merkkaarten op eBay kopen, er bestaat een illegaal namaakcircuit voor sandisk kaarten... Kans dat je een fake Sandisk kaartje koopt is vrij groot via eBay...
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik gebruik een sdisk extreme pro 32 Gb, kan tegen water, zand, modder, magneten en echt alles! Werkt perfect en is echt snel, 6fps in raw en krijg de buffer bijna nooit vol. Ik gebruik 99% van de tijd enkel deze, waarom willen jullie er allemaal 2 ipv 1?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                    Ik gebruik een sdisk extreme pro 32 Gb, kan tegen water, zand, modder, magneten en echt alles! Werkt perfect en is echt snel, 6fps in raw en krijg de buffer bijna nooit vol. Ik gebruik 99% van de tijd enkel deze, waarom willen jullie er allemaal 2 ipv 1?
                    Als de ene stuk gaat, kan altijd, heb je nog een reserve onmiddelijk ter beschikking...
                    Groetjes,
                    Dominic

Comment

Maar deze kan niet kapot. En ik heb toch altijd een extreme III 8gb in mijn zak zitten. Zijn er nog andere redenen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        Als de ene stuk gaat, kan altijd, heb je nog een reserve onmiddelijk ter beschikking...
                        Als er een kaart stuk, merk je dat bijna altijd pas thuis als er niks op staat. Met een kaart in de camera kan weinig gebeeuren, zoals: kwijt raken, opnieuw gebruiken enz..
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dus is het wel beter 1 groot kaartje te verkiezen boven 2 kleinere?
                          Dat leek mij toch altijd al beter, maar 90% van de mensen is daar niet mee eens.

Comment

Zeg nooit deze gaat niet kapot.

ALLES gaat vroeg of laat kapot.

De mens heeft nog niets uitgevonden dat NOOIT kapot gaat.

Comment

ik bedoelde eigenlijk de Sandisk Extreme III ipv Ultra (30MB/s)
                              ik heb nog geen problemen gehad met Sandisk via Ebay (Duitse winkels)
                              ik heb er 2 van 4GB en eentje van 8GB
                              is meer dan genoeg op reis want ik neem netbook mee om over te zetten
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X