Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko tussenringen - grote prijsverschillen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kenko tussenringen - grote prijsverschillen

aangezien ik macro shot wel enorm mooi vind, en er een nieuwe wereld mee te verkennen valt, zou ik dit ook eens willen proberen.

Maar vooraleer grof geld neer te leggen voor een macro lens, ging ik kijken naar tussenringen.

Kwam op een set uit van Kenko (op verschillende fora ook wel goed bevonden), maar er zijn toch grote prijsverschillen:

- fotokonijnenberg: 199 euro voor een set van 3 (1.4, 1.7 en 2.0)

op 2dehands stond er een advertentie van een winkel "Cameraparts.be" -> dezelfde tussenringen voor 149 euro?

url van 2dehands: http://www.2dehands.be/foto-camera/f...l=&pc_id=&afd=

winkel zelf: http://www.cameraparts.be/
    (iemand ervaring met deze winkel?)
    Er staan ook ringen van Micnova op de site, 80 euro, met scherptestelling!

Zou dit kunnen kloppen? Or to good te be true?

Bij deze zou ook willen vragen aan mensen met ervaring met deze ringen (of ander merk) of dit zijn geld waard is?

Ringen zouden gebruikt worden op een Nikon D7000 met kitlens 18-105 en 70-300 vrII.

Hartelijk dank voor jullie reacties!
    Last edited by Hornetjo; 16 juli 2012, 10:47.
    --------------------------------------------------------
    Hornetjo

Re: Kenko tussenringen - grote prijsverschillen

Je zou bij FotoKonijnenberg ook DEZE kunnen bekijken. Lijken mi. verdacht veel op MicNova.

Ik heb zelf een set van Soligor, die weer precies op Kenko lijkt. Mechanisch ben ik er niet echt kapot van; veel plastic, slecht afgestelde bajonet. Toen (paar jaar gelden) was er niet veel andere keus mbt elektrisch gekoppelde ringen. Nikon maakt ze helaas niet.

Over prijs: veel ringen zijn van onduidelijk merk en herkomst, lijken veel op elkaar. Prijs is dan mi WildWest. Wil niet zeggen dat ze slecht zijn.
    Zoek eens op Ebay ("macro extension tube") , je vindt bv DEZE

Groet Hans.

Comment

ik heb er al vele jaren een stel van Soligor voor canon ef lenzen. De autofocus werkt maar ze zijn nog van voor de ef-s lenzen en deze passen er dus niet op. Voor mij geen probleem, mijn macro lens en mijn 70/300 tamron zijn ff lenzen. Met de 15/85 heb ik niet direct de behoefte om ze te gaan gebruiken.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik gebruik de originele set Kenko tussenringen, op de D7000.
        En dit meestal in combinatie met een echte macrolens, de 60mm. micro Nikkor 2.8.

De ringen zijn zeer prettig om mee te werken, geven goeie resultaten, op korte brandpuntafstanden,
        op mijn 180mm. macrolens gebruik ik de ringen nooit, omdat het bij dit brandpuntafstand niet veel uithaalt.

De ringen kosten wat, maar je hebt dan ook wat.

Soms gebruik ik de ringen op een 50mm. 1.8 prime lens,
        soms ook in combinatie met een 35mm. prime lens,
        je kan er zowat alle kanten mee op.
        Het prettige is dat je met een groot aantal lenzen, nog de autofocus kan gebruiken.
        Bij macro stel je vaak manueel scherp, maar toch is het prettig om ook de autofocus achter de hand te hebben.

Succes bij je keuze.
        Nikon D7000, en wat glas.
        http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Working...
        X