Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neckstrap - nekklachten - alternatief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

    Oorspronkelijk geplaatst door zandpeer Bekijk bericht
    Voor degenen die nog op zoek zijn naar een alternatief voor de standaard 'Nikon' of 'Canon' strap, raad ik aan ook eens te kijken naar de Luma cinch strap.

    Ik heb hem sinds een paar maanden en het is een super comfortabele schouderstrap. De camera blijft in positie, ook als je in beweging bent.

    Kijk maar eens op http://luma-labs.com/products/cinch
    Deze lijkt me inderdaad wel interessant om te gebruiken met een gemonteerd voetje voor 'really right stuff' statief.
    Maar waar kan ik die ergens vinden?
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

    Comment


    • #62
      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

      Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
      Deze lijkt me inderdaad wel interessant om te gebruiken met een gemonteerd voetje voor 'really right stuff' statief.
      Maar waar kan ik die ergens vinden?
      Zo te zien alleen maar rechtstreeks te bestellen, ziet er echt goed uit
      Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

      Comment


      • #63
        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

        Ik heb er een besteld na lezen van dit forum. Hij is gisteren toegekomen. Ik had voordien reeds een BR ( met Brad ) en een sling van Optech USA.
        De cinch van Luma is het mooist afgewerkt en zeer discreet ( geen schreeuwerige labels of namen erop ). Hij is even comfortabel als de sling van Optech en even stevig als de Blackrapid.
        Pluspunt is dat hij je camera dubbel fixeert ( op de linker kant van de body en onderaan ) daardoor hangt je toestel veel stabieler dan bij de slings die slechts een fixatie punt hebben.Bovendien kan je hem heel eenvoudig aanspannen en lossen zodat het toestel zelfs bij lopen mooi tegen je lichaam aan blijft hangen. Dat aanspannen kan ook helpen om trillingsvrij foto's uit de hand te nemen.
        Enige nadeel is de prijs en bovendien moet je nog eens 23 euro invoerrechten betalen aan de postbode.In ruil krijg je natuurlijk kwaliteitsmateriaal.
        A picture says more than a thousand words

        Comment


        • #64
          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

          Ik vind het eigenlijk het prettigst om m'n cameraband lang te houden zodat ik de strap schuin over een schouder kan dragen ipv om m'n nek.

          Comment


          • #65
            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

            Ik heb mijn D700 Nikonstrap vervangen door een Wapiti handmade strap. Uiterst licht en smal maar bijzonder degelijk, vooral het ledergedeelte bovenaan. Je kan zelf bepalen hoe lang de strap voor jou moet zijn. Rechtstreeks besteld in de VS bij http://www.wapitistraps.com/

            Comment


            • #66
              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

              zou het verstandig zijn op een BR aan de BG (mbd11) van mij nikon d7000 te hangen?

              of zou ik de BR met de musceton ook aan de linker boven zijde, waar normaal de nek strap aan vast zit, kunnen hangen?

              Comment


              • #67
                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                gewoon de statief schroef gebruiken en ik zelf heb met een bergbeklimmer haak en een sleutelhanger een zekering mee ingebouwd
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #68
                  Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                  Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
                  zou het verstandig zijn op een BR aan de BG (mbd11) van mij nikon d7000 te hangen?

                  of zou ik de BR met de musceton ook aan de linker boven zijde, waar normaal de nek strap aan vast zit, kunnen hangen?
                  Als het de originele grip is, totaal geen probleem. Als het een fake is, moet je zelf eens testen hé .

                  Comment


                  • #69
                    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Als het de originele grip is, totaal geen probleem. Als het een fake is, moet je zelf eens testen hé .
                    het is een originele grip.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                      al ruim een jaar gelukkige gebruiker van de blackrapid sport. geweldig voor je nek

                      Comment


                      • #71
                        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                        Ik gebruik zelf de Cotton Carrier al enkele jaren, en ik vind het geweldig.
                        Ben er nog steeds zeer over te spreken.

                        Enkele jaren terug rechtstreeks in de USA besteld, met Visa betaald en een wee k later had ik hem in huis.
                        Prima systeem, netjes afgewerkt en robuust. In mijn ogen een echte aanrader.
                        Groet,
                        Paul

                        Comment

                        Working...
                        X