Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neckstrap - nekklachten - alternatief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

    Denk dat ik dit ook wil aanschaffen, zoals Aline hier toonde en de foto's plaatste.
    Heb zelf ook een 100-400, en dat weegt door na een tijdje, heb er al jaren last van.
    Kan je dan nog een handstrap gebruiken, en zit de lensbeugel vatting niet teveel in de weg.
    Terwijl er mensen zijn die het hebben is het 't moment om vragen te stellen ;-)
    Klein kodakske

    Comment


    • #47
      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Vroeger gebruikte ik een snuittas aan de broekriem, voor een body met 135 mm objectief.
      Nu, met zwaarder materiaal, een Toploader Pro 75AW aan een schouderriem.

      Heb je al aan een harnas gedacht?
      Een beetje laat, maar dat is de beste oplossing, Jos . Ik heb hier zelf een hoop S&F-materiaal liggen en kan het van harte aanraden. Ik gebruik het met een Toploader Pro 75 AW. Daar heb je een opening bij zodat je die ook aan je gewone riem kan hangen .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #48
        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

        Dat is toch geen oplossing om je camera paraat te hebben? Bij een BR zit de camera in een seconde voor je oog.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #49
          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Voor de vrouwen onder ons misschien ook eens deze Blackrapid RS-W1 bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=ESMQP...e_gdata_player
          IK heb die en ben daar supertevreden van!!!
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #50
            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dat is toch geen oplossing om je camera paraat te hebben? Bij een BR zit de camera in een seconde voor je oog.
            Al dat gewicht aan je schouder(s)/nek overlaten, is "geen oplossing". De heupen zijn veel beter om het gewicht op te 'plaatsen'.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #51
              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

              Ik heb de cotton carier al meer dan twee jaar, het is een prima ding. Voordeel is ook dat je je beide handen vrij hebt wat een voordeel is wanneer je in de bergen (of elders) wandelstokken gebruikt. Ik heb een extra hulpstuk gekocht bij Grobet zodat ik het voetje om in het statief te zetten aan mijn camera kan laten hangen. Ik vind dit ook gemakkelijker in gebruik.
              Een echte aanrader.

              Comment


              • #52
                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Al dat gewicht aan je schouder(s)/nek overlaten, is "geen oplossing". De heupen zijn veel beter om het gewicht op te 'plaatsen'.
                Behalve bij heupartrose
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #53
                  Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                  Ja, maar da's nu weer iets anders hé . Maar daarom heb je bij tal van rugzakken een buikriem c.q. heupriem - om het gewicht niet op de rug en schouders te plaatsen, maar op de heupen.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                    Ik zou om te beginnen de batterypack er af halen, er is zelden een foto met een standaardzoom beter geworden door een grip. Terwijl je wel een flink aantal grammen mee zeult. Dan zou ik een Optech of vergelijkbare riem bevestigen en die alternerend over de schouders dragen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #55
                      Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                      Intussen heb ik de BlackRapid Sport besteld en ontvangen.
                      Van zodra ik er een paar uur aan één stuk mee heb rondgelopen, pen ik hier mijn bevindingen neer.
                      Intussen terug van vakantie in het Zwarte Woud.
                      BR Sport is niet van het toestel geweest.
                      Ook na een bergwandeling van ruim 5 uur niet de minste nekpijn. Schitterend ! Het ding doet waarvoor ik het gekocht had.
                      De grip had ik thuis gelaten, die is op reis niet nodig.
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #56
                        Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                        Op een ander forum had iemand een tip gegeven om lenscreep te voorkomen.
                        Een silicone polsbandje over de lens schuiven en zo meer frictie veroorzaken met de zoomring.
                        Ik vond het eerst maar een raar idee maar 'k heb het intussen wel getest.
                        Op de 15-85 werkt het van geen kanten omdat er geen ideale plaats is voor het bandje.
                        Maar op de 18-200 werkt het wel. Die creept niet meer.

                        Heeft iemand van jullie de truc met het silicone bandje eerder gehoord ? Of zelf gebruikt ?
                        De truc met het siliconebandje werkt dus wel degelijk. De lens creept geen millimeter.
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                        Comment


                        • #57
                          Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                          De truc met het siliconebandje werkt dus wel degelijk. De lens creept geen millimeter.
                          waar plaats je dan dit bandje wel? Heb ook last van creep met de sony 16-80, en dit met alle straps (gewone nekstrap, Optech, Bgrip).
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • #58
                            Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            waar plaats je dan dit bandje wel? Heb ook last van creep met de sony 16-80, en dit met alle straps (gewone nekstrap, Optech, Bgrip).
                            Ergens waar een draaiend deel en een vast deel elkaar raken.
                            Bandje 50% op vast en 50% op draaiend deel is meest stroeve positie. Iets verschuiven geeft minder stroef gevoel. Om de creep te vermijden is eigenlijk niet veel nodig.
                            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                            BD0993BE
                            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                            Comment


                            • #59
                              Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                              Voor degenen die nog op zoek zijn naar een alternatief voor de standaard 'Nikon' of 'Canon' strap, raad ik aan ook eens te kijken naar de Luma cinch strap.

                              Ik heb hem sinds een paar maanden en het is een super comfortabele schouderstrap. De camera blijft in positie, ook als je in beweging bent.

                              Kijk maar eens op http://luma-labs.com/products/cinch

                              Comment


                              • #60
                                Re: Neckstrap - nekklachten - alternatief.

                                aan de battergrip heb je normaal onderaan een oogje om de neckstrap aan te hangen. Je hangt 1 kant van de strap aan de camera en de andere aan de bg. Zo kun je je toestel op je heup dragen zonder extra kosten + lens wijst omlaag (voordeel bij grote blaften). Ik draag zo met volle tevredenheid mijn 150 op mijn heup en aan mijn schouder. mss wat provisorisch maar ik steek de statiefgondel ook tussen mijn riem, zo rust het gewicht op mijn riem.
                                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                                hier vind je mijn foto's en hier ook

                                Comment

                                Working...
                                X