Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser

hallo
    ik ben op zoek naar een flitser voor een nikon d90
    wat raden jullie mij aan.
    nikon D90 nikon 18-105-3.5-5.6G,

Re: flitser

Een SB700.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Algemeen antwoord: iedere flitser die compatibel is met de D90;

Je geeft geen gewenste bijzonderheden aan zoals budget, flitsmogelijkheden, omvang/gewicht.

Om bij Nikon te blijven: met een SB-700 kun je veel situaties aan, en met een SB-910 nog meer.

Groet Hans.
      Last edited by J.Hoes; 15 juli 2012, 12:13.

Comment

De zoekfunctie gebruiken of
        misschien ben je hier wat mee http://speedlights.net/

Comment

bedankt voor de reactie , ik heb niet zo veel bijzonderheden opgegeven om dat ik er nog niet zo veel van op de hoogte ben , ik zit nog in de begin fase , maar zou graag een flitser hebben zoals voor vuurwerk te fotograferen , of hebben jullie andere opties daar voor.
          grz.

Comment

vuurwerk kan je volgens mij niet met de flitser fotograferen. Als de flits al ver genoeg zou rijken zou ze het vuurwerk zelfs wegflitsen. Ik vermoed dat je de flits wel buiten wil gebruiken als het donker is.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Een beetje lui van de topicstarter...

Hier toch enkele tips:

ik zou deze flitser gebruiken:

En dit lezen:
              For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.
              Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
              Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

Comment

hoe bedoel je met een beetje lui

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cazan Bekijk bericht
                  hoe bedoel je met een beetje lui
                  Je geeft geen criteria op (prijs, wat je ermee wil doen) en blijkbaar heb je je nog niet geinformeerd over hoe met een flitser om te gaan. Pas dan kan je duidelijk een vraag formuleren.
                  Ook kan het nooit kwaad om zelf al wat opzoekwerk te doen en enkele modellen op te geven die je in gedachten had, er is een grote wildgroei aan flitsers (Metz, Sigma, Nikon, ...) ze maken allemaal flitsers, waarvan de éne beter is dan de ander maar meestal ook duurder. Door enkele concrete criteria/ modellen/ situaties te geven, verklein je het aantal mogelijkheden en toon je aan dat je niet gewoon in je stoeltje achter je bureau zit te wachten tot iemand alles voor je opzoekt, maar zelf initiatief neemt.

mvg
                  Jeroen
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Working...
                  X