Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk materiaal voor bonenzak ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@Lieven : Ja, da's zoiets dat ge nooit mist als ge het niet kent,he. Maar de laatste tijd heb ik toch al een paar keer het had-ik-nu-maar-een-beanbag-gevoel gehad bij bepaalde shoots... Die pvc korrels waren ook al opgekomen bij mij. Zijn dat kogeltjes of zoiets? En kan je die dan gewoon in de wapenhandel verkrijgen?

@Koen: Goeie tip, merci!!
    Ik was mij al aan het afvragen wat een goede hoeveelheid zou zijn. Met dit in gedachten speelt dat iets minder een rol.
    “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
    Scott Adams

Comment

Originally posted by fredericrom
      dient als soort van statief, heel handig als je uit de wagen fotografeerd, vanop de grond en heel stabiel (door groot opp waarop cam en lens kunnen rusten)

als je uit de wagen fotografeert is het handiger om het raampje open te draaien een een stuk isolatie buis (gebruikt voor centrale verwarmingsbuizen te isoleren) over de venster te schuiven en daar je lens op te leggen.
      Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Ook ne goeie!!!
        Originally posted by steward
        Originally posted by fredericrom
        dient als soort van statief, heel handig als je uit de wagen fotografeerd, vanop de grond en heel stabiel (door groot opp waarop cam en lens kunnen rusten)

als je uit de wagen fotografeert is het handiger om het raampje open te draaien een een stuk isolatie buis (gebruikt voor centrale verwarmingsbuizen te isoleren) over de venster te schuiven en daar je lens op te leggen.
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

Comment

Nu ik eens door dit topic heen lees bedenk ik me ineens dat misschien ook een optie kan zijn om een luchtkussen mee te nemen. Klein, makkelijk aan te passen. Of het stabiel genoeg is dat moet ik nog even proberen. Maar misschien zijn er mensen met ervaringen?

rOb
          Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
          Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

Comment

Rob ik vrees dat een luchtkussen rolt op de ondergrond en dat de lens er niet stevig genoeg gaat inliggen .
            Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

't is dus isomo geworden, en 't werkt perfect. Gewicht is iets van een 50 gram . Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een echte bonenzak, maar kan mij nu toch niet voorstellen dat deze laatste zoveel beter is dat het het gesleur met de extra grammen (lees: kilo's) waard is.
              Scott Adams

Comment

Re: Welk materiaal voor bonenzak ??

Oorspronkelijk geplaatst door markali Bekijk bericht
                't is dus isomo geworden, en 't werkt perfect. Gewicht is iets van een 50 gram . Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een echte bonenzak, maar kan mij nu toch niet voorstellen dat deze laatste zoveel beter is dat het het gesleur met de extra grammen (lees: kilo's) waard is.
                Ok, dan nu graag antwoord op volgende vragen :

- plan van de bonenzak (afmetingen + foto's)
                - adres om aan isomo-bollekes te geraken
                - adres van een naaister (voor de bonenzak hé)

Met dank,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Is da om te lachen of zo.

Jullie maken hier fantastische foto's en een zakske met bonen of isomo is te moeilijk....

Zo een zakske stikken kan toch niet moeilijk zijn. (Zoek in de familie iemand van over de 50, die kan het zeker.)

Isomobollekes: ofwel uit een zitzak prutsen, ofwel een plaat vermalen in een of andere keukenmixer (en opzuigen met de stofzuiger met een panty over de buis).

Formaat: een klein zakske voor een compactje, een hele grote zak als ge met nen dikke witten toeter op stap zijt...

Ikzelf heb een kussen met boekweit, en ik denk dat dit beter is dan isomo, maar het is in elk geval zwaarder...

Comment

Met vogelzaad, dan kan je het ook gebruiken om vogels te lokken .

tip : http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/dbbag.htm
                    Last edited by hvr_oosterzele; 19 maart 2007, 15:37.

Comment

Of eurocentjes, dan komen de kindjes rapper poseren...

Comment

Ikzelf gebruik rijstzak en dat werkt prima,mss wel een beetje zwaarder maar is heel stabiel.Breedte van de zak = breedte toestel,lengte = cam + 180mm macro lens.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Of eurocentjes, dan komen de kindjes rapper poseren...
                          Gebruik euro's in geval van volwassen modellen

Comment

Zéér stabiel, maar dus per definitie niet écht lichtgewicht, is een lederen zandzak, zoals die gebruikt worden in het long range precisieschieten met kogelkarabijn.
                            Er bestaan verschillende uitvoeringen.

Zie: http://www.henke-online.de/index.php?id=363#1195

Ik heb dit opgevuld met (goed gedroogd!!!) witzand, waarbij het geheel stevig aangestampt werd.

Comment

Misschien is dit iets

BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Die tweede link vind ik geweldig,camouflage gerief gebruiken op een knalrode wagen
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                                X