Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk materiaal voor bonenzak ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk materiaal voor bonenzak ??

BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Bij de prenatal ( ) kun je zakken kopen met kersenpittenvulling. Deze dienen als kruik in een wiegje. D.m.v. de magnetron worden deze verwarmd en blijven 6 uur hun warmte afgeven.
      Als stabilisatie voor je tele kun je deze zakken zeer goed gebruiken.
      Ook normaal te leveren bij mijn fotozaak zijn speciale zakken hiervoor. Leverbaar in 3 maten en ik meen dat deze ook nog zijn voorzien van een statiefmoer, waardoor je de zak onder de statiefgondel kunt bevestigen. Handig tegen vergeten. Nadeel is wel dat je deze niet kunt gebruiken als nekverwarmer en dat kun je met de kersenpitten natuurlijk wel mits je ook een magnetron op zak hebt. (Kosten rond de €20,00)

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
        Bij de prenatal ( ) kun je zakken kopen met kersenpittenvulling. Deze dienen als kruik in een wiegje. D.m.v. de magnetron worden deze verwarmd en blijven 6 uur hun warmte afgeven.
        Als stabilisatie voor je tele kun je deze zakken zeer goed gebruiken.
        Warm of koud?

Comment

Isomobollekes kan je verkrijgen bij de dierenspeciaalzaak.

Er zijn heel wat hondenkussens die gevuld zijn met zo'n materiaal. Veel dierenspeciaalzaken hebben bijvulzakken met die bollekes.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            Isomobollekes kan je verkrijgen bij de dierenspeciaalzaak.

.
            Dit is toch veel te licht om een stabiele onderlaag te geven aan je lens

Ze noemen het toch niet voor niks bonen- of rijstzak (of mais of zonnebloemen). Dingen met gewicht maar die toch nog bewegen zodat je er een deuk in kan maken.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Dit is toch veel te licht om een stabiele onderlaag te geven aan je lens

Ze noemen het toch niet voor niks bonen- of rijstzak (of mais of zonnebloemen). Dingen met gewicht maar die toch nog bewegen zodat je er een deuk in kan maken.
              Lijkt me toch ook
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Heb al verschillende combinaties geprobeerd en hier kwam voor mij de rijstzak er het best uit, de isomoballekes het slechtste.
                Zelf gebruik ik een model die er ongeveer hetzelfde uitziet als deze http://www.birdsasart.com/blubb.htm maar iets kleiner model, voordeel bij dit model is dat je ze op verschillende manieren kan gebruiken.
                Wel af en toe de inhoud controleren om te zien dat er geen schimmel optreed.

Comment

IK heb niet de tijd gehad om alle reacties te lezen, maar ik heb gewoon mijn moeder een dubbelwandigezak laten vullen met de goedkoopste rijst die je kan kopen..........en die werkt perfect +/- 30 x 20 cm, en op de volledig geopend vensterportier van de wagen is dit heel handig..............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                    IK heb niet de tijd gehad om alle reacties te lezen, maar ik heb gewoon mijn moeder een dubbelwandigezak laten vullen met de goedkoopste rijst die je kan kopen.

Nochtans ruikt Basmati rijst wel veel beter hoor .

Comment

Heb ik ook bij Winkelaar een bonenzak gekocht en werkt prima met kunstofkorrels gevuld.
                      Verder heb ik een Blubb uit de USA maar daar is nu een variant van beschikbaar bij http://www.naturescapes.net/store/se...hp?mode=search
                      en de helft goedkoper!

Golf-man

Comment

ne zak met kattebakvulling werkt ook
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                          ne zak met kattebakvulling werkt ook
                          of ne zak cement
                          Luc
                          BD0174BE

Comment

opblaaskussentje??
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markali Bekijk bericht
                              Ik zou graag zelf en bonenzak maken, maar ik geraak er niet goed uit welke vulling ik het best kan gebruiken.
                              Markali heeft er vast al iets op gevonden.

De term Beanbag komt gewoon van een echt zakje met bonen.
                              Tot over de helft van de vorige eeuw werden gedroogde bonen, rijst, erwten in een katoenen zakje verkocht. Die kon je dus zo uit de provisiekast pakken en gebruiken als alternatief fotostatief.

Ergens in de 70er jaren gaf de Nederlandse overheid een folder uit, met advies wat je moest doen als er een kernbom op Nederland zou vallen: Met een "sloopje erwten" en een emmer water en een "sloopje rijst" onder de trap gaan zitten. Rauwe erwten en ongekookte rijst, dat is niet zo lekker knabbelen, dus waarschijnlijk was de bedoeling dat je bij het vastleggen van die gebeurtenis de camera mooi stabiel zou kunnen houden.

Ik heb wel eens een foto beanbag open gepeuterd die uit een afgedankte fotouitrusting kwam. Er zaten vrij grote, ronde plastic schijfjes is. Licht van gewicht. Maar te grof om de camera goed in de gewenste te kunnen zetten.

Ik geef de voorkeur aan een "sloopje rijst". Je kunt een sierkussen overtrekje kopen bij een goedkope textielwinkel. Rits open, rijst erin. Als de rijst een paar keer gebruikt is, voer je er de vogeltjes mee. Te oud geworden rijst gaat vol met beestjes zitten die je niet in de camera uitrusting wilt hebben.

Comment

Dit is een (erg) oud topic (2004!) dat blijkbaar steeds terug nieuw leven ingeblazen wordt (let op de datums van de verschillende posts!)
                                Gelukkig is er weinig technische evolutie wat "beanbags" betreft.
                                Greetz Geert.
                                Canon gerief...

Comment

Working...
                                X