Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Kan je misschien niet beter een wat kleinere (veel goedkopere) 50mm lens gebruiken in plaats van de f1,2 versie.
Als er dan iets mis gaat, en er komt water in de behuizing, dan heb je minder kosten (volgens een duiker die ik ken gaat het vroeg of laat toch ooit wel mis).
Met een compactere lens zal je waarschijnlijk ook gemakkelijker een passende behuizing vinden.
Je wil een zo goedkoop mogelijke onderwaterbehuizing, maar je wil er wel heel duur materiaal insteken, dat lijkt mij niet echt een goede combinatie.
als het over 550d gaat zal je wel een onderwaterhuis vinden maar dat gaat je minstens een 1500 euro kosten. Besef ook dat vroeg of laat dat huis gaat vollopen, dat kan de tweede duik zijn maar dat ook bij de duizendste.
Ik gebruik een watervast, tot 10m, toestelletje van Olympus met een bijpassend owhuis. Er liep al eens water in maar vermits het wat duurt voorlalleer je de druk van meer dan 10m in het huis hebt heb je de kans om naar dta niveau te stijgen zonder dat de camera total loss is.
Boven water gebruik ik de 60d maar geen haar op mijn, overigens kaal, hoofd dat er aan denkt om te investeren in een owhuis daarvoor. Een volloper of zelfs een lichte insijpeling kost me dan al gouw een duizend ŕ vieftienhonderd euro en dat heb ik er niet voor over. Bijkomend nadeel is natuurlijk dat met zulk een combinatie zo een groot toestel bij hebt dat je eigenlijk niet meer aan het duiken bent maar aan het fotograferen. En alhoewel ik beide dingen leuk vind wil ik tocht ook van de duik op zich blijven genieten.
µ
Last edited by Lazy Charles; 10 juli 2012, 11:48.
Reden: nikon moest olympus zijn
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy CharlesBekijk bericht
als het over 550d gaat zal je wel een onderwaterhuis vinden maar dat gaat je minstens een 1500 euro kosten. Besef ook dat vroeg of laat dat huis gaat vollopen, dat kan de tweede duik zijn maar dat ook bij de duizendste.
Ik gebruik een watervast, tot 10m, toestelletje van nikon met een bijpassend owhuis. Er liep al eens water in maar vermits het wat duurt voorlalleer je de druk van meer dan 10m in het huis hebt heb je de kans om naar dta niveau te stijgen zonder dat de camera total loss is.
Boven water gebruik ik de 60d maar geen haar op mijn, overigens kaal, hoofd dat er aan denkt om te investeren in een owhuis daarvoor. Een volloper of zelfs een lichte insijpeling kost me dan al gouw een duizend ŕ vieftienhonderd euro en dat heb ik er niet voor over. Bijkomend nadeel is natuurlijk dat met zulk een combinatie zo een groot toestel bij hebt dat je eigenlijk niet meer aan het duiken bent maar aan het fotograferen. En alhoewel ik beide dingen leuk vind wil ik tocht ook van de duik op zich blijven genieten.
µ
ik zou eigelijk maar een meter diep duiken , is vooral voor modellen te fotograferen in een zwembad!
Comment