Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gelukkig hebben we Google, anders had ik nooit gevonden dat het een Manfrotto kop is, met hendeltjes voor elke richting apart.
Moet het dienen om foto's te maken, of om te filmen?
Voor foto's is een balhoofd veel handiger, dan zet je met één knop de kop los en kan je de camera in de gewenste richting draaien, daarna draai je nog eens aan die ene knop, en je kan de foto maken.
Met een kop met aparte hendeltjes ben je langer bezig.
Ik heb gisteren een Sirui statief R-2204 en een Sirui K-30X balhoofd aangekregen, en dat werkt veel handiger dan het statief wat ik tot nu toe altijd heb gebruikt (dat heeft ook voor elke richting een hendeltje).
Als die K-30X te duur is (129 euro), dan zijn er ook nog de wat goedkopere K-10X en K-20X.
Die Manfrotto statiefkop is ook vrij zwaar (0,75kg), de Sirui K-10X weegt bijvoorbeeld maar 0,35kg.
Wel ik had het gezien dat hij redelijk zwaar is maar dacht ja zal miss ten goede komen in de kwaliteit of stevigte. ik weet dat hij 4 kg aan kan in mijn geval is verlopig mijn max maar 2.4 kg dus zal hij zeker geen probleem mee hebben om mooi stabiel te zijn maar ik denk voor mee te nemen op reis zeer onhandig met al die hendels
Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Een balhoofd is heel wat compacter om mee te nemen, en als je een statief hebt waarbij je de benen helemaal naar boven kan draaien dan kan dat balhoofd tussen de statiefbenen blijven zitten om het geheel wat compacter op te bergen.
Het is niet omdat het zwaar is, dat het daarom de boel ook goed stevig vast houdt.
Voor dit balhoofd geven ze op dat het 20kg kan dragen, maar dat is waarschijnlijk als alles wat er op staat heel netjes uitgebalanceerd is.
In de praktijk zal dat dus wel minder zijn, maar 2,4kg mag heel zeker geen problemen geven:
(Snelle levering, ik heb er woensdagvoormiddag een statief + balhoofd besteld, en donderdag rond 11 uur is het hier afgeleverd.)
De beveiligingspen die voorkomt dat het plaatje (met de camera + lens) zomaar uit de houder schuift is ook een pluspunt.
Dat K-10X balhoofd is iets duurder dan de Manfrotto die je zou willen kopen, maar ik denk dat het een veel betere keuze is.
Wel ik had een bod gedaan op een Manfrotto 190XPROB + 486RC2 en met een orginele draagtas van Manfrotto en drie adapters de vraagprijs was 130 euro en vond ik wel niet te veel maar ik zal deze kop even testen en zien wat het zegdt kan hem steeds verkopen en iets opleggen en veranderen uiteraard maar heb nu alles thuis liggen ben vréé tevreden
Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Comment