Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoudertas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schoudertas

Hey!

Aangezien er een paar citytrips gepland staan & ik mijn rug niet wil om zeep helpen door telkens mijn grote Lowepro Vertex 200AW mee te sleuren, ben ik opzoek naar een goede schoudertas. Liefst onopvallend (dus geen cameraformaat) aangezien de tas bedoeld is voor CITYtrips & niet iedereen moet weten dat ik een fototas bij heb.
    Ik heb een kleinere rugzak maar die heeft jammer genoeg niet zo'n comfortabele dragers dus krijg ik al redelijk snel pijn aan m'n schouders.

Wat moet er in kunnen?
    1 body + grip (D90)
    Tokina 11-16
    Sigma 10,5 fisheye
    Sigma 35mm
    En plaats voor wat andere spulletjes zoals geheugenkaart, USB kabel, oplader, batterij, noem maar op.

Thanks!

Re: Schoudertas

Ik was er net zelf voor aan het rondkijken, en ik ben uitgekomen bij Golla. Die hebben mooie, onopvallende schoudertassen die eerder gewone reistassen lijken. Onder andere Fotokonijnenberg en Amazon zijn officiële dealers. Maar met geen van de drie heb ik dus ervaring, ik ben er ook maar op gestoten in mijn zoektocht Het zijn al gauw van die overduidelijke cameratassen, en ik ben altijd wat bang dat die erom gillen om gestolen te worden...

En van Lowepro had ik bijna de Event Messenger gekocht. Die zag er me ook erg handig uit, in verschillende maten. Maar de Messenger Pro is er natuurlijk ook. Die prijs ligt wel iets hoger.

Een andere van m'n kanshebbers was de Think Tank Retrospective 5, 7 of 10. Maar die ligt duidelijk in een andere prijsklasse (70-100 euro, terwijl de rest rond de 50 ligt):

Edit: VEEL te grote fotootjes. Dit is beter
    Last edited by MadHatter; 21 juni 2012, 20:04.

Comment

Hallo,

Ik heb de Event Messenger 150, denk dat bijna alles er in kan, de grip zal probleem zijn.
      Ik vertrek zaterdag op reis en was van plan daarna een review erover te schrijven
      7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Die Think Tank ziet er erg mooi uit, morgen eens naar Konijnenberg of Studio 73 rijden

Comment

Ik heb sedert begin dit jaar de Lowepro Pro messenger 180AW.
          Leuke tas, onopvallend en een zee van ruimte. Kost we'l boven de 200€.
          Ray
          Canon EOS 5D MIV
          https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Ik heb oa een thinktank retrospective 30 (pinestone) valt niet op.
            Heb er al een 7d met grip, 70-200 2°8, 50mm, 2 flash, triggers, kabels, extra batterijen, cf's, en nog een hoop prul.
            enigste nadeel prijs, 180euro, maar oerdegelijk materiaal, aw cover, onopvallend, vette look, modulair aanpasbaar, past een ipad in, mss een 15"(niet uigetest)
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Bij Lowepro heb je de meeste keuze op dit moment. Je hebt de Pro Messenger AW (drie maten), de Event Messenger (idem dito) en de Classified AW (gaande van de 140 AW, over de 160 AW tot de 200 AW en de 250 AW). De All Weather Covers zijn naar mijn mening de beste - die van de ThinkTanks is geen goed ontwerp (de achterkant blijft open en onbedekt). Een paar links...

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Wil je de rolls onder de schoudertassen en daarbij nog eens onopvallend ? Neem eens een kijkje bij DOMKE (ofwel de Hadley serie van Billingham). Wel iets duurder dan de gemiddelde tas maar elke cent zeker waard. Daarbij gaan deze tassen een levenlang mee.

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met zo'n "rechthoekige bombastische box" zoals deze van Lowepro enz... aan hun schouder willen rond lopen.
                Last edited by Petertje; 22 juni 2012, 16:45.
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Ik heb daar ooit ook naar gekeken - vond de padding nogal dun eerlijk gezegd...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                    Hey!

Aangezien er een paar citytrips gepland staan & ik mijn rug niet wil om zeep helpen door telkens mijn grote Lowepro Vertex 200AW mee te sleuren, ben ik opzoek naar een goede schoudertas. Liefst onopvallend (dus geen cameraformaat) aangezien de tas bedoeld is voor CITYtrips & niet iedereen moet weten dat ik een fototas bij heb.
                    Ik heb een kleinere rugzak maar die heeft jammer genoeg niet zo'n comfortabele dragers dus krijg ik al redelijk snel pijn aan m'n schouders.

Wat moet er in kunnen?
                    1 body + grip (D90)
                    Tokina 11-16
                    Sigma 10,5 fisheye
                    Sigma 35mm
                    En plaats voor wat andere spulletjes zoals geheugenkaart, USB kabel, oplader, batterij, noem maar op.

Thanks!
                    Eventjes off topic, excuses... Hoe bevalt je vertex 200 aw?
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Heb ook een Vertex 200, Zeer tevreden van.
                      't is een zware stevige rugzak die zeer goed draagt.
                      Heb zelf ook makkelijk rugklachten maar deze rugzak houd me vrij goed overeind.
                      Als "Jensdh" de spulletjes in zijn grote Vertex steekt zie je ze niet zitten, laat staan dat hij er zijn rug mee kapot loopt, 't lijkt me straf.
                      Wat wel zo is en daar geef ik hem gelijk in als je enkel dat meeneemt wat hij wil, en in die situatie zit ik ook een beetje voor op verlof
                      D700 met 24-70 + 70-200 en een flitser.
                      Daar heb ik de Vertex niet voor nodig die weegt dan in verhouding te zwaar, dat klopt.
                      Ook ik zoek eigenlijk een compacte rugzak en zeker geen schoudertas, die heb ik
                      De Classified AW200 goed voor op reportage huwelijken enz. maar niet voor op reis.
                      Iemand tips?
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Bijvoorbeeld een Flipside Sport AW ? Die zijn licht en compact...Of de Photo Sport 200 AW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          Aangezien er een paar citytrips gepland staan & ik mijn rug niet wil om zeep helpen door telkens mijn grote Lowepro Vertex 200AW mee te sleuren, ben ik opzoek naar een goede schoudertas.
                          Mijns inziens is een schoudertas veel belastender voor je rug dan een rugzak.
                          Misschien kun je kijken voor een kleinere rugzak?
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Mijns inziens is een schoudertas veel belastender voor je rug dan een rugzak.
                            Misschien kun je kijken voor een kleinere rugzak?
                            Ik wil ook graag makkelijk en snel aan m'n spullen kunnen.

Ik heb een Domke gekocht: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...tas-olijf.html
                            Met een apart schouderstukje.
                            Hier kan alles netjes in met nog overschot voor een lens of speedlight.
                            Draagt heel goed en het materiaal is oerdegelijk!

@Parrotman
                            De Vertex 200AW is een schitterende rugzak, zeker een aanrader. Door zijn grootte is het wel nodig om de heupgordel te gebruiken als je lange afstanden gaat doen.

Comment

Bedankt voor de feedback over de Vertex 200. Ik heb gelezen dat ik er zelfs mijn 300 2.8 in kwijt moet kunnen. Ga ik zeker eens testen maar ik denk dat het ook een goede reisrugzak is waarin ik veel mee kan nemen en er toch mee op het vliegtuig kan (ter plaatse gebruik ik dan dikwijls een kleinere tas met wat ik denk die dag nodig te hebben als we gaan stappen en de auto niet meteen in de buurt is.

On topic: ik voel persoonlijk toch meer voor een rugzak dan voor een schoudertas of slink; vroeg of laat begint dat toch door te wegen en is toch ook minder ergonomisch dan een rugzak om een hele dag mee rond te sleuren. Zelfs als ik relatief weinig materiaal mee neem heb ik hoe langer hoe meer de neiging toch naar een rugzak te grijpen; schoudertas of sling gebruik ik eigenlijk alleen nog voor korte periodes (bv feestje 's avonds, concert etc). Bovendien laat een rugtas over het algemeen gemakkelijker toe om niet-fotografische spulletjes mee te nemen: ik wil altijd water bij hebben bv, misschien een regenjasje etc. Dus geef mij maar een rugzak, ook als "daypack".
                              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                              X