Ik doe meer en meer aan foto-bewerking (retoucheren en dergelijke) en wil een Wacom tablet aanschaffen. Er zijn echter zoveel reeksen en mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zoek dus een tablet dat voldoende is om te retoucheren( stukjes selecteren, knippen, plakken, doezelen, enz...) en niet om tekeningen te maken. Ik veronderstel dat een duurder/groter model dan niet nodig is? Wie deelt even zijn ervaringen ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke Wacom heb ik nodig ?
Collapse
X
-
-
Re: Welke Wacom heb ik nodig ?
Volgens mij moet je de grote van je tablet kiezen in verhouding met je scherm.
Ik vind de Intuos 4 XL ideaal als ik op een 30” werk maar als ik deze op een MacBook Pro hang met een scherm van 17” is dit absoluut onhandig. En crop ik het werk oppervlak op het tablet. (dan heeft de aankoop van een groot tablet niet echt zien he ).
Als je een 21” a 24” scherm hebt zou ik persoonlijk opteren voor een M, bij een 27” zou ik eerder zeggen een L.
Volgens ik hoor zeggen zou de nieuwe Intuos5 met touch zeer aangenaam werken.
Dit is natuurlijk mijn mening ik denk dat vele andere hier anders zullen overdenken.
Gelijk welke je kiest het zal een hele vooruitgang zijn tegen over werken met een muis.Grt, Amaat
The fun begins where the road ends
BD Lidnummer : BD2057BE
-
Ik heb de Wacom Bamboo Fun Pen & Touch.
A5-formaat & dat vind ik goed voor wat ik ermee doe.
Compact om mee te nemen, het neemt niet héél je bureau in beslag, ...
Groot genoeg om toch nog precies mee te werken.Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8
Comment
-
zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur: ik ben op een 30" monitor van een XL naar een M overgestapt.
XL neemt te veel plaats in op mijn bureau en je moet te ver van de ene uiterste hoek gaan naar de andere als je de oppervlakte van uw tablet volledig gebruikt. De Intuos tabletten hebben een precision mode als je echt precies moet werken.
Ik vind de meerprijs van een Intuos t.o.v. een Bamboo het waard.
Voor mij is de Intuos M perfect.
Comment
-
ik heb twee tablets, een a5 en een A4 maar beide gebruik ik niet meer. Uiteindelijk kon ik niet wennen aan deze apparaten en staan ze nu stof te verzamelen in hun dozen.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk berichtIk doe meer en meer aan foto-bewerking (retoucheren en dergelijke) en wil een Wacom tablet aanschaffen. Er zijn echter zoveel reeksen en mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zoek dus een tablet dat voldoende is om te retoucheren( stukjes selecteren, knippen, plakken, doezelen, enz...) en niet om tekeningen te maken. Ik veronderstel dat een duurder/groter model dan niet nodig is? Wie deelt even zijn ervaringen ?
Veel amusement,
F.
Comment
-
Comment