Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas...

Geen probleem hoor

Dan denk ik dat ik ze allemaal eens zal moeten gaan testen
    Als iemand een winkel weet waar ze allemaal zouden staan, laat me gerust weten!
    Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

Comment

rubens en konijn hebben wel wat zakken in stock
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ga toch eerst even iets dichter bij de deur proberen zoeken.
        Maar anders maak ik wel eens een uitstapje als ik hier thuis een auto kan versieren
        Canon EOS 1Ds || Canon EOS 40D || Canon BG-E2N || Tamron SP AF17-50 F2.8 XR || Sigma 70-200 F2.8 || Canon 35mm F2.0 || Metz 50 AF1

Comment

fastpack350 (-100euro) snelle toegang, makkelijk 7d+grip, plaats voor 70-200 f2.8(niet gemonteerd en zonder zonnekap), flash, 1/2 standaard formaat lenzen. groote ruimte voor extra spul (trui, eten, drinken), past 17" laptop in. Geen aw maar heb het een aantal keer behandeld en nu ben ik eerder doornat dan dat er water door de tas komt.

pro runner 200aw(+-80euro), klein maar past vanalles in (bestaan ook grotere versies van. wel een handige reeks.

Best gewoon eens met al wat je erin wil steken naar een winkel gaan en kijken of alles er in past en eens een tijdje mee rondlopen door de winkel.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik zie dat je van "mijn" regio bent, misschien kan Octave Tecqmenne in Dendermonde aan de Vlasmarkt je wat modellen tonen. Die heeft toch altijd wel wat tassen staan...In de winkel aan de linkerkant, voor de 'toog'. Goede winkel trouwens .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Daar ben ik vrijdag geweest

Heb de slingshot 200 (of 202) bekeken en de flipside 400. Deze laatste is ook interessant, maar neemt mij iets teveel plaats in om de camera er uit te halen mits je deze helemaal naar voor moet draaien en plat voor je hangen. De 200 leek me nog net wat te klein.

Ik weet eigenlijk niet of er nog degelijke fotowinkels in deze regio zijn.
              Van deze ben ik wel zeer tevreden. Er staat hier tenminste iemand in de winkel die weet waar hij mee bezig is!

Comment

Helaas niet - dat gezegd zijnde, je kan altijd vragen om iets te bestellen hé. Ik heb zo eens eens een bestelling gedaan (mijn telelens was dat) die op maandagnamiddag besteld werd en vrijdagochtend kon ik er al achter komen. Bij mijn Street & Fieldsysteem idem dito: vrijdag besteld, woensdag geleverd.

Kijk misschien naar de Flipside Sport AWs die ik hierboven vermeldde: die zijn compacter en lichter...Maar wel wel zonder paperassen-ruimte.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zelf heb ik een kleinere slingshot van lowepro...
                  en als daar body met grip en lens, 2 extra lenzen en flits in zit...
                  dan is de tas niet te genieten op 1 schouder...

zeker als je van plan bent een langere toch te wandelen dan is die slingshot een aanslag op je nek en schouder.

Daarom heb ik voor het zwaardere werk een lowepro flipside 300 gekocht,
                  en daar is echter ruimte in.... (voor mij persoonlijk dan toch),
                  rugzak werkt voor mij zeer gemakkelijk en kan ik zeker aanraden
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ben zelf voorlopig niet helemaal overtuigd van de flipside voor bereikbaarheid camera. Heb hem inderdaad ook wel al echt overwogen. Veiligheid van camera ziet er mij wel heel goed uit.

Comment

Ik heb zelf ook een vertical grip, maar als je die eraf doet heb je een hoop meer mogelijkheden. De A350 z'n batterij gaat immers erg lang mee. Als je met wat grotere of zwaardere lenzen werkt, of je fotografeert voornamelijk in de portretstand begrijp ik wel dat je 'm er liever op laat...

Dan zou je bijvoorbeeld naar een Photo Sport 200 AW kunnen gaan (daar heb je ruimte voor kleine spullen zoals eten, drinken, wat kleren, enz).

Comment

Ik fotografeer zeer veel verticaal. De lenzen is het probleem niet echt. Wel de richting van foto's nemen
                        Vandaar dat ik hem liefst er op wil laten.

Edit: Heb nog even gekeken en vind bij de sport aw dat je enkel cam en flitser kan meenemen. Zou er graag altijd nog minstens 2 extra lenzen bij krijgen dus ga toch opteren voor een groter modelletje
                        Is anders wel een interessant!
                        Last edited by Leiderster; 18 juni 2012, 15:21.

Comment

Ja, dat begrijp ik...Hmm. De beste keuze op dit moment lijkt die Slingshot 302 AW.

Comment

Waarom niet een Thinktank model? Ga me binnenkort ook een thinktank retrospective 10 aanschaffen: zeer goed volgens alle reviews, compact en je krijgt er toch 3-5 lenzen en een body in.

Comment

Die ThinkTank heeft een niet zo denderende regenhoes. Die bedekt niet de hele tas, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Classified AW-serie of de Pro Messenger AW-serie. Daardoor kan hetgeen je achteraan steekt nat worden. Ook niet al te dikke padding...

Een schoudertas zou ik nooit aanraden voor "op reis". Als je een paar uren met een zwaar geladen schoudertas hebt rondgelopen zal je het wel voelen. Voor een mirrorless is dat geen probleem, maar met een DSLR (met grip) en wat lenzen (zelfs al zijn het vrij lichte) zou ik het afraden. Die Slingshot 302 AW zal een pak comfortabeler zijn, dankzij die buikriem.

Comment

En levenslang bij Lowepro? Alleen in Belgie dan! Mijn rits is na 8 jaar kapot, maar daar krijg ik echt geen nieuwe voor!!!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                                X