Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter voor Tamron lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polarisatiefilter voor Tamron lens

Hallo,

Ik heb volgende lens in mijn bezit: Tamron 17-50 mm F2/8. Nu ben ik op zoek naar een geschikte circulaire polarisatie filter. Ik ben na wat inlezen al tot de conclusie gekomen een B+W te kopen. Nu twijfel ik enkel nog tussen het volgende:
    - Heb ik bij 17mm een slim filter nodig?
    - Is een MRC filter de meerprijs waard?
    - Kan ik mijn lensdop terug op de lens steken als de polarisatiefilter er nog opzit?

Dus: B+W Circulair Polarisatiefilter 72 E, B+W Circulair Pol MRC 72 E filter of B+W Slim Circulair Pol MRC 72 E filter?

Alvast bedankt!

Re: Polarisatiefilter voor Tamron lens

1 mijn 17-50 2.8 is 67mm
    2 een gewoon filter geeft geen vigneterin
    3 overweeg een Hoya Pro
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb ook deze Tamronlens en heb deze polafilter.

Hier kan je er alles over lezen

Lensdop kan er terug op wanneer filter geplaatst is.
      Enkel een beetje wriemelwerk om het filter te roteren wanneer je zonnekap er op staat, maar dat is bij elk roteerbaar filter bij gebruik samen met zonnekap.
      Meestal doe ik de kap er af, zet het filter juist en plaats de kap terug..... slecht een paar seconden werk.

Groetjes
      Last edited by Guest17; 11 juni 2012, 21:56.

Comment

Mijn Tamron lens heeft weldegelijk een diameter van 72mm.

Zou ik nu een slim filter nodig hebben of niet, ongeacht of het een B+W of een Hoya is en wat betreft de MRC?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim&Elisa Bekijk bericht
          Zou ik nu een slim filter nodig hebben of niet, ongeacht of het een B+W of een Hoya is en wat betreft de MRC?
          Hoya of B+W maakt wel degelijk uit voor slim of niet. Op een Sigma 10-20 had van B+W een slim filter nodig, met alle nare gevolgen vandien: lensdop past niet, niet los te krijgen, maar toen kreeg ik bij een 2de handse lens een Hoya pro gewoon en die gaf geen vignetering op de 10-20.

Als bij een 67mm 17-50 geen vignetering optreedt zal dat zeker niet een 72mm exemplaar plaatsvinden.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim&Elisa Bekijk bericht
            Mijn Tamron lens heeft weldegelijk een diameter van 72mm.

Groetjes

Is je Tamronlens 72 mm : dan heb je de versie met stabilisatie. Ik heb deze zonder (67 mm), dus kan ik je niet verder helpen. Ik weet niet of de diameter een rol speelt ivm het al dan niet nodig hebben van een slimversie..... ik dacht dat het eerder te maken had met de 17 mm van je lens. Als je hier geen afdoende antwoord krijgt zou ik toch even bij de fotoboer gaan om één en ander te proberen..... kost niks hé. Al zullen die wel de slim versie aanraden om de eenvoudige reden...... dat kun je wel raden hé .
            Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik weet niet of de diameter een rol speelt ivm het al dan niet nodig hebben van een slimversie..... ik dacht dat het eerder te maken had met de 17 mm van je lens.
              Dat(67->72) speelt wel degelijk een rol, doordat de filterrand verder uit midden zit, zal je grotere hoek zonder vignetering aankunnen(mist ze het filter niet verder vooruit hebben geplaatst).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ik heb ook deze Tamronlens en heb deze polafilter.

Hier kan je er alles over lezen

Lensdop kan er terug op wanneer filter geplaatst is.
                Enkel een beetje wriemelwerk om het filter te roteren wanneer je zonnekap er op staat, maar dat is bij elk roteerbaar filter bij gebruik samen met zonnekap.
                Meestal doe ik de kap er af, zet het filter juist en plaats de kap terug..... slecht een paar seconden werk.

Groetjes
                Heb vandaag juist ok de Hoya HD CPL besteld. Ben benieuwd maar ziet er goed uit op het eerste gezicht.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Heb zonet de Hoya Pol Cirkular HD-Serie 72mm besteld voor 82,41 euro. Zou normaal gezien vrijdag moeten geleverd worden. Bedankt voor de tips!

Groetjes

Comment

Working...
                  X