Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pola voor welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pola voor welke lens?

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Wanneer ik mijn pola gebruik staat mijn zonnekap er ook steeds op hoor; een zonnekap dient om zijdelingse lichtinval te verminderen, een pola heeft een heel ander doel.
    zoals ik al wel wist / vermoedde, doch zit je dus met die step-up rings dan met een 'probleem' op de kleinere filter-lenzen aangezien de zonnekap dus niet meer gebruikt kan worden of de step-up ring moet toestaan om er een zonnekap op vast te klikken (wat niet het geval zal zijn vermoed ik) en als dit het geval is, is de zonnekap mogelijk 'slecht' gebouwd voor net die lens
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      zoals ik al wel wist / vermoedde, doch zit je dus met die step-up rings dan met een 'probleem' op de kleinere filter-lenzen aangezien de zonnekap dus niet meer gebruikt kan worden of de step-up ring moet toestaan om er een zonnekap op vast te klikken (wat niet het geval zal zijn vermoed ik) en als dit het geval is, is de zonnekap mogelijk 'slecht' gebouwd voor net die lens
      Zal het jou laten weten wanneer ik mijn step-up ring ontvangen heb hoor maar het mag normaal geen probleem vormen;
      Pentax en ook Sigma zijn erg vooruit denkend op dat valk...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Zal het jou laten weten wanneer ik mijn step-up ring ontvangen heb hoor maar het mag normaal geen probleem vormen;
        Pentax en ook Sigma zijn erg vooruit denkend op dat valk...
        tnx

ben benieuwd maar ik vermoed dat ik sowieso in de problemen ga komen met mijn 50mm prime van canon
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          tnx

ben benieuwd maar ik vermoed dat ik sowieso in de problemen ga komen met mijn 50mm prime van canon
          Heb gisteren bericht van verzending gekregen, in principe wordt de enveloppe komende week in de brievenbus gedropt dus nog effe geduld...
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Heb gisteren bericht van verzending gekregen, in principe wordt de enveloppe komende week in de brievenbus gedropt dus nog effe geduld...
            Hoi, heb gisteren de step-up ringen eindelijk afgehaald bij het lokale Postkantoor... de verkoper heeft ze verzonden op maandag 03 september, dus per Post moet de enveloppe (vanuit Düsseldorf (D)) op vrijdag
            worden geleverd (dacht en hoopte ik) maar nee hoor, vrijdagavond vertrokken richting côte d'azur maar helaas geen pakketje gezien.
            Drie weken later kom ik thuis en er zitten geen step-up ringen tussen mijn post...

Dan maar meteen naar verkoper gemaild of hij hierover meer kon vertellen; volgens Deutsche Post kon het pakketje niet worden afgeleverd en werd het dan maar teruggestuurd
            naar afzender... Het was 10 dagen ter bewaring gebleven op het Postkantoor en daarna retour verstuurd...

soit, ik ben blij dat ik de ringen heb gekregen want op zo'n moment denkt een mens al eens over na over oplichterij.

heb ondertussen de test gedaan en datgene waarvoor jij vreesde klopt dus hoor; je kan na het bevestigen van de step-up ring de zonnekap niet monteren...
            omdat de step-up ring breder komt dan de lens gaat de zonnekap daar niet over heen. Op zich geen ramp maar wel een klein beetje jammer natuurlijk!

Comment

Working...
            X