Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrondsysteem vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrondsysteem vraagjes

2 vraagjes ivm een achtergronddoek
    Vb http://www.benl.ebay.be/itm/Gray-5x1...tem4ab51dbd355
    (deze link is geen achtergrondsysteem maar gaat enkel over het doek ter info)

1 Wordt dit meestal 1.5 meter in de breedte gebruikt en 3 meter in de lengte of omgekeerd?
    Indien 1.5m in breedte en 3m in de lengte, is de lengte lang genoeg of zouden jullie 6 meter gebruiken?

2 Hoe kun je dit aan de bar bovenaan vastmaken, gewoon eroverhangen, of gebruiken de meesten één of andere rol waar je het doek kan over rollen, en waar is zo'n rol precies te koop ?
    Last edited by 2010; 26 mei 2012, 12:50.

Re: Achtergrondsysteem vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    2 vraagjes bij zo'n achtergrondsysteem :

1 Wordt dit meestal 1.5 meter in de breedte gebruikt en 3 meter in de lengte of omgekeerd?
    Indien 1.5m in breedte en 3m in de lengte, is de lengte lang genoeg of zouden jullie 6 meter gebruiken?

2 Hoe kun je dit aan de bar bovenaan vastmaken, gewoon eroverhangen, of gebruiken de meesten één of andere rol waar je het doek kan over rollen, en waar is zo'n rol precies te koop ?

Nog geen 20 euro, wat verwacht je dan ? Juist ..... brol ! OK het is spotgoedkoop maar je gaat der niet gelukkig mee zijn. Een maximale breedte van 3 meter is dikwijls nodig. Ik heb er voor U nog eentje tweedehands, en zelfs tweedehands wil daar nog 100 euro voor. Is dus 5 maal duurder dan uw keuze, maar met dit systeem heb ik altijd gewerkt tot mijn volle tevredenheid. De nieuwprijs was 208 euro !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

echt layen voor wat het is!!
      koop u een rol papier van 2.7 op 11 en je kan een eind weg als je wat uitkijkt
      nikon stuff

Comment

Ik heb er twee van 3X6m en die 3m breedte heb je zeker nodig, de lengte heb je soms nodig. (ik toch)
        Deze maat is goed voor een vaas op een piedestalleke
        D800 en een goed glasservies

Comment

anderhalve meter breed is veel te smal

ik heb een zwart doek van 3m breed & 6m lang en das voor mij voldoende
          het witte doek dat ik heb is 3m x 3m en nu vervloek ik mezelf toch wel deels dat ik geen langer heb gekocht
          maar aan de andere zijde toch ook weer niet want zou willen overstappen

papier zoals iemand hiervoor aanhaalt, spreekt mij ook niet aan omdat dit kan scheuren, vuil wordt en je dat moet afsnijden en je regelmatig nieuwe rollen moet kopen

doek kan je wassen maar mijn volgende investering wordt toch matte vinyl.
          heb er zelfs eentje gevonden op ebay die momenteel in zijn shop 2m breed aanbiedt in verscheidene lengtes, dit al dan niet met support system. en wit/zwart tesamen ook nog eens dus gewoon de rol 'omdraaien' en klaar
          ik wacht op zijn bevestiging wanneer hij die van 2,75 in zijn shop heeft en dan overweeg ik toch de aankoop hiervan in 6m tot zelfs eerder 8m (waarbij ik bij het laatste naar de toekomst toe denk ook
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Alles hangt toch af van wat TS wil doen? Wil hij enkel baby's of portretten fotograferen, dan kan anderhalve meter best al ok zijn toch?
            Maar jullie hebben wel gelijk dat hoe langer/hoe breder hoe beter...
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              anderhalve meter breed is veel te smal

ik heb een zwart doek van 3m breed & 6m lang en das voor mij voldoende
              het witte doek dat ik heb is 3m x 3m en nu vervloek ik mezelf toch wel deels dat ik geen langer heb gekocht
              maar aan de andere zijde toch ook weer niet want zou willen overstappen

papier zoals iemand hiervoor aanhaalt, spreekt mij ook niet aan omdat dit kan scheuren, vuil wordt en je dat moet afsnijden en je regelmatig nieuwe rollen moet kopen

doek kan je wassen maar mijn volgende investering wordt toch matte vinyl.
              heb er zelfs eentje gevonden op ebay die momenteel in zijn shop 2m breed aanbiedt in verscheidene lengtes, dit al dan niet met support system. en wit/zwart tesamen ook nog eens dus gewoon de rol 'omdraaien' en klaar
              ik wacht op zijn bevestiging wanneer hij die van 2,75 in zijn shop heeft en dan overweeg ik toch de aankoop hiervan in 6m tot zelfs eerder 8m (waarbij ik bij het laatste naar de toekomst toe denk ook
              sorry ze, maar andere achtergrond wordt ook vuil!
              scheuren, das te zien hoe je ermee omgaat!
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                sorry ze, maar andere achtergrond wordt ook vuil!
                scheuren, das te zien hoe je ermee omgaat!
                heb ik beweerd dat andere achtergronden niet vuil worden???

een beetje rustiger kan ook zenne.

er staat letterlijk zelfs in de lijn eronder dat je doeken kan wassen

man man man, tegenwoordig houdt men beter de mond dicht i.p.v. tips te willen meegeven want owee.

krijg meer en meer zin om overal gewoon te gaan verkassen door dit zielig gedrag
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

doek wassen is nu ook niet het simpelste om't achteraf terug te gebruiken.
                  tenzij er een vlotte manier is om dergelijk oppervlak vlot bijna kreukvrij te krijgen.

opmerking ivm papier was niet slecht bedoelt zenne.
                  maar ieder systeem eeft wel een nadeel maar ook voordelen!
                  ieder kiest voor zich.
                  ik verkies papier boven stof!
                  papier blijft makkelijker liggen ook, stof moet je bijna vast-tapen om het deel da op de grond licht vlak te houden.
                  nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Alles hangt toch af van wat TS wil doen? Wil hij enkel baby's of portretten fotograferen, dan kan anderhalve meter best al ok zijn toch?
                    Maar jullie hebben wel gelijk dat hoe langer/hoe breder hoe beter...
                    Klopt helemaal. Ik gebruik slechts anderhalve meter. De reden is heel eenvoudig. Ik heb de plaats niet voor breder. Bij mij is plaatsgebrek altijd al een belemmerende factor geweest. Je kan letterlijk je creativiteit niet uitvoeren. Soms kan ik een lichtbron gewoon niet meer plaatsen waar ik wil, om dan nog niet te spreken over het model dat de plaats niet heeft zoals het moet.

Ik heb een zwart doek en witte vinyl. Dat wit vinyl is prachtig maar ook niet perfect. Als ik dit uitrol komt deze op tapijt terecht. Als je daar dan gaat opstaan dan duw je daar deuken in.
                    Groetjes Steco

Comment

Afhankelijk van wat je doet kan ik ook papier of vinyl aanraden boven doek....doek kreukelt, blijft niet goed liggen...ik ben met de resultaten met doek nooit tevreden geweest.

Papier is een duurdere optie, dat zeker...maar kijk eens bij follux, die verkopen ook rollen van een "mindere kwaliteit". Deze kosten de kop niet én zijn prima bruikbaar.

Goed vinyl kreukt ook niet, reflecteert wel iets meer licht, maar is ook makkelijk afwasbaar...schrik niet van de prijs

doeken of papier van 1,5 meter breed zijn bruikbaar voor huisdieren, kinders (als ze stil zitten...) maar heb er ook wel wel eens 2 baasjes met huisdier op gekregen op een rol van 1.35 breed...behelpen is het wel.

Qua support ook niet teveel besparen (de ebay setjes stellen meestal niet veel voor)...een stevig support werkt een stuk prettiger en valt niet zo snel om als die ebay setjes doen.
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                      X