Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home studio flitser setje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Home studio flitser setje

Dag heren en dames,

Ik ben een fotograaf voor een krant, maar tegenwoordig doe ik nogal veel portretten en foto's voor magazines.
    In mijn rugzak zit ondertussen al wat Nikon materiaal o.a. een D4, D700 met SB-900 flitser en nog wat lenzen.

Graag zou ik deze week willen investeren in een flits-paraplu of softbox. De SB-900 zou ik draadloos willen laten flitsen met een SU-800, die ik dus ook zou aankopen.
    Zijn er nog andere opties om zo draadloos te flitsen?
    Welke softbox of paraplu kunnen jullie mij aanraden? (zo een hele set met statief en montage enz) Daarnaast zou ik ook een reflectiescherm kopen, wat kunnen jullie daar aanraden?
    Graag zou ik bij art&craft aankopen, maar ik wou eerst jullie professioneel advies eens aanhoren!

(ps: later zou ik nog een 85mm 1.4 aanschaffen)

Groeten,
    Frederik
    SHARPimages.be

Re: Home studio flitser setje

binnen of buiten?

reportageflitsers of studiokoppen?

hoe groot is je eventuele binnenstudio (lengte / breedte / hoogte)?

witte of zwarte achtergrond? daar al bij stilgestaan?

aangezien je voor kranten en magazines werkt, zeg je zelf, vermoed ik dat je ook over een btw-nummer beschikt?

waarom wil je dan een SB-900 infrarood gaan aansturen, zeker nog met andere flitsers erbij?

beschik je over een lichtmeter?
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

binnen en buiten, meestal op locatie. Dus niet echt een "studio" omgeving (op dit moment).

sb-900 (reportageflitser) om mee te beginnen.

achtergrond en studio info : dat zijn pas zorgen voor later. ik woon nu nog bij mij ouders en daar is geen plaats voor een studio, maar ik ben aan het kijken voor te verhuizen, en daar zou ik eventueel wel een studio'tje willen in maken...

inderdaad, aankoop is op btw-nummer.

kwa aansturen (draadloos) heb ik echt geen flauw idee hoe dat eigenlijk werkt. Ik zag de SU-800 Commander als een handige tool voor 1, of in de toekomst ook meerdere, flitser(s) aan te sturen. Is dat ook mogelijk om daarmee echte studioflitsers mee aan te sturen?

ik heb geen lichtmeter.
      SHARPimages.be

Comment

mss ook pocketwizard tt1 en tt5 overwegen!
        ttl in alle onstandigheden
        su800 vereist de 30° line of sight (alles daarbuiten of acxhter 't hoekje doet het niet)

of goedkope rf603 triggerset met yn560 flitsen doet het ook (cfr strobist hoekje hier)
        nikon stuff

Comment

misschien is het voor je nuttig om je eens over het onderwerp in te lezen op dit forum. Er is zelfs een afdeling strobist war heel veel info te rapen valt.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik net eens rondgekeken in het strobist-hoekje. Op korte tijd al redelijk wat bijgeleerd.

Ik zie dat de PW's duidelijk één van de betere systemen is (iets duurder), waar je altijd kan op rekenen.
            Normaal gezien heb ik genoeg met een MiniTT1-Nikon & een FlexTT5-Nikon, juist? Die MultiMAX lijkt met iets te zot om 1 of misschien in de toekomst 2 flitsers aan te sturen.

Nog even terugkomen op de andere vragen :
            een paraplu of toch beter een softbox? wat geeft het mooiste resultaat?

is dit goed voor als reflectiescherm : Lastolite 75cm Reflector Sunfire / White ?
            SHARPimages.be

Comment

het enige voordeel dat de PW's m.i. hebben volgens de reacties hier, zijn de luiheid die ze veroorzaaken

je kan in groepen werken, je kan TTL gaan gebruiken maar zo leg je je neer bij de wensen / visie van de fabrikant

begin eerst met de basics zou ik zo zeggen, koop een radiotriggersetje (RF-602 / phottix strato / pixel king / pocket wizard) + statief + swivel + paraplu (2-in-1) en ga daarmee eerst experimenteren zodat je alles onder de knie krijgt.
              Leer het licht lezen, naar je hand te zetten etc op de strobist-wijze met een simpele modifier en ga nadien kijken voor andere modifiers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                het enige voordeel dat de PW's m.i. hebben volgens de reacties hier, zijn de luiheid die ze veroorzaaken

je kan in groepen werken, je kan TTL gaan gebruiken maar zo leg je je neer bij de wensen / visie van de fabrikant

begin eerst met de basics zou ik zo zeggen, koop een radiotriggersetje (RF-602 / phottix strato / pixel king / pocket wizard) + statief + swivel + paraplu (2-in-1) en ga daarmee eerst experimenteren zodat je alles onder de knie krijgt.
                Leer het licht lezen, naar je hand te zetten etc op de strobist-wijze met een simpele modifier en ga nadien kijken voor andere modifiers
                Das de bedoeling. Ik verder nog eens luisteren bij Art&Craft wat die ook te zeggen hebben
                SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                  Das de bedoeling. Ik verder nog eens luisteren bij Art&Craft wat die ook te zeggen hebben
                  kan je idd eens gaan horen, alleen weinig keuze in triggers bvb terwijl er tal van andere mogelijkheden zijn die compacter zijn

Comment

Ik ben naar huis gekomen met wat materiaal
                    softbox, tt5 & tt1, statiefje en alles wat er bij moet. straks eens proberen

thanks voor jullie hulp ook
                    SHARPimages.be

Comment

Working...
                    X