Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home studio flitser setje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Home studio flitser setje

Dag heren en dames,

Ik ben een fotograaf voor een krant, maar tegenwoordig doe ik nogal veel portretten en foto's voor magazines.
    In mijn rugzak zit ondertussen al wat Nikon materiaal o.a. een D4, D700 met SB-900 flitser en nog wat lenzen.

Graag zou ik deze week willen investeren in een flits-paraplu of softbox. De SB-900 zou ik draadloos willen laten flitsen met een SU-800, die ik dus ook zou aankopen.
    Zijn er nog andere opties om zo draadloos te flitsen?
    Welke softbox of paraplu kunnen jullie mij aanraden? (zo een hele set met statief en montage enz) Daarnaast zou ik ook een reflectiescherm kopen, wat kunnen jullie daar aanraden?
    Graag zou ik bij art&craft aankopen, maar ik wou eerst jullie professioneel advies eens aanhoren!

(ps: later zou ik nog een 85mm 1.4 aanschaffen)

Groeten,
    Frederik
    SHARPimages.be

Re: Home studio flitser setje

binnen of buiten?

reportageflitsers of studiokoppen?

hoe groot is je eventuele binnenstudio (lengte / breedte / hoogte)?

witte of zwarte achtergrond? daar al bij stilgestaan?

aangezien je voor kranten en magazines werkt, zeg je zelf, vermoed ik dat je ook over een btw-nummer beschikt?

waarom wil je dan een SB-900 infrarood gaan aansturen, zeker nog met andere flitsers erbij?

beschik je over een lichtmeter?
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

binnen en buiten, meestal op locatie. Dus niet echt een "studio" omgeving (op dit moment).

sb-900 (reportageflitser) om mee te beginnen.

achtergrond en studio info : dat zijn pas zorgen voor later. ik woon nu nog bij mij ouders en daar is geen plaats voor een studio, maar ik ben aan het kijken voor te verhuizen, en daar zou ik eventueel wel een studio'tje willen in maken...

inderdaad, aankoop is op btw-nummer.