Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kAARTLEZERS oa 32 GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kAARTLEZERS oa 32 GB

Ik heb al lange tijd een Hama kaartlezer (blauw) en ben er ook zeer tevreden over. Onlangs kocht ik een SD 32 GB. Nu blijkt deze kaartlezer en de ingebouwde kaartlezer van mijn computer een Fujitsu Siemens, al enkele jaren oud, deze nieuwe kaart niet te willen lezen.

Koppel ik mijn Canon 600D met de kaart erin, lukt het wel om de foto's op de pc te plaatsen.

Eerstgenoemd probleem : is dit omdat de 2 lezers 32 GB nog niet aankunnen?
    Welke kaartlezers kunnen dit wel ?

Beste dank,

Dat komt omdat de kaartlezers warschijnlijk alleen max 16 of 8 gb aan kunnen,
    Tegen woordig kunnen volgens mij bijna alle kaart lezers het aan
    Hopelijk heeft het geholpen.

Comment

Re: kAARTLEZERS oa 32 GB

Mogelijk is er een oplossing met een firmware update voor je kaartlezers, maar ik zou er niet teveel tijd insteken aangezien je voor 10 euro of zo een nieuwe hebt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: kAARTLEZERS oa 32 GB

Gaat het over SD kaarten? Dan weet je wellicht dat er 3 generaties bestaan, telkens "backward compatible". De oudste is de gewone SD, tot 2GB, dan de SD-HC (High Capacity), tot 32GB, en de SD-XC (eXtreme of eXtended Capacity), tot 2TB (maar die liggen nog niet in de winkel)

Ook de Micro-SD's volgen dezelfde norm.

Een SD kaart kan in de recentere lezers worden gelezen, een SDHC kan niet in en oudere (SD) lezer gebruikt worden, wordt niet herkend. Je camera heeft een SDHC lezer, dus als je die aan je PC hangt, dan werkt dat. Je andere kaartlezers zijn blijkbaar gewoon SD.

Koop gewoon een multi-card lezer, die SDXC aankan, kost inderdaad bijna niks.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
        X