Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu reeds dood ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• accu reeds dood ?

Goede middag

Bij de aankoop van mijn canon eos600D,trof ik in de doos een accu aan.
    Een weekje later ging naar dezelfde winkel om een reserve accu te kopen voor mijn toestel
    Een goede 36 euro moest ik betalen voor een accu van HAMA.

ik gebruik ze alle twee evenveel.
    sind een paar dagen kan ik met de HAMA maar een 10 foto s nemen en dan is er een blokage van mijn toestel.Het laden van de batterij is erg kort slecht 2 minuten.

Met de originele batterij van canon werk het toestel normaal.

Straf toch dat de accu reeds naar de vaantjes is

groetejs
    Anne
    Anne-Lies.
    ------------
    Canon EOS600D/EFS 55_250mm/EFS 18_153mm.

Re: accu reeds dood ?

Volgens wat je beschrijft is die accu inderdaad stuk.
    Als de nog niet zo oud is, probeer dan van de verkoper een nieuwe te krijgen.

Je maakt de accu's toch niet elke keer leeg voor je ze weer oplaadt?
    De meeste verkopers beweren nog altijd dat je de accu's zo moet behandelen, maar in het geval van een lithium-ion accu spreken we dan over mishandelen.

Zo'n accu kan er niet tegen dat je ze te diep ontlaadt. Je kan ze beter elke keer bijladen dan helemaal leeg maken. Een lithium-ion accu heeft helemaal geen last van het geheugen-effect dat nikkel-cadmium en de oudere lithium-ion accu's wel hadden.

Als je foto's hebt gemaakt, dan mag je de accu voor de volgende fotoshoot gewoon weer bijladen. Dan heb je altijd een volle accu in de camera zitten wanneer je begint te fotograferen.

Dat geldt ook voor de accu van je gsm en alle andere apparaten waar een lithium-ion accu in zit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ooit had ik iets vergelijkbaars en wat geholpen heeft was om met een wattenstaafje met alcohol de contacten van batterij en lader te reinigen.
      Je zag overigens niet dat de contactjes vuil waren, het zag er nog uit als nieuw.
      Toch heeft het geholpen.
      Probeer dit ook eens, kost niets.

Je schrijft er niet bij hoe lang geleden je de camera of reservebatterij hebt gekocht.
      Ik heb ook de ervaring dat sommige merken imitatiebatterijen niet zo lang meegaan als de originele van Canon.

Comment

Dank u wel voor de reactie

accus en fotostoestel zijn van december 2011.
        De lader van canon die bij het fototoesel zat, werkt normaal met de accu van canon.
        ze worden na elke shoot alle twee geladen.
        Anne-Lies.
        ------------

Comment

Terug naar de winkel lijkt me.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Neem je camera mee naar de winkel, steek de accu in de camera, en controleer of de accu werkt.
            Als de accu leeg is; weiger ze dan, want dan zal ze heel snel stuk zijn.
            Een lithium-ion accu mag zeker niet leeg zijn als je ze koopt, als de verkoper beweert dat dat niet zo is, dan kent hij of zij er niets van...

Meestal heeft een nieuwe lithium-ion accu zo'n 60-80% van de bruikbare capaciteit als je ze uit de verpakking haalt. Je kan die in principe zelfs meteen gebruiken, dat kan geen kwaad.
            Je moet die dus geen 24 uur laden zoals ze overal beweren, want dat kan gewoon niet.
            Een lithium-ion accu wordt automatisch geladen tot elke cel een spanning van maximum 4,2V heeft, meer mag niet, want dan kan ze exploderen.
            Op dat ogenblik wordt het laadproces dus volledig stopgezet, en mag je de accu gebruiken. De uren die je ze langer in de lader laat zitten zal er niets meer veranderen aan de capaciteit, dat is dus tijdverspilling.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

een duidelijk een geval van garantie ... indien de winkel je niet wil helpen dan contacteer je de invoerder http://www.hama.be/het-bedrijf ... een A-merk kloon moet gelijkwaardig zijn aan een origineel en heeft uiteraard een degelijke garantie ... op de Chinese low-cost klonen van enkele Euro's heb je zelfs een jaar ... maar die kunnen wel op 1 jaar dood zijn is mijn ervaring

Comment

Vandaag de volgende test gedaan

de cloon accu in de lader gezet na dat ik ze had netjes gemaakt met het product.
                na 12 seconde komt het lichte van de canon lader groen.
                Met de batterijn in de eos 600d ,9 fotos kunnen maken
                maar het fototoestel moet zeer krachtig werken om een foto te nemen

Dan heb ik de orginele accu gebruikt om foto s te nemen
                na 75 foto s ben ik gestopt ,het toestel moest geen enkele inspanning doen, werkte normaal

Vervolgens heb ik de accu laten op laden
                14 minuten had ze nodig om groen te krijgen.
                Anne-Lies.
                ------------

Comment

we kunnen alleen maar herhalen : gratis omruiling voor een ' vers ' ander exemplaar

Comment

Working...
                  X