Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stevige rolkoffer voor strobist materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stevige rolkoffer voor strobist materiaal

hallo iedereen

ik ben dus op zoek naar een stevige rolkoffer waar ik 3 flits statieven in kwijt kan en mijn speedlites moeten hier ook in kunnen natuurlijk. Deze statieven zijn ingeklapt 77cm lang, daar komt dan nog eens een goeie 10-15cm bij voor de swivels die op deze statieven blijven. De koffer moet dus nog ruimte bevatten voor een 4 tal speedlites ( 1 reserve ) inclusief een beetje ruimte voor spare batterijen, de transmitter/receivers. Ik zoek een rolkoffer omdat ik dan op mijn rug mijn fotomateriaal kan dragen en dan gewoon het flitsmateriaal mee kan rollen naar de auto, naar de locatie, ... een rugtas is dus echt uitgesloten. Kan iemand me iets aanraden dat betrouwbaar is maar toch ook weer niet het duurste van het duurste is. Gulden middenweg dus. Gebruiksvriendelijke ikea koffers die sommigen zouden kunnen gebruiken of tips in die aard zijn meer dan welkom want die goeie koffers voor statieven kosten meestal rond de 300euro ...

alvast dank

mvg
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Re: stevige rolkoffer voor strobist materiaal

ik heb een tijd geleden een tas gekocht van visoco
    doet zijn werk vrij goed, richtprijs was rond de 50 euro dacht ik
    en heeft trouwens een lengte van een 90cm dacht ik, er zit licht diagonaal bij mij een koper-buis in van een meter

de flitsers ga je apart mss beter nog verpakken ofzo om mee in de tas te steken
    je hebt enkel een smal vak aan de buitenkant en een net-vak aan de opening

ik had ook zitten kijken naar andere dingen maar die koffers van pelican zijn vrij prijzig idd :s
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

ik kan dat visoco ding echt neit vinden :s heb je daar geen link van of zo? Ik heb echt dringend zo een soort koffer of zak nodig waar 3 lamp statieven in kunnen. Dit is veel te lastig om te vervoeren ter plekke zonder koffer/tas. Dat de flitsers apart vervoerd moeten worden is op zich geen probleem zolang ik die statieven allemaal tezamen mee kan nemen in 1 tas/koffer.

Comment

draagtassen vind je met voldoende, zelfs op ebay, heb hier zelfs nog een schoudertas voor statieven etc te koop staan wegens te klein voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          draagtassen vind je met voldoende, zelfs op ebay, heb hier zelfs nog een schoudertas voor statieven etc te koop staan wegens te klein voor mij
          ja maar die zijn niet groot en robuust genoeg naar mijn zin, had er eentje gevonden voor een videostatief die me groot genoeg leek:

maar ik denk niet dat ik deze zomaar kan bestellen in europa.

en zag ook net deze hier:

leek me vrij interessant maar is deze zak wel echt groot genoeg? op de foto lijkt deze zo klein iemand hiermee ervaring?
          Last edited by Oli; 12 mei 2012, 01:10.

Comment

Ik ben erg tevreden van DEZE

Statieven passen daar mooi in, is een stevige case en heeft wieltjes.
            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

de visico die ik heb, is kleiner (korte vooral)

het probleem zowel bij die visico & diegene die jij aanhaalt, wat mij in de toekomst naar een andere trolley doet neigen, is de wieltjes die in de onderkant zitten verwerkt en de stof dus vrij snel verslijt.
              mijn visico gebruik ik zolang ze leeft, achteraf zie ik wel maar zal toch een ander type worden, afhankelijk van het budget.

de pelican's zijn natuurlijk op dat vlak deels top maar zwaar en vooral duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

top! en niet te duur! dank je Tom zal eens verder kijken in hun gamma ( eigenlijk dom van me om daar niet te kijken vermits ik studentenkorting heb bij Callumet xD )

*edit* net mail gestuurd naar de winkel voor de studentenkorting. Het zal deze koffer worden Heb alles afgemeten en mijn 4 statieven zouden er zelfs inkunnen zonder dat ik de swivels eraf moet halen, dus dat is echt ideaal. Nogmaals een dikke merci Tom!

@userke ook jij bedankt voor je inbreng
                Last edited by Oli; 12 mei 2012, 11:44.

Comment

Working...
                X