Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen met nikon d5100 - Yongnuo flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitsen met nikon d5100 - Yongnuo flitsers

Hallo, vorige week heeft er iemand bij ons langsgeweest, om onze baby te
    fotograferen. Dat was met een nikon d90. Het enige wat hij meehad, was een statief, externe flitser (sb-700 dacht ik) en een softbox.
    Het resultaat vonden we prachtig, zwarte achtergond, en onze baby en wij mooi belicht.
    Ik heb nog me nog niet zolang geleden beginnen verdiepen in fotografie, de basis heb ik nu wel onder de knie.
    Maar zeker niet wat flitsen betreft. Ik zou ook heel graag beginnen met zoiets te doen voor ons gezin, maar heb onlangs nog geinvesteerd in 2 lenzen.
    Dus is mijn budget niet te groot, om een dure flitsinstallatie te kopen.
    Ik heb echter gezien dat je de D5100 niet kan gebruiken met het nikon cls systeem, zodat je de interne flits als trigger gebruikt.
    Dat kan wel met een flitser op de camera die als trigger dienstdoet en dan eentje op de statief (als slave dan, voor zover ik er iets van snap :-)).
    Ik heb eens zitten kijken, en al enkele positieve reacties gelezen over de flitsers van Yongnuo. Hiervoor moet ik mijn spaarpot niet openbreken, en kan ik wel 2 flitsers kopen, eentje als trigger en eentje als slave, met een softbox ervoor.
    Nu komt mijn vraag, welk model komt daar best voor in aanmerking, ik zou ze kopen via cameranu.nl, hier staan alle modellen:

Bekijk hier het overzicht van onze Yongnuo flitsers en accessoires; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!

Het zou kunnen dat ik nog niet helemaal mee ben met de flitstechniek, maar van wat ik gelezen heb op het net, zou dit wel moeten werken.
    Reacties, commentaren en tips zijn welkom!
    Alvast bedankt van een beginnende amateur fotograaf

Re: flitsen met nikon d5100 - Yongnuo flitsers

Kijk eens rond bij " Strobist "
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik heb de YN-560 en ben daar tevreden van, wel volledig manueel in te stellen. (versie 2 van de 560 is blijkbaar ook al uit)
      Je kan die ook laten afgaan met de flits van je Nikon D5100.
      Bij Yongnuo reageert die op flitslicht (is minder goed dan zendertjes zoals de Yongnuo RF-602)
      Bij Nikon werken de flitsen op een infrarood signaal dat met de flits van de camera wordt meegestuurd)
      Voordeel: je heb enkel een extra flits nodig.
      Nadeel: je zal waarschijnlijk het flitslicht van de camera ook zien.

ps: Ik heb ook al vaak gehoord en gelezen dat een doorflitsparaplu makkelijker is dan een softbox.
      Deze geeft wel meer strooilicht, maar je kan er ook leuke dingen mee doen.
      In het begin is het raadzaam om met 1 extra lichtbron te werken, zo kan je wennen aan de invloed van alle parameters (diafragma, sluitertijd, ISO, afstand)

En kijk inderdaad eens bij strobist, daar staan een paar 'stickys' die je zeker op weg zullen helpen.

Succes
      Last edited by jumpforjoy; 18 april 2012, 18:59.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Hé, alvast bedankt voor de snelle reacties, heb inderdaad al veel opgestoken bij
        strobist, en al ondervonden dat ik niet de enige ben die vragen heeft betreffende de yongnuo flitsers.
        Ben nog aan het twijfelen als ik zou werken met een zender, of de flits laten afgaan met de flits van de camera. Maar ik ga me er eerst nog een beetje in verdiepen alvorens over te gaan tot de aankoop.
        Mvg, Christophe!

Comment

Working...
        X