Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop SD kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop SD kaart

Zoals mijn titel al zegt ben ik aan het kijken om een nieuwe SD kaart te kopen voor mijn canon Eos 600D.

Ik heb momenteel een sd kaart van 8Gb, samen met deze zou ik graag nog 1 bijkopen van 16GB of 32GB. Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen de Extreme (30Mb) of de Extreme PRO (90MB)

Wat raden jullie aan een 16GB Extreme pro (€ 69,95) of de 32GB Extreme (€ 74,95)? zal ik verschil voelen bij het nemen van foto's en af en toe een FULLHD filmpje te maken?

Alvast bedankt!!

EDIT: ondertussen de SD 16Gb EXTREME HD gevonden voor 39Euro!!! .. Mss best deze nemen hé.. prijs valt goed mee en de snelheid van 30Mb zal wel ok zijn
    Last edited by sven casteur; 17 april 2012, 19:21. Reden: prijsaanpassing

Re: Aankoop SD kaart

In de gebruiksaanwijzing van elke camera waarmee je kan filmen staat tegenwoordig de klasse vermeld die minimum nodig is om te filmen in de hoogste resolutie en de beste beeldkwaliteit.

Het mag een kaartje zijn dat aan een hogere klasse voldoet, maar dan geef je meer geld uit dan nodig.

Met een sneller kaartje en een kaartlezer die ook die maximale snelheid van dat kaartje kan verwerken kan je de foto's wat sneller overzetten naar de computer.
    Maar dan moet de verbinding naar de computer ook die maximale snelheid kunnen verwerken (misschien is USB2 al niet meer voldoende snel om de snelste kaartjes en kaartlezers op maximale snelhied te kunnen laten werken).

Voor het fotograferen is de snelheid van het geheugenkaartje wat minder belangrijk omdat daarvoor nog de interne buffer van de camera gebruikt wordt. Alleen als je dan de ontspanknop continu ingedrukt houdt terwijl de camera het maximale aantal foto's per seconde aan het maken is zal er eerder vertraging optreden met een trager geheugenkaartje.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Aankoop SD kaart

in mijn handleiding staat inderdaad het volgende vermeld:

Kaarten waarop films kunnen worden opgeslagen Voor filmopnamen moet u een SD-geheugenkaart met een hoge capaciteit en van snelheidsklasse 6 ' ' of hoger gebruiken.

dus met andere woorden deze zou meer dan voldoende zijn: http://www.eldi.be/nl/0/search/14979...6gb-extreme-hd
      Last edited by sven casteur; 17 april 2012, 21:10.

Comment

Working...
      X