Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pop-up flash weigert op Canon 7D (err 05)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pop-up flash weigert op Canon 7D (err 05)

Om onbekende reden klikt de flits naar omhoog als je op het knopje drukt, maar je hoort vervolgens een "motortje" nog twee pogingen doen. Precies of er aan de camera niet gemeld wordt dat de flits reeds open is.
    op het LCD verschijnt "Err 05, Kan ingebouwde flitser niet uitklappen. Schakel de camera uit en weer in".
    Iemand ook nog dat probleem gehad.

Op internet is hierover bitter weinig te vinden, behalve eventueel dat dit te maken heeft met de flashvoet/switch waar een probleempje mee is.

Iemand dit ook voorgehad, en hoe opgelost??

PS: ik ben net terug van Egypte, en heb daar een zandstorm meegemaakt.
    Mijn camera had ik wel in een tas gestopt, maar ik heb moeten ervaren dat het zand aldaar zeer fijn stof is, dat nadien over terug te vinden was...

Re: Pop-up flash weigert op Canon 7D (err 05)

eens kijken tss de scharnieren, vermoedelijk zal er daar een korrel tss zitten vermoed ik

ergens meen ik me te herinneren dat hier reeds een dergelijk topic is langsgekomen, al weet ik niet of dit specifiek voor de 7d was maar canon pop-up flitsers zijn nagenoeg qua build identiek he
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      eens kijken tss de scharnieren, vermoedelijk zal er daar een korrel tss zitten vermoed ik

ergens meen ik me te herinneren dat hier reeds een dergelijk topic is langsgekomen, al weet ik niet of dit specifiek voor de 7d was maar canon pop-up flitsers zijn nagenoeg qua build identiek he
      zoals je wel zal gelezen hebben: de flitser wipt wel degelijk omhoog hoor, dus die scharnieren zal het volgens mij niet zijn.

Comment

Als ze er zandkorreltjes in vinden, dan krijg je geen garantie.
        Als ze niet kunnen aantonen dat het defect veroorzaakt is door zandkorreltjes, dan moeten ze de flitser binnen de garantieperiode gratis repareren.

Daar hangt het dus vanaf hoe de zaak afgehandeld wordt als je de camera binnen brengt om die te laten repareren.

Het is best mogelijk dat het defect een heel andere oorzaak heeft, en dat het niets te maken heeft met zandkorreltjes...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik meen mij te herinneren dat bij een paar vorige modellen, het retentiemechanisme van de flash niet goed op z'n plaats bleef met dit soort probleem tot gevolg, Canon heeft destijds dit probleem herkend ... en ja .. als het zand was ....

Comment

Working...
          X