Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op Tech mini loops, stevig genoeg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op Tech mini loops, stevig genoeg?

Vorige week had ik de vraag of iemand een snelle bevestiging wist om een nekriem van en aan je camera te maken. Ik kreeg toen het antwoord van de Op Tech mini loops (http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-qd-loops.html). Op zich prima voor wat ik zoek, maar zijn deze stevig genoeg? Als ik voel wat mijn camera (met grip), een lens en een flits weegt likken mij deze loops zo licht!

Vandaar mijn vraag wie deze gebruikt en wat er zoal aanhangt?
    (alternatieven zijn ook altijd welkom!)
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

Re: Op Tech mini loops, stevig genoeg?

Ik heb de Pro Strap (dus niet de Pro Loop Strap) en die lijkt me toch iets steviger ...
    Daarenboven heb ik nog een strookje klitteband omheen die koppelingsklemmetjes gelegd (er moest maar eens een flauwe plezante op een van die klemmetjes drukken ...). Bij de Pro Strap lukt dat omdat er in beide delen van de klemmetjes een gleufje is waar de klitteband doorheen kan.
    Bij wat jij op het oog hebt is dat niet mogelijk, en daarenboven is dat koordje van die lusjes wel heel dunnetjes ... Ik zou daar geen DSLR + grip + lens + flits durven aan laten bengelen ...
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

De straps zijn opzig sterk genoeg(D700 + grip + 70-200), maar als je de vaste rechte aansluitingen op je body hebt ipv de beweegbare met sleutelring driekoekjes. moet je ze wat vaker op slijtage controleren, maar omdat je ze toch regelmatif af gaat halen is dat geen probleem.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@DominiekC
        De pro strap heeft dezelfde bevestiging als mijn originele Nikon nekriem (enkel zonder de klipsjes)... dus dat is eigenlijk geen oplossing voor mijn probleem. Het geheel zou er vrij snel en makkelijk vanaf moeten kunnen...

@hjanssen
        met de straps, bedoel je dan de lusjes die ja aan de camera maakt?
        Op mijn D90 heb ik vaste metalen rechte aansluitingen om de loops aan te bevestigen... Dus toch oppassen met slijtage?

Conclusie: Misschien toch op zoek naar iets steviger?
        ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Dan raad ik je de Pro Loop Strap aan !

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
          X