Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan geen externe flits kiezen!Help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan geen externe flits kiezen!Help!

Beste..
    Ik ben een beginneling die op een punt staat om externe flits te kopen.Maar de keuze ligt mij zeer moelijk tussen de Canon Speedlite 430 EX II en de Canon Speedlite 580 EX II voor mijn Canon 600D...De 580 is uiteraard een betere model maar die is ook bijna dubbel zo duur,in ik twijfel of dat ik hem volledig zou kunnen gebruiken op mijn camera...
    Alvast bedankt voor de tips!
    Canon 6D+50mm f1.4 usm+17-40mm f4

Re: Kan geen externe flits kiezen!Help!

De 580 is krachtiger. Dat merk je vooral als je een softbox gebruikt, of het licht laat weerkaatsen.

Comment

Ik zal je helpen, ik heb een 580 EX eerste generatie te koop in perfecte staat en originele verpakking voor 250 euro, daarmee sla je twee vliegen in één klap, je hebt een krachtige flits, en je hoeft niet diep in je geldbeugel te tasten.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou als eerste flitser ook kiezen voor een 580EX (versie 1 tweedehands of anders versie 2 nieuw) ivm meer power, de mogelijkheid om deze later als "master" te gebruiken, is beter weathersealed (versie II in ieder geval, van versie I weet ik het niet) de kop kan 180 graden naar rechts gedraaid (de 430EX slechts 90 graden), de 580EX heeft een pc-sync aansluiting (handig als je later strobistenwerk wilt doen met externe triggers) en de 580EX heeft een ingebouwde reflector card)

Off topic; Ben jij eigenlijk gestopt met fotograferen, Jeff?
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik zou als eerste flitser ook kiezen voor een 580EX (versie 1 tweedehands of anders versie 2 nieuw) ivm meer power, de mogelijkheid om deze later als "master" te gebruiken,
          De mogelijkheid tot master kan weggegooid geld zijn als je zover niet komt, als na de aanschaf van je eerste flitser toch off-camera wil werken, kies je dan een master flitser, dan doe je die keuze bewust.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb de 430 eerste generatie en ben er tevreden van, echter, ik heb die veel te snel gekocht.
            Had in maar de Metz 58 gekocht, die kan je zelfs updaten.
            Dus moest het te herdoen zijn zou ik voor de Metz 58 gaan = € 309,00 Canon 580 = € 439.
            Met andere woorden € 130,00 verschil.
            Aan de kwaliteit van Metz moet je echt niet twijfelen, ik heb hier nog Metz 34 BCT 2 liggen uit de zeventiger jaren en die werkt nog altijd perfect.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Zijn alle functies aanwezig op de metz 58 die je ook op de 580ex vind?
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik heb de 430 eerste generatie en ben er tevreden van, echter, ik heb die veel te snel gekocht.
                Had in maar de Metz 58 gekocht, die kan je zelfs updaten.
                Dus moest het te herdoen zijn zou ik voor de Metz 58 gaan = € 309,00 Canon 580 = € 439.
                Met andere woorden € 130,00 verschil.
                Aan de kwaliteit van Metz moet je echt niet twijfelen, ik heb hier nog Metz 34 BCT 2 liggen uit de zeventiger jaren en die werkt nog altijd perfect.

Grtz, RF
                zou toch eens de vergelijking ook gaan maken op speedlights.net

ik dacht ook eerst naar metz te gaan maar als ik de vergelijking bvb maak tss de 50 AF & de 430 EXII die ongeveer evenveel kosten, dan kies ik toch resoluut voor de canon desondanks ik ook eerst overtuigd was voor de metz te nemen door de usb-aansluiting

nu zal je mss zegen waarom, een simpele reden vooral, de recycle-times
                voor strobist doeleinden maakt dat mij geen zak uit en gebruik ik de goedkope YN-460's maar als ik TTL gebruik, is dat vooral op feestjes etc en daar loop ik momenteel soms met mijn huidige sigma-flits tegen de beperkingen aan omdat die te traag is, en dan begint dat voor mij toch wel door te wegen en wil ik de korst mogelijk herlaadtijd

als we de 580 EX II & 58 AF2 naast elkaar vergelijken, dan is dit nagenoeg hetzelfde voor herlaadtijd, de effectieve flitskracht van de metz is niet gemeten, wel de duurtijd van een flits is langer wat ook interessant kan zijn alsook eventueel in de manuele modus je 1/256ste kan instellen van de flitskracht

dus mijn idee / mening is (voor de TS), leg een budget vast, zoek de compatibele flitsen op, bekijk en vergelijk de specificaties en beslis dan op basis hiervan
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht

Hier kan je ze vergelijken

Metz is gekend voor zijn flitsers

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Die zijn er inderdaad.
                    Nog even vermelden dat Metz sinds jaren erg toon aangevend is.
                    Alle informatie HIER.
                    Lees op hun site dat er een nieuwe update klaar is om te downloaden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ja OK, maar die hebben geen ingebouwde radiotrigger. Wie zo'n falsh koop wil die toch ooit eens off-camera kunnen gebruiken, zonder daar al te veel dure kabelkes en extra, prijzige apparaten aan te moeten hangen?
                      En dat menu is zo verwarrend dat nieuwelingen gaan twijfelen of ze dit volledig zouden kunnen gebruiken op hun camera,... in vergelijking met Canons echte easy to use vlaggenschip, bijvoorbeeld: http://cpn.canon-europe.com/content/...lite_system.do
                      Bij dit systeem word de master ook ingelicht als de slave klaar is, wat met het infraroodsysteem van de 580 II niet kon.
                      Als je de eerste fotos dan niet afprint heb je het prijsverschil al gauw terugverdiend aan uitgespaarde inkt.
                      Last edited by Poza; 8 april 2012, 22:02.

Comment

Off topic; Ben jij eigenlijk gestopt met fotograferen, Jeff?
                        Ik ben voor 95 % gestopt met fotograferen, dat wil zeggen

- Geen studio of modellenfotografie meer
                        - Geen DSLR toestellen meer
                        - Geen wedstrijden meer
                        - Geen clubactiviteiten meer

wel nog familiekiekjes en een beetje candid met de NEX body's

MVG, jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Is het een hobby Jeff, of was U professioneel bezig?
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

Comment

Ik dank jullie voor de reacties,ik zal dan toch gaan voor 580 ex II...
                            Canon 6D+50mm f1.4 usm+17-40mm f4

Comment

Is het een hobby Jeff, of was U professioneel bezig?

Pure hobby .

Comment

Working...
                              X