Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle bevestiging voor de standaard nekriem camera (?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelle bevestiging voor de standaard nekriem camera (?)

Ik ga het hier zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen wat mijn probleem is:

Standaard zit er bij een camera een nekriem... Deze is voor mij prima, maar na enkele uurtjes voel je dit toch wel aan je nek. Vandaar dat ik een BlackRapid schouderriem gekocht heb (het model voor vrouwen ), waar ik ook heel tevreden van ben. Zoals de meesten onder jullie wel weten is dit met een bevestiging onderaan de camera (schroefdraad voor statief, grip,...)

Nu het probleem: ik volg nog avondschool en dan werk ik in de studio en dan op locatie... in de studio heb ik graag mijn nekriem (ook omdat ik nogal op statief werk)en op locatie graag mijn schouderriem.

Het is iedere keer een hels gesukkel om die nekriem vast en los te maken met als resultaat dat een van de plastieke schuivertjes (voor het uitstekend stukje band) al stuk is. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een systeem waarbij ik snel/gemakkelijk mijn nekriem aan/van de camera kan maken/halen.

Ik heb al een systeem gevonden, maar dan blijven er aan iedere zijde van de camera een stukje band hangen (+/- 10 cm) met een klips aan. Dit lijkt mij vrij storend als deze stukjes constant zitten te wiebelen...

Dus mijn vraag (eindelijk ): Weet iemand waar ik zo'n bevestigingsstukje (haakje,...) zou kunnen vinden? Zodat ik evt mijn bestaande nekriem kan vastnaaien... In de Brico heb ik iets gevonden, maar ik riskeer het niet om daar mijn camera aan te hangen vermits dit eigenlijk voor andere doeleinden gebruikt dient te worden.

Of natuurlijk een alternatief!

Hopelijk is dit een beetje duidelijk, indien nodig zal ik nog verduidelijken... Alvast bedankt voor de info...
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

Re: Snelle bevestiging voor de standaard nekriem camera (?)

Ik gebruik een BR met een Manfrotto snelkoppelingsplaat, geloof PL2, en daar klik ik mijn BR of zet de camera op statief. Ook Optech met loops zit snel aan de camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo hjanssen,

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik denk niet dat dit een oplossing is... Ik zou voor mijn nekriem de haakjes bovenaan de camera willen gerbuiken zodat de camera recht voor mij hangt... Eigenlijk zoals ze standaard geleverd worden, maar dan enkel een systeempje met een haakje, klips,... waardoor dat sneller gaat dan iedere keer de band vast te moeten sukkelen...

Bedankt

Comment

De Optech riem met loops zit er zo aan: door de oogjes steken en dan door zichzelf.

Haakje ed gaan ook je camera beschadigen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Inderdaad, dit is ongeveer wat ik bedoel... het enige is dat hierbij die kleine bevestigingsstukjes blijven hangen als je je nekriem los maakt...

Voorbeeld:

Vandaar dat ik echt zocht naar een soort haakje, ring,... waardoor als je de riem eraf haalt er ook niets aan de camera blijft hangen.

Comment

Die loops zijn er zo af.

Comment

Daar heb je eigenlijk gelijk in... Het is gewoon dat lusje losdoen!
              Ik staarde blijkbaar blind op die dingetjes die bleven hangen, maar ze zijn er evensnel weer vanaf... Ik zal de website van Op Tech eens afschuimen...

Bedankt voor de tip!

Comment

Deze vond ik bij Konijnenberg:

Nu heb ik natuurlijk weer een bijkomende vraag.... Is dit stevig genoeg om je camera aan te hangen? Het lijkt zo licht?

Comment

In de goede oude tijd (enfin, dat zeggen ze toch) zaten er door de oogjes van je camera kleine splitringetjes (zoals een sleutelring), en de riem werd daaraan vastgemaakt met karabijnhaken, zoals je ook een leiband aan een halsband bevestigt.

Simpel, stevig, goedkoop. Elke Gamma/Brico/Hubo... heeft deze hi-tech spullen in stock.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Op die aard heb ik reeds iets gehaald bij Brico, maar ik vond dit zo bruut (wil de camera niet beschadigen) en vermits dit "er niet voor gemaakt" is riskeer ik het eigenlijk niet zo.

Maar inderdaad... zo kan het ook. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd! Bedankt.

Comment

De camera zul je niet beschadigen, die karabijners haken aan de splitringetjes (die je kunt vervangen wanneer je wil, ze worden doorgaans in doosjes van een stuk of 10 verkocht)
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik ben op zoek naar een oplossing voor hetzelfde probleem. De fraaiste oplossing lijkt de 'OP/Tech Connector System Long/adjustable' te zijn, als je het riempje ervan afsnijdt en de bevestigingslus rechtstreeks aan je nekriem bevestigt. Dit is wel duur (15 euro bij Amazon) en niet echt geschikt voor veelvuldig wisselen. Voor mij zou het alleszins een goede oplossing zijn.
                        Last edited by Laurens; 26 augustus 2012, 15:09.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          In de goede oude tijd (enfin, dat zeggen ze toch) zaten er door de oogjes van je camera kleine splitringetjes .
                          Dus mijn D700 is uit de goede oude tijd?

Comment

Twee karabijnhaakjes van 4 cm - 99 cent in de Gamma - probleem opgelost.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Welke karabijnhaakjes bedoel je want je hebt er wel verschillende en de meeste vertrouw ik toch niet om een d3s met 28-70 aan te hangen, ook al is het maar voor even.
                              I love my D500

Comment

Working...
                              X