Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke studioflitser en met welke vermogen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke studioflitser en met welke vermogen???

Halloooo,,

Ik heb jullie advies nodig, voor een studiolamp. Ik wil hem voornamelijk voor portret/mode /kunst fotografie, en veel op locaties gebruiken naast mijn metz flitser 50 dus hij moet ook aan slave functie beschikken.

Op deze link http://www.koopgoedkoop.nl/vrije-tij...tudiosets.html, heb ik een paar gezien, ze zijn niet het beste natuurlijk maar het is alleen voor start en meer kennis opbouwen met flitsers en wel goede resultaat hebben, ik wil iets waar ik echt professioneel resultaten mee kan bereiken!!?? maar welke flitsvermogen moet ik daarvoor hebben??

Wat heb ik aan een lamp van flitsvermogen van 120Ws ofzo, wat moet ik minimaal hebben het beste hebben voor het meest creatieve en mooie resultaten????

Alvast dank!!
    Grt,,,,,

Re: welke studioflitser en met welke vermogen???

Als je hem veel op locaties wil gebruiken dan heb je of locaties nodig met een stekker...of een studioset met een accu.

Daarnaast moeten ze ook een beetje stevig gebouwd zijn.

De flitssetjes die je laat zien in je link zijn imho allemaal zonde van het geld. Dan koop je beter een paar yongnuo reportageflitsen en een rf602 setje bij. Kost zelfs nog iets meer...dat wel, maar goedkoopste degelijke oplossing.

Wat je met kunstfotografie bedoeld weet ik niet precies...maar als je mode zegt...dan denk ik minimaal half body...en dan heb je binnen toch al snel een 250 Ws minimaal nodig. Werk zelf met 2x 400 Ws...en dat is soms wat overkill...

Gezien je locatie eis zou ik eens kijken naar de Jibei DC 600...600Ws met accupakket en duurzaam (stevig) gebouwd. Wel een heel ander prijskaartje! (maar relatief niet duur)...wanneer je die op enkel A zet (de accu) dan is hij 400Ws.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

dit soort setjes zijn leuk om de beginselen van studiofotografie onder de knie te krijgen, maar meer ook niet denk ik, ik vrees dat je al vrij snel tegen de beperkingen aan zult lopen.
      Niet alleen het vermogen zal te weinig blijken, maar ook de stevigheid, zo te zien kukelen deze bij de minste beweging al om met alle gevolgen van dien.

Ik zou ietsje dieper in de buidel tasten en iets minder uitgebreid beginnen.
      Er zijn tegenwoordig leuke setjes te koop voor relatief weinig, denk aan tweemaal een kop plus eventueel softbox en of paraplu met een vermogen van 250-400 Watt. Dan heb je welliswaar minder, maar veel meer voor je geld, daarbij komt dat dit soort sets veel steviger zijn, wat kleurvaster en naar de toekomst gericht veel waardevaster, ze zijn vaak simpel uit te breiden met allerlei accesoires of meerdere koppen om bv achtergronden uit te lichten.

Er zijn bv leuke sets te koop van Lastolite, Falcon Eyes, Linkstar etc.., dit zijn de wat goedkopere merken, maar goed genoeg om je lekker uit te leven op studio gebied.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

door de ervaring die ik intss heb, zal ik mijn geld niet investeren in dergelijk materiaal

continu-licht, wat vele sets zijn bij hen, kan je weinig mee aanvangen in een studio tenzij voor productfotografie.

Wil je echt studiokoppen, kijk dan idd wat verder rond, jinbei is het 'goedkopere' merk maar doen wat ze moeten doen.
        Let ook wel op dat je goed kijkt welk soort koppeling de kop gebruikt want die is ook heel belangrijk voor de toekomst.
        Dat is de reden dat ik naar een jinbei-flits zal gaan die niet tot de delacy-reeks behoort.
        Al hun andere hebben een bowens s-koppeling, de meest courante koppeling in modifiers.
        Zo kan je achteraf voor een aanvaardbare prijs toch nog modifiers kopen.
        Ook hebben ze 'kleine' / korte koppen die zelfs in de westscott strobist softboxen passen.
        Het vermorgen is iets wat je zelf moet gaan uitmaken en wordt ook daarnaast sterk bepaalde door de binnenruimte. Ik denk dat een 300-400 watt flitser in de meeste gevallen perfect zal volstaan.

Wil je echt heel mobiel kunnen werken, dan is idd zoals reeds aangehaald, een paar YN-460 II flitsen met RF-602 radiotrigger set zeker een aanrader.
        En uit ervaring kan ik je verzekeren dat je hiermee ook studio-foto's kan maken.
        Ik gebruik momenteel enkel deze flitsen, zelfs in mijn homestudio met een pak modifiers die ik hier heb liggen.
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

leuke trucjess allemaal)

maar hebben jullie verder nog een paar links en websites waar ik zulke flitsers kan vinden?? en welke merken en flitsers zijn de beste?? welke behuizing moet ik nemen, kunststof of metaal

Comment

Jeroen.k
            ik heb namelijk andere optie voor me ogen studiolamp met slave aansluiting dan moet hij toch t egelijk afgaan met mijn metz losse flitser, of niet!!???

is dit niet nog een mogelijkheid voor op locaties, bv http://www.fotostudio-expert.nl/link...rie/31644#diff[1060]=1060,(0,150)&_specs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bera Bekijk bericht
              leuke trucjess allemaal)

maar hebben jullie verder nog een paar links en websites waar ik zulke flitsers kan vinden?? en welke merken en flitsers zijn de beste?? welke behuizing moet ik nemen, kunststof of metaal
              De jinbei flitsers worden in belgie & nl verkocht al zeker door fotokonijnenberg.
              Ook softboxen etc ervoor hebben ze in hun gamma.

Oorspronkelijk geplaatst door Bera Bekijk bericht
              is dit niet nog een mogelijkheid voor op locaties, bv http://www.fotostudio-expert.nl/link...rie/31644#diff[1060]=1060,(0,150)&_specs
              zo een kop kan je idd gebruiken op locatie, met 150 watt ga je niet ver komen in ieder geval als je de zon wilt overpoweren. 2 YN-460 II's samen en je hebt trouwens ongeveer evenveel flitskracht en bent gesteld voor 60-70 euro via ebay.

een dergelijke flitser heeft trouwens nog stroom nodig dus je moet dan nog een aparte compatibele accu hiervoor kopen ofwel een dieselgenerator die voldoende stroom kan leveren
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
              X