Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief Sony Nex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief Sony Nex

Hallo,

Ik zou een statief willen aanschaffen voor met mijn Nex5 te gebruiken.
    Budget +-150€, liefst met balhoofd.

Iemand enkele tips?

Cameraland.nl
    Heb laatst ook een statief daar gekocht, alleen zonder kop omdat ik die al had.
    109,-
    U kunt vast wel iets leuks vinden daar.
    Succes!

Comment

Re: Statief Sony Nex

Ik denk dat het de "Manfrotto 055 XDB + 804 RC2 Statief combo" zal worden!

Comment

Al gedacht aan Joby ?
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouf37 Bekijk bericht
          Ik denk dat het de "Manfrotto 055 XDB + 804 RC2 Statief combo" zal worden!

Niet doen, dat statief is 1000 maal zwaarder dan je NEX, is geschikt voor slr's met dikke lenzen en batterijgrips en toestanden.

Ben zelf ook op zoek, Velbon Sherpa, bvb , lijkt me meer aangewezen.
          Balhoofd heb je volgens mij ook helemaal niet nodig. Indien je ook wil filmen eerder een standaard statiefkop.

groet

Marc
          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker eens checken.

Voor de Nex is er inderdaad geen loodzwaar statief nodig

Nog tips altijd welkom!
            Last edited by bouf37; 4 april 2012, 22:42.

Comment

Re: Statief Sony Nex (Velbon Ultrek 45L?)

Iemand ervaring met de "Velbon Ultrek 45L"?

Comment

Re: Statief Sony Nex (Velbon Ultrek 45L?)

Iemand ervaring met de "Velbon Ultrek 45L"?
                Eerlijk gezegd, dat ziet eruit als brol. Wat is het budget?

Ik zou zelf kijken naar een Feisol 3402 en een Sirui K10x of Sirui K20x als balhoofd. Dan heb je een zeer licht en hoge kwaliteit carbon setje waar je jaren mee vooruit kan. Als je voor een goedkope oplossing gaat, zal je je altijd gaan irriteren aan de mankementen ervan en zal je na verloop van tijd toch upgraden en een nieuw statief kopen.

Indien dat te duur is, kan je ook kijken naar een aluminium statief in de plaats, bvb de Sirui T2004x icm één van de vooraf genoemde balhoofden.

Naar mijn mening is het belangrijkste het balhoofd. Ik heb een 30 jaar oud aluminium statief van redelijk goedkope makelij. Wel met mijn Sirui K30x kop erop, heb ik geen enkel probleem om mijn 400mm stabiel te hebben, ik heb al haarscherpe foto's genomen op 1/25s op 400mm. Je moet gewoon sneller gebruik maken van de timer of afstandsbediening dan bij duurdere statieven. Op termijn wil ik uiteraard mijn statief ook vervangen door een duurder exemplaar, maar lenzen hebben prioriteit.
                Last edited by LaurentS; 17 april 2012, 17:37.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik zou toch, indien mogelijk, proberen onder de 200€ te blijven...

Hier nog een review van de Velbon:
                  'Schattig ding', is een eerste reactie op de Velbon Ultrek 45L. Hij is klein, maar maakt ook absoluut een serieuze indruk door de stevigheid en een robuuste look. Eerste gedachte: wat zijn de concessies?

Comment

Ik zou toch, indien mogelijk, proberen onder de 200€ te blijven...

Hier nog een review van de Velbon:
                    http://www.digifotopro.nl/content/re...ompact-statief
                    Eerlijk gezegd lijkt mij dat brol... Veel plastiek, dunne pootjes en kan niet veel gewicht aan (dat is een meter voor kwaliteit). Als je kijkt naar een Sirui K10x balhoofd en Sirui T2004x zit je aan 228, daar zou ik dan toch eerder voor gaan. Zo gigantisch is dat prijsverschil nu ook niet, beter iets langer sparen en iets gegelijks hebben.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Deze lijkt me ook wel iets:

Sirui Traveller T-1005 met G-10 balhoofd

Deze zou speciaal ontworpen zijn voor systeemcamera's en dergelijke:

Ziet er wel ook maar wankel uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        Niet doen, dat statief is 1000 maal zwaarder dan je NEX, is geschikt voor slr's met dikke lenzen en batterijgrips en toestanden.
                        Ik zou het wel durven aanraden.
                        Er is niks tegen een stevig statief dat zo trillingsvrij mogelijk is.

Zet je Nex op een plastieken gedoe van Velbon en door één tik ertegen blijft het langer natrillen dan de C-snaar van een contrabas. Je NEX is zodanig licht dat die door zijn eigen gewicht geen extra stabiliteit bijbrengt, je zal die dus 100% uit het statief moeten halen.

De Manfrotto 055 XDB is dik in orde en zwaar zou ik het niet echt noemen.

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                          Ik zou het wel durven aanraden.
                          Er is niks tegen een stevig statief dat zo trillingsvrij mogelijk is.

Zet je Nex op een plastieken gedoe van Velbon en door één tik ertegen blijft het langer natrillen dan de C-snaar van een contrabas. Je NEX is zodanig licht dat die door zijn eigen gewicht geen extra stabiliteit bijbrengt, je zal die dus 100% uit het statief moeten halen.

De Manfrotto 055 XDB is dik in orde en zwaar zou ik het niet echt noemen.

G
                          Als je een Nex koopt ben je niet zo voor de grote en redelijk zware dslr's dus zal een 055XDB ook niet zo fantastisch bij je smaken aansluiten. Je wilt dat eerder een licht statief dat toch stevig is maar niet te groot en zwaar is. De 055XDB met kop is dicht bij de 3kg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Als je een Nex koopt ben je niet zo voor de grote en redelijk zware dslr's dus zal een 055XDB ook niet zo fantastisch bij je smaken aansluiten. Je wilt dat eerder een licht statief dat toch stevig is maar niet te groot en zwaar is. De 055XDB met kop is dicht bij de 3kg...
                            Inderdaad

Het hoeft zeker geen zwaargewicht te zijn, wel graag kwalitatief natuurlijk.
                            Het is ook niet voor dagelijks gebruik natuurlijk! Meer voor op uitstapjes te gebruiken.

Het blijft toch een moeilijke keuze...

Comment

Inderdaad

Het hoeft zeker geen zwaargewicht te zijn, wel graag kwalitatief natuurlijk.
                              Het is ook niet voor dagelijks gebruik natuurlijk! Meer voor op uitstapjes te gebruiken.

Het blijft toch een moeilijke keuze...
                              Over het balhoofd zou ik minimum voor de Sirui K10x gaan, de G serie is een heel stuk minder goed. Qua statief moet je kijken dat het tot op ooghoogte komt met de kop en camera erop zodat je je niet moet bukken om erdoor te kijken. Dit is mss minder belangrijk bij een NEX omdat je daar voornamelijk live view gebruikt.

Comment

Working...
                              X