Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stand alone harddisk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stand alone harddisk

Om geen grote hoop geheugenkaarten te moeten kopen (voor mijn D800 in bestelling) ben ik op zoek naar een externe harddisk die:
    -Rechtstreeks op DSLR kan worden aangesloten via USB of zo en zo de RAW foto's transfereren
    -Waar ik de CF kaart kan insteken en dan transfereren naar de HD

Dit zonder tussenkomst PC/notebook (kwestie van die niet mee te sleuren op reizen)

Vraag: Bestaat dit? En zo ja kunnen jullie merken aanbevelen?

Alvast bedankt voor de info
    Nikon D850 + 20 mm f/1.8 + 24-70 mm f/2.8 G + 85mm f/1.8 G + 300mm f/4 + SB-910

Re: Stand alone harddisk

Oorspronkelijk geplaatst door homer Bekijk bericht
    Om geen grote hoop geheugenkaarten te moeten kopen (voor mijn D800 in bestelling) ben ik op zoek naar een externe harddisk die:
    -Rechtstreeks op DSLR kan worden aangesloten via USB of zo en zo de RAW foto's transfereren
    -Waar ik de CF kaart kan insteken en dan transfereren naar de HD

Dit zonder tussenkomst PC/notebook (kwestie van die niet mee te sleuren op reizen)

Vraag: Bestaat dit? En zo ja kunnen jullie merken aanbevelen?

Alvast bedankt voor de info
    Imagetanks worden deze genoemd. Maar met de huidige prijzen van kaartjes worden ze nog weinig verkocht heb ik zo het gevoel, laat staan dat ze nog gemaakt worden.

imagetank
    Groetjes
    ----JO

Comment

de laatste keer dat ik een imagetank-like ding gebruikt heb is al vele jaren terug.

Als je in je D800 64gb SD stopt voor NEF en voor backup JPG een 16GB CF kaart ben je 100 euro kwijt. Ruimte voor rond de 1200 foto's.
      Met een harrddisk op accu kan je meer dan een hele acculading leeg spelen om de helft van die foto's over te zetten. Een gepasseerd station dus, zoals je ook zal gaan merken aan de Hd's van laptops.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Als je in je D800 64gb SD stopt voor NEF en voor backup JPG een 16GB CF kaart ben je 100 euro kwijt. Ruimte voor rond de 1200 foto's.
        Bedankt voor jullie antwoorden
        Maar kan je me zeggen waar en van welk merk ik 64GB SD/16GB CF voor 100€ kan kopen? Dan is dit idd beste oplossing, maar ik dacht dat de prijs toch een stuk hoger was
        Nikon D850 + 20 mm f/1.8 + 24-70 mm f/2.8 G + 85mm f/1.8 G + 300mm f/4 + SB-910

Comment

En voor nood zou je een goedkope tablet met voldoende capaciteit kunnen kopen als imagetank vervanger...

Zag laatst nog een tablet met 320 GB HDD, windows 7....en verder natuurlijk niet echt high tech...voor nog geen 200 euro. Als je zo'n ding puur als imagetank gebruikt...kan je daar ook aardig wat foto's op kwijt

Zelf gebruik ik een netbook...eigenlijk beetje zelfde verhaal...
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Een netbook is daar perfect geschikt voor met als bijkomend voordeel dat je de foto's nog kan bekijken ook. Zelfs LR en NX2 draaien erop(wel als ik slaap).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door homer Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie antwoorden
              Maar kan je me zeggen waar en van welk merk ik 64GB SD/16GB CF voor 100€ kan kopen? Dan is dit idd beste oplossing, maar ik dacht dat de prijs toch een stuk hoger was
              De snelheid van die kaartjes bepaald tegenwoordig wel duidelijk de prijs. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Een netbook is daar perfect geschikt voor met als bijkomend voordeel dat je de foto's nog kan bekijken ook. Zelfs LR en NX2 draaien erop(wel als ik slaap).
                Iets dergelijks gebruik ik ook, een kleine laptop met 160 Gb. Hd en dual proc. , bevalt prima, en je kan er vlot Capture NX2 en Photoshop op draaien.

Comment

als het de topicstarter moest interesseren
                  ik heb een netbook te koop staan
                  een samsung NP-NF310
                  dual core intel atom N550
                  iets beter scherm dan de standaard netbook schermen (meer resolutie 1366 x 768 Pixels dan de standaard 800x600 pixels)
                  2gig ram geheugen ipv 1gig (standaard)
                  van december 2009 dus nog onder garantie
                  meer info volgende link

al dan niet met externe mobile dvd writer van samsung
                  indien interesse erin geef maar een seintje
                  ik doe die netbook weg wegens overcompleet (drie laptoptoestanden is wat veel)

Comment

die dingen bestaan maar zijn best duur en hebben vaak een kleine schermpje om je foto's te bekijken en dus de batterijen ervan gaan snel op als je die gebruikt.
                    Ik heb er ook vaak naar gekeken maar meer kaartje of een kleine laptop is misschien een betere keus

Comment

Working...
                    X