Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een grip voor de nikon D5100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een grip voor de nikon D5100

hallo mensen

ik en mijn nikon D5100 zijn nieuw op dit forum.

mijn vraag was ik wil graag een grip voor me d5100.
    ik heb er 2 kunnen vinden meike en de jupio N005 maar allebij hebben
    ze geen lcd scherm wat ik juist wou. ik wil graag zien wat voor diafragma en sluitertijd iso ik gebruik op dat moment met vriendelijke gt bjorn

dit is hem dan een voorbeeld kijk hier http://www.allesvoormijncamera.nl/pr...oducts_id=1253
    Last edited by bjorn30; 27 maart 2012, 19:04.

Re: een grip voor de nikon D5100

Een LCD scherm in de grip
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

nooit geweten dat er een grip bestond voor de Nikon 5100 die dit soort informatie toont...

Wat je nog wel eens ziet is een LCD-schermpje met een timer, klok en een teller, maar die heb ik nog niet gezien voor een D5100.
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Droom maar lekker verder...die bestaat niet
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Hoe zo dan droom maar lekker verder er zijn genoeg grips die knoppen kun aan sturen.waarom zal je dan geen iso dia en sluit kun zien.
          Last edited by bjorn30; 28 maart 2012, 19:16.

Comment

Die info zie je door je zoeker, je weet wel, dat gaatje achteraan boven het grote scherm. Ook op het scherm kun je dit zien.

Ik heb een Phottix grip voor de D7000, functioneel identiek aan de Nikon MB, en daar zit ook geen display op. En ik heb het nog nooit gemist. Wanneer gebruik je de knoppen op de grip? Als je vertikaal kadreert en door de zoeker kijkt. Als je je camera een beetje leert kennen, dan verander je de ISO's en zo zonder de camera naar horizontale stand te brengen, extra knoppen heb je niet nodig, enkel die, die je effectief gebruikt tijdens het maken van een foto, dus de twee wieltjes, AF/AE lock, multiselector om je scherpstelpunt te veranderen en natuurlijk de ontspanner.

Op de D40 heb ik ook een grip, maar daar zitten geen knopjes op, laat staan een display. Die grip heb ik om extra grip (haha) te hebben, de D40 is nogal klein, zelfs voor mijn kleine handen. Mijn vrouw is nu de hoofdgebruiker en de grip is eraf.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

je hebt helemaal gelijk hoor mnoach maar jij hebt de d7000 en een lcd er boven op.
              ik denk dat jij zeker wel vaak kijk wat jou dia slui iso is voor al in het donker. ik denk dat ik voor de jupio JBG N005 ga.
              iemand evaring mee!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorn30 Bekijk bericht
                je hebt helemaal gelijk hoor mnoach maar jij hebt de d7000 en een lcd er boven op.
                ik denk dat jij zeker wel vaak kijk wat jou dia slui iso is voor al in het donker. ik denk dat ik voor de jupio JBG N005 ga.
                iemand evaring mee!!!
                Je ziet je instellingen toch ook als je door de zoeker kijkt?
                Is tenminste bij de D7000 wel zo.
                Nikon D7000 - Nikkor 18-55VR kitlens - Nikkor AF-D 50mm f/1.8 - Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM - Nikon SB600

Comment

iemand evaring mee!!!
                  Mss deze http://www.fototools.be/index.php?it...id=472&lang=NL
                  Groeten
                  Efex

Comment

Kijk op ebay daar vind je ze zeker.
                    Meestal ook met leuke dingen erbij!

Comment

natuurlijk zijn er grips te koop voor de D5100, en zeker op ebay, maar geen grip met informatie over diafragma, sluitertijd en iso.
                      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Hey, ik ben ook opzoek naar een grip voor mijn 5100. Als je er eentje hebt gevonden, zou je dan kunnen zeggen waar je hem hebt gevonden en voor hoeveel? Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is die van de link van EFEX, maar zoals ik daarvan begrijp moet je dat kabeltje altijd verbinden tussen body en grip?? Dat vind ik nogal dom uitzien en onhandig, daarom zou ik willen weten of er nog een andere grip bestaat voor een redelijke prijs? Grts

Comment

iemand evaring mee!!!

In het donker moet je bij een D7000 en iedere andere Nikon met aparte schermpjes de verlichting aanzetten. In de zoeker zie je bij iedere Nikon, ook de D5100 duidelijk hoe de instellingen zijn. Verder zou ik zeggen dat je auto iso gewoon af moet zetten en gewoon zelf de iso instellen; hoef je niks meer te kijken onder het fotograferen.
                          Ik zie verder ook niet zo het nut van grips op lichte toestellen zoals een D5100, tenzij je er objectieven zoals 70200VR en zwaarder aan gaat hangen. Nikon ook niet, want die maakt ze gewoonweg ook niet.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

hallo,ik ben nog niet geslaagd in un grip maar ik heb wel mooi gevonden een grip van jupio N005 er zitten ook nog knopen op voor dia en sluitertijd ,kijk hier deze link http://www.foka.nl/site/
                            ik heb alleen geen idee of er een kabeltje aan hoort.
                            zoek naar Jupio Battery Grip JBG-N005

De Jupio Battery Grip JBG-N005 is geschikt voor de Nikon D5100. Bovendien wordt deze battery grip geleverd inclusief draadloze afstandsbediening.

Specificaties JBG-N005:
                            -Geleverd inclusief draadloze afstandsbediening
                            -Ruimte voor 2 accu's (EN-EL14)
                            -Ontspanknop voor verticale fotografie

Geschikt voor Nikon D5100
                            gt bjorn
                            Last edited by bjorn30; 6 april 2012, 23:50.

Comment

Beste Bjorn30,

waar zie jij dan de knoppen en extra gegevens voor dia en sluitertij??

Comment

Working...
                              X