Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe fototas

Hallo,

Naast mijn allereerste -net genoeg plaats voor een toestel en een kleine lens- zakje beschik ik over een lowepro slingshot: Heel handig tijdens wandelingen enz, zolang je niets anders moet meesleuren dan je fotografiemateriaal en als je je camera niet constant nodig hebt. (zoals bijvoorbeeld in een stad of op korte wandelingen). Ook heel handig als nood statief dichtbij de grond.

Na verloop van tijd begon ik me op lange wandelingen echter te ergeren aan het feit dat ik met die slingshot wel niks anders kan meenemen dan fotomateriaal (en dan denk ik aan simpele dingen als een flesje water of een jas).

Dus heb ik me een lowepro fastpack aangeschaft, lekker ruim... Meer dan genoeg plaats voor al mijn materiaal, trui, jas, laptop, noem maar op...

Ik ben principieel altijd tegen schoudertassen geweest omdat ik van mening was/ben dat je daar zere schouders van krijgt...
    Maar nu begint het weer te jeuken... Op sommige gelegenheden wil ik er namelijk iets onopvallender bijlopen zonder ook de hele tijd iets op mijn rug te hebben hangen (niet bepaald esthetisch als je ,zeg maar een kostuum ofzo, aan hebt) ... Daarom was ik aan het denken van toch een te gaan kijken naar een schoudertasje...

Wat moet daar dan in kunnen... Hetzelfde als in mijn lowepro 100aw, dus minstens 1 extra lens en een flitser (of 2 lenzen) en nog wat kleine rommel.

Lowepro heeft net een nieuwe serie uit, de pro messenger... Heel mooi ding, heel duur ook. Dus ik ben op zoek naar iets in die aard.

LIEFST van lowepro (want die hebben gewoon een uitstekende service en kwaliteit) maar als er iemand een alternatief kan bieden is dat zeer welkom. Net als ervaringen met de pro messenger of de event messenger serie.

In de hoop dat jullie aan deze chaotische uitleg uit kunnen...

Grtz,
    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

De 400aw misschien iets?

Comment

Re: Nieuwe fototas

Ik weet niet direct wat je bedoeld met de 400aw

Wat ik bedoel zijn meer zakken zoals de pro messenger van lowepro en de retrospective 10 van think tank , ik ben dus vooral op zoek naar informatie (ervaringen) met betrekking tot die tassen en eventuele alternatieven.

Misschien was dat niet helemaal duidelijk, sorry
      R0b!n
      PORTFOLIO

Comment

Camera + lens(zen)? Het maakt uit of je een D3 met een 70-200 + 24-70 of een D3100 + 18-55 +55-200.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ohh ik dacht echt een tas...
          Want lowepro flipside 400aw is een goede tas waar je alles nog kwijt kan..
          Maar u bedoelt een band om je middel met verschillende vakken voor lenzen?

Comment

Oke even concreet dan zonder de ganse inleiding:

Ik zoek:

Een schoudertas, in de stijl van de lowepro pro messenger of de think tank retrospective. Onopvallend dus, om te gebruik op momenten waar ik geen zin heb om met een rugzak rond te lopen.

Er moet in kunnen:
            - sony a200 + grip en 18-70mm/70-300/100mm macro
            - de 2 lenzen die niet op de camera zitten
            of
            - sony a200 + grip en 18-70mm/70-300/100mm macro
            - 1 van de 2 lenzen die niet op de camera zitten
            - een flitser (groot model)

Zelf heb ik al gedacht aan de eerder genoemde Pro messenger en de retrospective, maar die vind ik eerder aan de dure kant. Dus ben ik wat research aan het doen.
            Daarom zoek ik:

Mensen die ervaring hebben met 1 van deze tassen om me een beetje meer te kunnen vertellen.
            Mensen die me een alternatief kunnen voorstellen in hetzelfde genre.

Hopelijk is alles duidelijk nu? Anders begin ik de topic gewoon helemaal opnieuw hoor
            R0b!n
            PORTFOLIO

Comment

van de pro messenger zal je nog geen gebruikerservaringen vinden; deze tas is nu pas in de winkel verkrijgbaar.
              De thinktank zal je hier wel terugvinden op het forum.
              De pro messenger zit ook in de dure prijsklasse maar ziet er wel topie uit.
              ray
              Canon EOS 5D MIV
              https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

De Pro Messenger lijkt me doordachter:

- de All-Weather Cover bedekt de ganse tas (bij de ThinkTank niet),
                - het vak vooraan is afsluitbaar met een rits, geen 'flap'.

Ik kan niet meteen iets anders bedenken dan de Pro Messenger AWs of de Event Messengers die je zelf al noemde...

Een paar interessante links:

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik weet het, ik heb ook niks dan goede ervaringen met lowepro, maar ik vraag me af of die tas zijn prijs echt wel waard is... Daarom dat ik eerder dacht aan de ook genoemde event messenger of de think tank (die ik natuurlijk allemaal al heb opgezocht enz enzoverder).

Het argument van de AW cover vind ik OK, maar geen noodzaak, het deel dat niet afgedekt is bij de think tank hangt tenslotte tegen je lichaam. Voordeel is wel dat de hoes bij lowepro in de tas verwerkt zit (maar bij mijn fastpack gebruik ik ook een aparte hoes).

De think tank heeft ook minder padding, maar dat maakt hem wel lichter... En ik bne nu ook niet van zins er mee te gooien

aaaaaargh de twijfels
                  R0b!n
                  PORTFOLIO

Comment

't Hangt er nogal vanaf waar je kijkt qua prijs heb ik de indruk. Ik zie dat ze 'm bij S73/Foto Rubens merkelijk goedkoper verkopen dan bij Art & Craft bijvoorbeeld...

Nu, die prijzen zijn nog niets vergeleken met een Pro Trekker 600 AW die ik binnen afzienbare tijd zal hebben ...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

wat denk je van de Classified
                      Ik heb de AW250 voor mijn actieve reportages.
                      Mooie tas waar best wat gerief in past
                      ook de kleinere waar jij naar op zoek bent zullen misschien een oplossing bieden.
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Ik heb onlangs de Think Tank Urban Disguise 35 V2.0 gekocht.

We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.

Super en valt zeker niet op!

Comment

Voor tassen heb ik HIER zeer goede ervaringen, scherpe prijzen en gratis levering de dag na bestelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voor tassen heb ik HIER zeer goede ervaringen, scherpe prijzen en gratis levering de dag na bestelling.
                            Dat geloof ik graag, maar een tas van over de 150 euro zal ik zeker nooit bestellen zonder dat ik hem eerst in mijn handen heb gehad
                            R0b!n
                            PORTFOLIO

Comment

Ai ai... Zoveel tassen, zoveel keuze...

Normaal ben ik volledig pro lowepro en contra al de rest omdat ik daar de beste ervaring mee heb (al heb ik met de rest geen ervaring )

Jullie bieden mooie alternatieven !

Meer info blijft welkom !
                              R0b!n
                              PORTFOLIO

Comment

Working...
                              X