Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening op radiogolven met cm-n3-p vs. -acc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening op radiogolven met cm-n3-p vs. -acc

Ik heb een 5d2 en al een leger plaatsinnemende Pocketwizard Flexen, maar geen Multimax.
    Met zo'n Multimax erbij kan je vooraf een camera wake toggelen, waardoor het toestel kan reageren alvorens de vogel al lang gevlogen is. Hoewel... op hun filmke zie ik dan nog steeds een vertraging. Bovendien ondersteunt die Multimax geen ttl.
    Nu zou er - hoewel ik er niet zo onmiddellijk ene kan vinden- een cm-n3-p bestaan die een knop op de kabel heeft die het toestel wakker houd (want ik heb geen Multimax die dat via de normale acc-kabel doet). De Flexen moeten dan wel in basic trigger mode,... met verlies van ttl. Ik heb ook meerdere Flexen, waardoor ik de speciale batterij van de mini kan sparen, want die zou met dit systeem snel worden leeggezogen.
    Kan daar hier iemand iets zinngs over zeggen, waarvoor dank: Pocketwizard adviseert natuurlijk de duurste oplossing, namelijk die prijzige acc-kabel van 90 euro (maar zonder knop), plus een Multmax (met knop, maar ook zonder ttl).

ref: http://www.pocketwizard.com/products...ables/cm-n3-p/

Re: Afstandsbediening op radiogolven met cm-n3-p vs. -acc

koop gewoon een aparte RF afstandbediening, dat is een veel goedkopere oplossing.
    Bvb een phottix cleon II kost net geen 50 euro.

Voordeel van een echte afstandbediening is dat deze hetzelfde werkt als de ontspanknop (half press )

De PW's hebben geen Half-press functie vandaar die speciale kabel met schakelaar.
    Wanneeer je die schakelaar gebruikt is het alsof je de ontspanknop constant half indrukt. Je kunt die niet loslaten of je moet naar je camera stappen op de schakelaar af te zetten.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      koop gewoon een aparte RF afstandbediening, dat is een veel goedkopere oplossing.
      Bvb een phottix cleon II kost net geen 50 euro.

Voordeel van een echte afstandbediening is dat deze hetzelfde werkt als de ontspanknop (half press )

De PW's hebben geen Half-press functie vandaar die speciale kabel met schakelaar.
      Wanneeer je die schakelaar gebruikt is het alsof je de ontspanknop constant half indrukt. Je kunt die niet loslaten of je moet naar je camera stappen op de schakelaar af te zetten.
      Yep, ik heb ook een phottix cleon II en dit werkt voortreffelijk.

Het "wakker schudden" is het mooie aan deze afstandsbediening.

Je kan natuurlijk ook in het menu van de camera de "uitschakeltijd" op uit zetten inplaats van 1-2-4-8-15 etc...min. Dat vergt natuurlijk wel meer van de batterij maar als het niet te lang duurt.....
      Groetjes
      ----JO

Comment

Bedankt, maar de knop op die p-kabel moet je sowieso afzetten om de Flex normaal te doen werken, zoals zonder afstandsbediening of zoals met acc-kabel, zegt PW, op de genoemde pagina. Het verschil bij die acc-kabel is namelijk dat de Flex niet in basic trigger mode moet, en dus ettl heeft. Behalve de sluiter moet hij ook de flash aansturen, en liefst pas na de ettl.
        Dus, in hoeverre zal mijn Flex nog werken, met nu die vreemde Phottix cleon II in de N3-poort? Met etll of zonder? Dat is dezelfde poort waarbij ik de Flex op basic trigger moet zetten indien daar een genoemde p-kabel zou inzitten in plaats van een -acc! Of, waarvoor dienen die twee bijkomende apparaten als ik genoeg Flexen heb? Ze zijn weleenswaar iets goedkoper dan de acc-kabel, maar ik had natuurlijk liever alleen een goedkopere kabel, die geen camera wake hoeft uit te voeren, en ook niet per se een automatische focus (want die zet ik af met de lensknop), maar voor de rest mijn ettl niet aantast, en waar ook geen bijkomende apparaatjes aan hangen te bengelen, terwijl mijn Flex in de hotshoe zit met een flash erop.
        Last edited by Poza; 24 maart 2012, 17:30.

Comment

De Cleon gaat gewoon je camera triggeren (net als je zelf op de ontspanknop zou drukken)
          De cleon plugt in de remotepoort van je camera en heeft dus niets te zien met de Flexen

De camera gaat de PW's triggeren.
          Je kan dus gewoon in ettl blijven werken.

Je moet de Cleon gewoon zien als een remote ontspanknop
          Last edited by zunoel; 25 maart 2012, 09:17.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Is besteld. Zo heb ik die twee Flexen vrij, want dan kan de Mini op het toestel.
            Nu nog een goeie usb-verlengkabel zoeken, want de remote van eos utility ga ik toch ook gebruiken. Hopelijk haal ik daar wat meters mee.
            Nog eens bedankt.
            Last edited by Poza; 25 maart 2012, 14:34.

Comment

Working...
            X