Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke filters voor 24-70 f2.8 canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke filters voor 24-70 f2.8 canon

morgen heb ik mijn 24-70 f2.8 joepie

nu zou ik graag mijn eerste filter aankopen om wat mee rond te spelen.
    ik doe voornamelijk aan strobisme en dacht eventueel dat je met bepaalde filters vb de lucht wat donkerblauw kon krijgen.

welke filters zijn er handig en leuk om mee te schieten?

mvg david.

Re: welke filters voor 24-70 f2.8 canon

Polarisatiefilter, betere kleuren en minder reflecties

Grijsverloop ND filter, landschapsfotografie geheim
    Grijsverloopfilters worden veel gebruikt voor landschapsfotografie waar het belangrijk is dat het zowel in lichte delen als donkere delen genoeg detail zichtbaar is. Door een grijsverloopfilter te plaatsen is het niet meer nodig een compromis te vinden tussen uitgebeten luchten en zwarte schaduwen.

Lange sluitertijden met ND Filters
    Soms wil je een langere periode in een foto laten zien dan de fractie van een seconde gebruikelijk in fotografie, bijvoorbeeld om beweging te suggereren. Een Neutral Density filter kun je gebruiken om licht tegen te houden en hierdoor de sluitertijd te vertragen om beweging te suggereren in je foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      morgen heb ik mijn 24-70 f2.8 joepie

nu zou ik graag mijn eerste filter aankopen om wat mee rond te spelen.
      ik doe voornamelijk aan strobisme en dacht eventueel dat je met bepaalde filters vb de lucht wat donkerblauw kon krijgen.

welke filters zijn er handig en leuk om mee te schieten?

mvg david.
      Hmmm, de filter op je lens dient om je lens te beschermen en heeft best zo weinig mogelijk kleur component. De klassieker is UV maar er zijn ondertussen ook transparante filters met amper 1% licht verlies. Let erop dat je een filter neemt met een goede coating zodat je geen reflecties krijgt.

Om donkerblauwe luchten te creëren als strobist fotograaf ga je een color shift techniek gebruiken.
      Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
        Hmmm, de filter op je lens dient om je lens te beschermen en heeft best zo weinig mogelijk kleur component. De klassieker is UV maar er zijn ondertussen ook transparante filters met amper 1% licht verlies. Let erop dat je een filter neemt met een goede coating zodat je geen reflecties krijgt.

Om donkerblauwe luchten te creëren als strobist fotograaf ga je een color shift techniek gebruiken.
        Om blauwere luchten te gaan creeëren, ga je gebruik gaan maken van color-gels, m.n. de CTO gel, die beschikbaar zijn bij flashgels in full CTO, 1/2 CTO & 1/4de CTO.
        Bijhorend moet je dan nog wel je witbalans gaan aanpassen.
        Deze kleurenfilters / color-gels komen wel niet op je lens maar op je flits!
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          Om blauwere luchten te gaan creeëren, ga je gebruik gaan maken van color-gels, m.n. de CTO gel, die beschikbaar zijn bij flashgels in full CTO, 1/2 CTO & 1/4de CTO.

aha ik dacht dat je die blauwe lucht verkreeg door een CP filter.
          of wordt deze niet gebruikt bij strobisme?

mvg david

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            aha ik dacht dat je die blauwe lucht verkreeg door een CP filter.
            of wordt deze niet gebruikt bij strobisme?

mvg david
            bvb http://flashgels.co.uk/shop/index.ph...l1hn8au4slr2r7 en daar van de warming colour / orange die gebruikt worden voor hetgeen jij wilt bekomen

Dit is hetgene dat veelal gebruikt wordt.
            Welke benamingen er allemaal de ronde voor gaan, weet ik ook niet maar zullen er wel een pak zijn

Je hebt een collectie van Lee & van Rosco
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              En die techniek noemt color shift. Naast CTO kan je ook andere kleuren gebruiken. Een CTB bvb geeft een orange tint aan de achtergrond een green screen gaat naar paars. Als je CTO gaat gebruiken neem je je opnamen met de camera ingesteld op witbalance "gloeilamp" oid dan compenseert je camera ogenblikkelijk de oranje kleur van je hoofdlicht. Best natuurlijk je voorzorgen nemen bvb een wit papier, grijskaart oid mee fotograferen zodat je nadien nog wat kan bijwerken.
              Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

alvast bedankt iedereen voor de info.

ben hiermee ferm geholpen

Comment

Working...
                X