Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit goed ( mypocketstudio-210x210x210cm )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is dit goed ( mypocketstudio-210x210x210cm )

Zou dit goed zijn om portret foto's te nemen van honden in de garage of in de huiskamer ?

Of is dit beter ?
    Een achtergrondsysteem met achtergrond doek en een studio set wat raden jullie aan het is voornamelijk voor honden
    vidaXL.nl - Alles voor thuis en in de tuin. Bestel meubelen, sportartikelen, hardware en speelgoed eenvoudig online. Snelle bezorging.

Kent iemand deze internet winkel is het materiaal goed voor een amateur ?
    Last edited by maudy; 21 maart 2012, 19:08. Reden: Nieuwe link

Re: Is dit goed ( mypocketstudio-210x210x210cm )

Heeft niemand tips ?

Comment

In een normale wit geschilderde ruimte werken met een of 2 indirecte flitsers.
      Een achtergronddoek kan gewoon aan een buis en 2 haken in de plafondbalken van de garage.
      Wel jammer dat je al die moeite doet om voornamelijk honden te schieten, want in dezelfde setup kun je ook doen aan fotografie van mensen.
      Last edited by Spanjaart; 21 maart 2012, 22:57.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Wat heb je nu al van flitsers/belichting ?

Als je bv al softboxen hebt dan is het eerste (die witte kubus) zeker niet nodig.
        Zo'n witte doos is meer bedoeld voor het fotograferen van (reflecterende) objecten en heeft als doel van de reflecties te beperken, zodat niet heel de studio wordt gereflecteerd maar je vnl dat witte doek ziet waar je in werkt.
        Voor fotograferen van dieren zal je met bv 2 softboxen op statief en een achtergronddoek veel beter af zijn, die kan je dan wat meer verplaatsen naargelang de situatie.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Bedankt voor jullie tips
          Op dit moment is dit het enige dat ik bezit .
          Canon Speedlite 580 EX MkII + Falcon Eyes Strobist Kit
          Dan gebruik ik 2 achtergrond doeken van mijn nichtje ze zijn 1 m 40 breed en 3 meter lang persoonlijk vind ik ze te smal en te kort hoe los ik dat op ik zet de hond zijn trimtafel tegen de muur daar leg ik een plank op zodat de tafel bedekt is met de wiite of zwarte doek zo is hij niet te kort .
          De zwarte doek toont ook grijs in plaats van zwart dus dat moet ik ook nog uitzoeken .

Dit zijn de foto's die ik nu heb maar ze zijn niet zoals ze moeten zijn daarom wil ik leren hoe het wel moet .Ben nu ook aan het leren om in Raw foto's te nemen en ga ook een boek overnemen Lightroom 3 Ontmaskerd zo kan ik dat programma beter leren kennen want voor mij is het allemaal nieuw .
          De bedoeling is om achteraf ook mensen te fotograferen maar ik wil het eerst leren heb 14 dagen geleden wat foto's genomen van mijn zoon en mijne hond maar gezien de licht omstandigheden moest ik mijn iso hoog zetten en een lage sluitertijd gebruiken of mijn achtergrond was niet meer wit ik heb een witte doek gebruikt als achtergrond en die had ik op een groot plank gehangen tegen de muur gezet en daar voor de trimtafel tegen .

Dit waren foto's van die reeks had ze nodig om een banner te maken .

Last edited by maudy; 22 maart 2012, 20:13.

Comment

Working...
          X