Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek - Vast brandpunt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoek - Vast brandpunt

Ik bezit een Nikon D7000 met standaardlens 18-105 mm. Ook beschik ik over een lens Tamron 18-270mm.
    Voor mijn vakantie naar Italië wil ik een lens bijkopen, vooral voor landschapsfotografie en gebouwen. ik sta in twijfel qua aankoop van een lens. Ofwel een groothoek Tamron 10-24 mm of een lens met vast brandpunt van 50mm.
    Alle goede raad of ervaringen zijn welkom.

Re: Groothoek - Vast brandpunt

De Tamron is een van de slechtste groothoekzooms die ik ken, dus allicht is het slimmer om naar alternatieven te kijken.
    Wat betreft de 50mm: welke Nikkor je er ook op zet, je zult overal veel plezier van beleven. Ook de Sigma 1.4 50mm is interessant.
    Last edited by Spanjaart; 16 maart 2012, 16:52.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Als u op een budget zit kunt u de sigma die wel goed presteerd kopen, 10-20.
      Een 50mm is niet echt een landschap lens hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
        Als u op een budget zit kunt u de sigma die wel goed presteerd kopen, 10-20.
        Een 50mm is niet echt een landschap lens hoor...
        t zou wel origineel zijn als er nog eens iemand details uit een landschap snijdt ipv altijd maar zoveel mogelijk op de foto te zetten.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cornman Bekijk bericht
          Ik bezit een Nikon D7000 met standaardlens 18-105 mm.
          houwen zo, heerlijk koppeltje .
          zou er niks anders bijkopen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als het enkel is om te reizen zou ik ook geen lens bijkopen, allemaal extra materiaal dat je moet meeslepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              t zou wel origineel zijn als er nog eens iemand details uit een landschap snijdt ipv altijd maar zoveel mogelijk op de foto te zetten.
              Met een uwa kun je beide dingen perfect combineren.

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo,

Ik heb onlangs ook een groothoek bijgekocht om vooral architectuur te fotograferen. Ik heb gekozen voor de Tokina 11-16, f2.8. Ik heb hierrond dan ook wel wat research gedaan en heb weinig tot geen slechte reviews gevonden. Tot nu toe ben ik ook enorm tevreden met het resultaat.
                Omdat ik een 18-200 heb heb ik gekozen voor een grotere groothoek, nl de 11-16.
                (De 17-55 f2.8 staat nog op mijn verlanglijstje)

In mijn collectie zit ook de 50mm 1.8 van nikon en dit is uiteraard ook een pracht lens(je). Heel veel plezier van, mooie resultaten...
                ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Working...
                X