Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij pack Micnova voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij pack Micnova voor Canon

Iemand ervaring met deze batterij pack voor Canon flitser.

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Re: Batterij pack Micnova voor Canon

Ik heb er geen ervaring mee, maar als daar 6 AA batterijtjes in passen, dan heb je maar 50% meer capaciteit dan met 4 batterijtjes in de flitser.
    Het is volgens mij veel goedkoper om een setje accu's extra mee te nemen voor het geval dat je echt heel veel moet flitsen.

Met zo'n accupack zal de flitser sneller na elkaar kunnen flitsen omdat de herlaadtijd van de flitscondensatoer korter wordt.
    Maar dat mag je niet lang na elkaar doen omdat de flitser dan oververhit geraakt, die zou in het slechtste geval wel eens een knal kunnen geven.

Met een setje accu's in de flitser kom ik doorgaans vrij lang toe omdat ik bijna altijd op hoge iso werk in combinatie met de flitser. Dan werkt die als invulflits zodat de achtergrond niet zo donker wordt, en de flitser moet dan ook veel minder hard werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb er geen ervaring mee, maar als daar 6 AA batterijtjes in passen, dan heb je maar 50% meer capaciteit dan met 4 batterijtjes in de flitser.
      Het is volgens mij veel goedkoper om een setje accu's extra mee te nemen voor het geval dat je echt heel veel moet flitsen.

Met zo'n accupack zal de flitser sneller na elkaar kunnen flitsen omdat de herlaadtijd van de flitscondensatoer korter wordt.
      Maar dat mag je niet lang na elkaar doen omdat de flitser dan oververhit geraakt, die zou in het slechtste geval wel eens een knal kunnen geven.