Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij pack Micnova voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij pack Micnova voor Canon

Iemand ervaring met deze batterij pack voor Canon flitser.

Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Re: Batterij pack Micnova voor Canon

Ik heb er geen ervaring mee, maar als daar 6 AA batterijtjes in passen, dan heb je maar 50% meer capaciteit dan met 4 batterijtjes in de flitser.
    Het is volgens mij veel goedkoper om een setje accu's extra mee te nemen voor het geval dat je echt heel veel moet flitsen.

Met zo'n accupack zal de flitser sneller na elkaar kunnen flitsen omdat de herlaadtijd van de flitscondensatoer korter wordt.
    Maar dat mag je niet lang na elkaar doen omdat de flitser dan oververhit geraakt, die zou in het slechtste geval wel eens een knal kunnen geven.

Met een setje accu's in de flitser kom ik doorgaans vrij lang toe omdat ik bijna altijd op hoge iso werk in combinatie met de flitser. Dan werkt die als invulflits zodat de achtergrond niet zo donker wordt, en de flitser moet dan ook veel minder hard werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb er geen ervaring mee, maar als daar 6 AA batterijtjes in passen, dan heb je maar 50% meer capaciteit dan met 4 batterijtjes in de flitser.
      Het is volgens mij veel goedkoper om een setje accu's extra mee te nemen voor het geval dat je echt heel veel moet flitsen.

Met zo'n accupack zal de flitser sneller na elkaar kunnen flitsen omdat de herlaadtijd van de flitscondensatoer korter wordt.
      Maar dat mag je niet lang na elkaar doen omdat de flitser dan oververhit geraakt, die zou in het slechtste geval wel eens een knal kunnen geven.

Met een setje accu's in de flitser kom ik doorgaans vrij lang toe omdat ik bijna altijd op hoge iso werk in combinatie met de flitser. Dan werkt die als invulflits zodat de achtergrond niet zo donker wordt, en de flitser moet dan ook veel minder hard werken.

OKé, mercikes voor de snelle reactie
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ikzelf gebruik de deze http://www.benl.ebay.be/itm/Flash-Ba...item3363a3facd , 8 x AA batterijen kunnen erin, en met een draagtas erbij om aan je riem te hangen.

Herlaadtijd wordt inderdaad een pak korter, zeker op vol vermogen, maar zoals Black B@ndit al schreef, dan wordt de flash wel warm, en loop je risico op beschadigingen.
        Autonomie wordt ook groter, je kan een pak langer flitsen.

Een setje of 2 extra batterijen komt je natuurlijk goedkoper uit.

Er zijn ook alternatieven voor de standaard packs met verwisselbare batterijen, maar die zijn iets duurder :

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Dit powerpack heb ik enkele weken geleden op een namiddag bij een quick strobist workshop bij Foto Rubens in aktie gezien, en dit pack was 's morgens ook al gebruikt, niet tussentijds opgeladen, en power was nog full. Voor mij in de toekomst een mogelijk extra aankoop.
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Working...
        X