Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V4 of V5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus V4 of V5

Omdat ik 'draadloos' wil gaan flitsen is mijn oog gevallen op Cactus. De verkoopargumenten en specs kan ik vinden op internet maar het liefst lees ik ervaringen van mensen die overgegaan zijn van V4 naar V5 en hun ervaringen.

Groet,

Martin

Re: Cactus V4 of V5

kijk eens naar RF602 of 603!

veel beter dan die cactus gevallen!
    vaak heel veel problemen mee geweest! geen ervaring met V4 nog V5!

rf 602 wel! werken altijd, zijn niet al te groot, ...
    pw ttl is ook super goed (ook een setje liggen) maar kost ook wel ietsjes meer
    nikon stuff

Comment

ga eens lezen in het strobist-gedeelte van dit forum.

Gebruikerservaringen en leesvoer genoeg voor een paar avonden

mss al een paar snelle links:

http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html

http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ight=overzicht
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ight=overzicht[/QUOTE]

Dank voor je reactie, het is niet mijn bedoeling om het strobistenpad op te gaan :-) maar de tweede link was nuttig, hoewel ik de ervaring van iemand mis die van V4 naar V5 is gegaan.

Grz,

M.

Comment

ik heb de v5 Transeivers.
          beide kun je gebruiken als zender of ontvanger.

heb ze nu 2 maal getest op lmocatie en ben er wel tevreden over.
          voorlopig geen fail gehad.

enigste nadeel vind ik is dat de schroef om ze vast te zetten op je hotshoe zeer moelijk bereikbaar zijn en ze zijn wat aan de "hele grote" kant.

verder nog geen klagens over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HudPdu Bekijk bericht
            het is niet mijn bedoeling om het strobistenpad op te gaan :-)
            hoe zou jij dan off-camera flitsen noemen?
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              hoe zou jij dan off-camera flitsen noemen?
              Is hoe je iets benoemd dan zo belangrijk? Ik probeer achter de voor- en nadelen van de V5 tov V4 te komen.

Comment

Ik had eerst de V4 maar om een of andere rede flitste mijn Canon 430 EX af en toe niet mee. Met de 430 EX II had ik geen problemen.

Ik ben er toen terug mee naar de winkel gereden en daar hebben ze mijn V4 omgeruild voor een V5. Ik moest de meerprijs nog wel bijleggen maar ik heb sindsdien in ieder geval geen enkel probleem gehad.
                Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HudPdu Bekijk bericht
                  Is hoe je iets benoemd dan zo belangrijk? Ik probeer achter de voor- en nadelen van de V5 tov V4 te komen.
                  ik heb de v2, V4's overgeslagen, V5's, Phottix strato's, RF602, en nog andere...

m'n favorieten zijn de strato's en de RF602's

de V5's zijn lomp en de deurtjes van de batterijen sluiten slecht. Je kan makkelijk je batterijen laten leeg lopen omdat het schakelaartje slechts uit is in de middenpositie... beetje dom! ze werken echter wel vrij betrouwbaar.

De V4's zijn oude technologie, werken op 433MHz, nogal wat problemen mee geweest...

beste keus: Phottis strato II
                  beste koop: RF602
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de reacties.

Grz,

M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      ik heb de v5 Transeivers.
                      beide kun je gebruiken als zender of ontvanger.

heb ze nu 2 maal getest op lmocatie en ben er wel tevreden over.
                      voorlopig geen fail gehad.

enigste nadeel vind ik is dat de schroef om ze vast te zetten op je hotshoe zeer moelijk bereikbaar zijn en ze zijn wat aan de "hele grote" kant.

verder nog geen klagens over.
                      Ik heb ze ook, 5 stuks in totaal... Nog geen fouten in gevonden en nog geen missers
                      gehad! Nadelen die hier worden aangehaald kloppen wel vind ik. Maar ik vind het nog
                      geen echte nadelen om ze er voor te laten liggen. Vind ze zeer goed en vooral ook nog
                      betrouwbaar, dat is voor mij het belangrijkste....

Werken dus voor mij perfecht op mijn Canon reportage flitsen en om mijn studioset. En
                      met alles samen werk het ook ook foutloos. Deurtjes heb ik geen probs mee, eventueel
                      een ledje als ze aanstonden was beter geweest. Kans om ze vergeten uit te zetten is in
                      dit geval wel groot.

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Working...
                      X