Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermen kalibreren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schermen kalibreren

Setup: iMac + Led cinema display.
    Ik krijg de 2 schermen manueel maar niet gelijk en wil hiervoor dus een kalibratie toestel aanschaffen.
    Eerst sprong de Spyder 4 pro me in het oog voor z'n mogelijkheden naar meerdere schermen en iOS devices. Posts hier raden echter meer de X-rite i1pro aan, maar het is me niet duidelijk of deze multi-display opties heeft.
    Wat zijn jullie tips en ervaringen hieromtrent?

Re: Schermen kalibreren

Ik heb geen ervaring met beide, maar op het je er nog wat gemakkelijker op te maken. De colormunki schijnt ook héél goed te zijn.

Ik gebruik nog de Spyder 2, eenvoudig toestelletje.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Ik heb vandaag een extra scherm gekocht dat ik bij op de laptop heb aangesloten.
      Ik dacht dat de laptop groot genoeg was toen ik hem kocht (18,4inch) maar vond het toch niet aangenaam werken in LR.
      Maar nu heb ik ook zo'n probleem, ik gebruik een datacolor spyder 3pro en heb vandaag de twee schermen verschillende malen gecalibreerd.....
      En blijf een flink verschil hebben in kleur
      Weet er iemand waar dat aan ligt? Of /en er een oplossing is?
      Laptop is een HP hdx18, en scherm is een LG IPS 235

alvast bedankt
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Ik heb vandaag een extra scherm gekocht dat ik bij op de laptop heb aangesloten.
        Ik dacht dat de laptop groot genoeg was toen ik hem kocht (18,4inch) maar vond het toch niet aangenaam werken in LR.
        Maar nu heb ik ook zo'n probleem, ik gebruik een datacolor spyder 3pro en heb vandaag de twee schermen verschillende malen gecalibreerd.....
        En blijf een flink verschil hebben in kleur