Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit weekend foto's gaan trekken van de koers maar jammer genoeg waren een paar van mijn foto's te donker in het gezicht. Vandaar dat ik op zoek ben naar een flitser voor mijn nikon D90.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen ?
Gebruik zoekfunctie, er lopen een paar topics over flitsers, hier en in het strobist gedeelte. Eventjes zoeken, nog geen 2 minuten, en je hebt een heleboel informatie hoor.
Gebruik zoekfunctie, er lopen een paar topics over flitsers, hier en in het strobist gedeelte. Eventjes zoeken, nog geen 2 minuten, en je hebt een heleboel informatie hoor.
Ik had toen al zot veel gelezen en opgezocht, ook hier.. Dat was toen MIJN situatie. Hier vraagt hij gewoon welke flitser. Betere vraag zou zijn; waar moet ik opletten vooral bij een koers ofzo, daarover meer uitleg krijgen, en dan opzoek gaan. Daarna met je verschillende mogelijkheden hier terugkomen en dan vragen welke de betere is ofzo.
Ik wist of dacht dat het ging komen.. Maar enkel al op deze pagina staan er 2 topics ofzo over. Dat ie een nieuw topic aanmaakt is niets, dat bedoel ik ook helemaal niet.. Maar ik had wel degelijk gezocht, zoveel dat ik uiteindelijk niet wist wat doen. Vooral meningen vragen deed ik, aanbevelingen.. Mijn situatie dus, wat ik op het oog had, of dat goed was of dergelijke. Herlees mijn topic dat ik gestart had, dan zie je wel een verschilletje volgens mij. Als je dan niet gaat afwijken door mij iets te verwijten wat zeker onterecht is, voor 90% ofzo, kunnen we hem misschien beter helpen en niet offtopic te gaan, wat jij nu dus wel hebt veroorzaakt!
@ TS..
Lees eens (al is het globaal) in andere topics die over flitsers gaan. Misschien (en de kans is vrij groot) vind je wel de nodige info, al is het maar deels.
Vraagje; Wat is je budget? Wil je bij Nikon blijven voor een flitser, of zit je er niet mee in met andere merken te gebruiken?
Ik gebruik geen Nikon dus weet niet juist welke flitsers welke specs die heeft.. Volgens mij ook de moeite van bvb bij Sigma, Metz, eventueel Nissin en Yongnuo te kijken.
Ik zou zeggen, als je budget het toelaat van een merk-eigen flitser te kopen.. zelfs tweedehands is een optie, als je daar geen probleem mee heeft
Ik had toen al zot veel gelezen en opgezocht, ook hier.. Dat was toen MIJN situatie. Hier vraagt hij gewoon welke flitser. Betere vraag zou zijn; waar moet ik opletten vooral bij een koers ofzo, daarover meer uitleg krijgen, en dan opzoek gaan. Daarna met je verschillende mogelijkheden hier terugkomen en dan vragen welke de betere is ofzo.
Ik wist of dacht dat het ging komen.. Maar enkel al op deze pagina staan er 2 topics ofzo over. Dat ie een nieuw topic aanmaakt is niets, dat bedoel ik ook helemaal niet.. Maar ik had wel degelijk gezocht, zoveel dat ik uiteindelijk niet wist wat doen. Vooral meningen vragen deed ik, aanbevelingen.. Mijn situatie dus, wat ik op het oog had, of dat goed was of dergelijke. Herlees mijn topic dat ik gestart had, dan zie je wel een verschilletje volgens mij. Als je dan niet gaat afwijken door mij iets te verwijten wat zeker onterecht is, voor 90% ofzo, kunnen we hem misschien beter helpen en niet offtopic te gaan, wat jij nu dus wel hebt veroorzaakt!
Ik veroorzaak hier wel vaker iets. Ik verwijt je trouwens niets, ik stelde een vraag. Toch ook wel een verschilletje volgens mij.
Ik veroorzaak hier wel vaker iets. Ik verwijt je trouwens niets, ik stelde een vraag. Toch ook wel een verschilletje volgens mij.
Ja dat heb ik net ondervonden... Nee okee, geen verwijt, maar het kwam toch wel op een zeer fout manier aan. Je moet toch toegeven dat het bij mij echt een situatie was, na veel opzoekwerk, van weken.. Niet dat ik de TS verwijt dat hij hier zomaar zonder (vermoedelijk) veel op te zoeken, enkel meedelen dat hij dat beter zou doen. En toen had ik inderdaad misschien beter verder gegaan in een ander topic, al had ik dan geen 57 reacties omtrent mijn situatie. Dit was het laatste offtopic aub, lets go back to TS.
Misschien een kleine tip, aan iedereen eigenlijk: Twijfel niet té veel.. Ik heb al ondervonden dat dat alles alleen maar moeilijk maakt. En in mijn geval beland ik uiteindelijk toch terug bij wat ik het eerst in gedachten had. Laten we wachten op TS op een antwoord, dat we hem verder kunnen helpen.
Ik gebruik de SB-700 en voor wat ik em nodig heb een prima flits. On Camera TTL, off camera in M. leuk speelgoedje ;o) Als je je creativiteit niet meer kwijt kan in deze flits kan je nog altijd uitkijken naar "het vlaggenschip". Maar ik denk dat je eerder een tweede zal bijkopen (al Yongnuo, ... goedkoop chinees spul)
Dit weekend foto's gaan trekken van de koers maar jammer genoeg waren een paar van mijn foto's te donker in het gezicht.
Een flitser heeft alleen nut op redelijk korte afstand. Ik denk dat het voor een wielrenner (of willekeurig welke andere sporter) niet prettig is tijdens een wedstrijd in het gezicht geflitst te worden. Ik zou daar toch terughoudend mee zijn.
Een flitser heeft alleen nut op redelijk korte afstand. Ik denk dat het voor een wielrenner (of willekeurig welke andere sporter) niet prettig is tijdens een wedstrijd in het gezicht geflitst te worden. Ik zou daar toch terughoudend mee zijn.
Kijk eens hoe "Kramon" zijn wielerfoto's neemt: FOTO
Ik zou zeggen ,blijf bij je merk. ik heb ook Sigma geprobeerd en in een direct vergelijk met een SB800 was die toch minder goed.
Ik heb nu twee SB800 en een SB900 , en zo'n SB800 is een heel goede flits en koop je nu aan leuke prijzen....
Comment