Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectors : wat is genoeg, 60cm? Kwaliteitsverschillen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflectors : wat is genoeg, 60cm? Kwaliteitsverschillen?

Ik vroeg me af hoeveel cm je als reflector zou kopen, zou 60cm voldoende zijn om een gezicht mooi te belichten?
    Zijn er kwaliteitsverschillen?

Ik zag zo'n 5 in 1 met wit/zwart/zilver/goud en nog een kleur.
    Soms zie ik dat er bij bepaalde verkopers wat gekreukte reflectors zijn, maar dit geeft geen effect zeker?
    Last edited by 2010; 12 februari 2012, 11:58.

Re: Reflectors : wat is genoeg, 60cm? Kwaliteitsverschillen?

Het belangrijkste bij een reflector is dat het oppervlak mooi strak gespannen staat, tot op vandaag heb ik nog geen enkele 5in1 reflector gevonden die deze eigenschap heeft.

Vergelijk het met een stuk zilverfolie die je mooi strak gebruikt of gekreukt.

Kijk eens bij Lastolite of California Sunbounce, daar ben je zeker van de kwaliteit!
    www.fotofolio.be

Comment

De Lastolite Trigrip 8 in 1 kit ziet er wel interessant uit. Die ronde dingen lijken me geweldig onhandig.

Hebben kreukels echt een zichtbaar effect op de weerkaatsing?
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

"kreukels" zorgen voor hotspots in je gereflecteerd licht, ook wel vergelijkbaar met de reflectie van de zon op water.

Trigrips zijn goede reflectoren, maar zodra je er een extra laag moet opritsen heb je weer hetzelfde probleem.
        www.fotofolio.be

Comment

ik zou graag eens zo'n foto met hotspots zien, om te weten als dit niet een verschijnsel is waar de echte freaks op letten, maar de meesten niet.

Comment

hotspots alleen zijn ook niet het enige probleem.

hoeveelheid licht en kwaliteit ervan is van even groot belang.
            nikon stuff

Comment

ga een kijkje nemen op Strobistfotografie en lees eens het artikel to sunbounce or not to sunbounce

daar wordt met voorbeelden het verschil aangetoond
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                ik zou graag eens zo'n foto met hotspots zien, om te weten als dit niet een verschijnsel is waar de echte freaks op letten, maar de meesten niet.
                Kortgeleden liep hier ook al een draadje over reflectieschermen. Ook hier hebben we het gehad over het fenomeen hotspots. Deze voorbeeldfoto's komen van de website van forummember d_oracle en geven mooi de hotspots van de goedkope 5in1 reflector weer... Vooral op de linker rij foto's is goed het verschil zichtbaar tussen een goede reflector (California Sunbounce Sunmover silver resp. zebra) en een goedkope reflector. De bovenste twee foto's zijn met de Sunmover, de onderste met een 5 in 1 reflector....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                X