Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotostudio's

    Hallo, ik ben op zoek naar een goede foto-studio, ik ken hier namelijk nog niets van dus ik weet ook niet welk merk zeer goed is
    Ik ben op zoek naar 2 externe flitslampen met elk een softbox, reflectiescherm zou ook handig zijn, natuurlijk ook 2 statieven voor die twee lampen he

    Ik zoek een merk dat prijs kwaliteit zeer hoogstaand is, mijn budget is niet zo groot, ik ben namelijk ook maar 15 jaar en moet dus al aardig lang sparen voor iets bijeen te krijgen
    Budget is ongeveer 200 euro, is dit genoeg voor 2 fatsoenlijke flitsers + softbox?
    Als het veel meer is maakt niet uit, zeg maar gewoon welke flitsers zeer goed zijn, ik ga enkel voor top-kwaliteit en spaar dan wat langer

    En waar kan ik best deze opstellen, gewoon op mijn kamer als ik er gebruik van wil maken of kan ik beter in de kelder gaan en deze een vaste plaats geven?

  • #2
    Re: Fotostudio's

    Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
    Hallo, ik ben op zoek naar een goede foto-studio, ik ken hier namelijk nog niets van dus ik weet ook niet welk merk zeer goed is
    Ik ben op zoek naar 2 externe flitslampen met elk een softbox, reflectiescherm zou ook handig zijn, natuurlijk ook 2 statieven voor die twee lampen he

    Ik zoek een merk dat prijs kwaliteit zeer hoogstaand is, mijn budget is niet zo groot, ik ben namelijk ook maar 15 jaar en moet dus al aardig lang sparen voor iets bijeen te krijgen
    Budget is ongeveer 200 euro, is dit genoeg voor 2 fatsoenlijke flitsers + softbox?
    Als het veel meer is maakt niet uit, zeg maar gewoon welke flitsers zeer goed zijn, ik ga enkel voor top-kwaliteit en spaar dan wat langer

    En waar kan ik best deze opstellen, gewoon op mijn kamer als ik er gebruik van wil maken of kan ik beter in de kelder gaan en deze een vaste plaats geven?
    Als je budget maar 200 euro bedraagt, dan zou ik naar de strobist rubriek gaan kijken op dit forum.

    Met 2 cactus flitsers + radio triggers + 2 plus + statieven, kom je ruim toe.
    En je installatie is nog mobiel ook.

    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Fotostudio's

      Kijk eens naar het topic http://forum.belgiumdigital.com/f99/...an-279639.html en je zal al snel heel nuttige tips tegenkomen.

      Neem ook eens een kijkje op: http://strobist-fotografie.blogspot.com/

      Succes!
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #4
        Re: Fotostudio's

        Als je echte studioflitsers wil (van kwaliteit) kijk dan naar de Elinchrom dlights 200 of 400 (instapmodel) of de geavanceerdere BRXI 250 of 500 reeks van Elinchrom

        Gaat je wel beduidend meer kosten
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Fotostudio's

          Ik zie dat je een Samsung camera bezit, je bent er toch zeker van dat deze een flitsschoen bezit zodat het mogelijk wordt om je studioflitsen te triggeren. Het optisch triggeren door de ingebouwde flits zal niet werken met de meeste studioflitsers omdat er een voorflits wordt verzonden, en die zal de studioflitsen triggeren, dus als de eigenlijke flits komt gaan je studioflitsers niet meer meegaan, en heb je geen foto gemaakt met de flitsers, maar wel een beeld gemaakt met de flits op je camera, net alsof je zonder extra flitsen had gewerkt.

          Ik zeg je dit maar om teleurstelling te voorkomen.

          Ik weet niet waar je woont, maar als Kontich niet ver is voor je kan je is komen kijken in mijn studioke hoe alles in zijn werk gaat .

          MVG, jeff C.
          Last edited by Digipics357; 9 februari 2012, 08:25.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Fotostudio's

            Oorspronkelijk geplaatst door Lode Vos Bekijk bericht
            Hallo, ik ben op zoek naar een goede foto-studio, ik ken hier namelijk nog niets van dus ik weet ook niet welk merk zeer goed is
            Ik ben op zoek naar 2 externe flitslampen met elk een softbox, reflectiescherm zou ook handig zijn, natuurlijk ook 2 statieven voor die twee lampen he
            als je er nog niets van kent... en beperkt bent in budget... start dan met 1 flitslamp... d'r is zoo veel wat je kan doen met 1 lamp! Leer die grondig kennen, de mogelijkheden en beperkingen en koop dan pas een tweede... zo kan je met jouw budget een betere koop doen.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X